OS voor Ensoniq EPS 16+

Status
Please reply by conversation.

polke

Nieuwkomer
Lid sinds
18 mei 2013
Berichten
4
2 floppies met het Operation System hebben het begeven (of de floppy-drive doet het niet meer).
Ik kan dus het instrument niet meer opstarten.
Er is ook nog een removable HD via SCSI (syquest) waar klanken en OS op stonden, maar dit toestel doet het ook niet meer (HD zit geblokkeerd en wordt niet meer uitgeworpen).

Heeft iemand een EPS 16+ waar ik kan checken of de floppies, de floppy-drive of OS corrupt is ?
Of heeft iemand een beter advies ?

Liefst in de buurt van Antwerpen of Gent
Thanks
 
Ik heb misschien nog een image van een OS op mijn andere PC staan, maar die is nog niet aangesloten na de verhuis. Een lege floppy zal je wel zelf moeten regelen.
 
Hoi,

Als 2 floppy's met het OS het ineens niet meer doen dan zou je bijna denken dat er meer aan de hand is, bijvoorbeeld dat je drive defect is. Heb je overigens al geprobeerd hem op te starten met je HD losgekoppeld? (ik neem aan van wel).

Mocht je behoefte hebben aan een floppy met het OS dan wil ik je die eventueel wel sturen, je kunt je adres dan doorgeven via een persoonlijk bericht. Maar ik vraag me af of je daarmee verder komt.... Helaas woon ik wat ver weg dus ik kan je niet echt op een andere manier helpen.
 
Da's in ieder geval de makkelijkste oplossing om aan een OS te komen. Gebruik dan wel een flop waarvan je weet dat hij goed is. Werkt het dan nog niet, is je drive stuk.
 
Hello ---hooihuis,
Nog niet geprobeerd de HD los te koppelen en dan te starten via floppie.
Snap niet waarom dit een verschil maakt, maar dat is simpel te proberen en met computer weet je nooit !
Van chickendinges had ik al iets gehoord, maar de onzekerheid & kosten kunnen me daar een lap geven.
Ik begreep ook dat een rekonstruktie van een floppy nu niet meer zo simpel is : juiste floppy (not too advanced ik dacht mdd), formateren, maar mac mag niet en XP is ook te ver gevorderd. Het wordt dus lastig om de gepaste downgrading te krijgen. Vandaar de optie om met de EPS ter plekke te komen en er een OS in te duwen, dan weet ik misschien als ik alles moet opgeven of niet...

Thanks
Paul
 
Hello ---hooihuis,
Nog niet geprobeerd de HD los te koppelen en dan te starten via floppie.
Snap niet waarom dit een verschil maakt, maar dat is simpel te proberen en met computer weet je nooit !
Van chickendinges had ik al iets gehoord, maar de onzekerheid & kosten kunnen me daar een lap geven.
Ik begreep ook dat een rekonstruktie van een floppy nu niet meer zo simpel is : juiste floppy (not too advanced ik dacht mdd), formateren, maar mac mag niet en XP is ook te ver gevorderd. Het wordt dus lastig om de gepaste downgrading te krijgen. Vandaar de optie om met de EPS ter plekke te komen en er een OS in te duwen, dan weet ik misschien als ik alles moet opgeven of niet...

Thanks
Paul

OK, kijk maar even of het loskoppelen wat uitmaakt. Zo niet dan kan ik je een floppy sturen met OS 1.30 (laatste) er op. Dat kost je niets, behalve misschien een paar dagen geduld :)
 
Ik had een progje onder XP lopen dat perfect voor EPS16+ kon formatteren. Naam vergeten... Je kan volgens mij ook een gewone 2MB flop gebruiken als je het gaatje afplakt zodat hij single wordt, ofzoietsindietrant.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top