Liquido - Narcotic op Arturia VSTs

Eenmalig

Nieuwkomer
Lid sinds
13 mei 2013
Berichten
1
Hallo iedereen,

Met een band van mij spelen we Narcotic van Liquido, en aangezien ik alleen een Nord Electro 3 heb zitten daar niet echt de sounds op van dit nummer. Ik weet onderhand dat het nummer op een Roland D-70 gespeeld is.
Ik heb de volgende VSTs van Arturia: Moog Modular, MiniMoog, Prophet, CS80 en Jupiter 8. Ik heb al wat gespeurd tussen de presets om wat aan te passen in het geluid zelf, maar het lukt mij niet om ook maar enigszins in de buurt te komen, mede door de meerdere lagen van de preset op de D-70.
Heeft iemand tips voor mij? Of beter nog: een preset voor in één van de Arturia soundbanks?
Hulp word zeer gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
Eenmalig
 
Welke geluiden zoek je specifiek?

De intro zijn de standaard synth strings die je makkelijk uit de JP8V moet krijgen; gewoon twee laagjes stapelen, de een een octaaf hoger dan de andere. Ik heb dit altijd een ontzettend rotnummer gevonden omdat de intro me altijd het idee gaf dat Prodigy - Out of Space net begon (jaja, een Dmaj tegen een Fmaj, maar dat krijg je als je maar met een half oor luistert).

De lead bestaat uit minimaal 2 componenten; een bel-achtig geluid en wat lijkt op 2 pulsgolven. Dat bel-achtige geluid zou ik met de Prophet VS maken - gewoon een kort tikje en voornamelijk een kwestie van de juiste golfvorm selecteren. De tweede component klinkt als 2 pulsgolven, 1 octaaf apart. Subtiel LFO naar de pitch van de oscillator, aansturen met modulatiewiel. Als je beide plugins op hetzelfde MIDI-kanaal laat reageren heb je je laagjes al. Chorus erover en hop.

De baslijn die tussen de octaven wisselt moet je op de JP of de Prophet V makkelijk kunnen maken - 1 oscillator voor de zaagtand, de andere op pulsgolf, en dan de pulsbreedte moduleren met de LFO. Niet te extreem.
 
De leadklank heb ik exact nagemaakt op een Roland D-20. Hoe precies weet ik niet meer. Was lang geleden.
Het was volgens mij iets met twee gedetunede pulsklanken met PWM (klinkt tegen het zaagtand-achtige aan) en een metalige attack.
 
het is de preset mondo poly uit de D70 volgens mij zit ie ook in andere roland romplers
 
het is de preset mondo poly uit de D70 volgens mij zit ie ook in andere roland romplers

In de JV, XP of U-series ben ik hem nog niet tegengekomen. Ik had de klank op de D-20 toevallig voorelkaar gekregen, zonder dat ik gericht die klank wilde maken. Maar standaard zit hij dus ook niet in de D-20
 
Back
Top