Liquido - Narcotic sound

PsYcHomAnTiS

Stamgast
Lid sinds
20 augustus 2010
Berichten
122
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt maar heb hierover niets gevonden, excuseer me als ik toch een discussie heb overgeslagen.

Met de band spelen we het nummer Narcotic van Liquido. ()

Het originele lied is opgenomen met een Roland D-70. (Het was een preset, genaamd Mondo Poly ofzoiets)
Maar heeft iemand een idee hoe ik het best dit geluid kan krijgen met mn Roland JV-90?
Mijn Juno-D komt aardig in de buurt maar is er nèt niet, en ik deze heeft te weinig mogelijkheden om het geluid verder te tweaken. Maar met de JV-90 krijg ik het niet echt goed voor elkaar, iemand die weet welke geluiden ik over elkaar moet plakken, en de waarden van de sawtooths enzoverder?

Alvast bedankt!;
Psychomantis
 
Ik kreeg toevallig vandaag dezelfde vraag en ik ken nu het antwoord. Ik zal het over 12 jaar posten om het tempo van deze draad een beetje aan te houden.

Tenzij iemand het graag al eerder weet: Geen rocket science, gewoon de opbouw van Mondo Poly nagebouwd met de samples die in de JV zijn interne bank zitten. 100% identiek? Neen. Wel gelijkaardige klank en karakter.
-1 belletje. Ik koos I52 ORG bell.
-3x dezelfde synthklank, eentje normaal, eentje een octaaf hoger, eentje detuned. Ik koos I66 Synth Saw 1. Ik ging voor random detune ipv statisch.
-filter cutoff aan velocity gekoppeld
-kruiden van de verschillende parts naar smaak

Als je er wat meer tijd in steekt kan het vast nog meer gelijkend gemaakt worden dan wat ik had, maar ik vond het wel weer goed genoeg voor 1 avond. :)

PS wat de opmerking hierboven betreft: de JV30 heeft gek genoeg bitter weinig met de JV80/90 te maken. De JV30 is weinig meer dan een multitimbrale GS toonbank; JV80/90 zijn de gekende JV full-on synth modules maar dan met een klavier en een berg sliders.

PPS ik weet dat de topicstarter al 8 jaar niet meer actief is, maar Google kent dit draadje nog en nu heeft het een antwoord.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top