[Klassiek-Hardstyle] Crucifix

X-tract

Smile
Lid sinds
31 januari 2007
Berichten
50
Locatie
Oldenzaal, Nederland
Beste mensen...

Vanmorgen een track afgewerkt, idee is gekomen door een uitvoering van een koor dat Italiaanse renaissancestukken zong. Ik heb het stuk Crucifixus à 10 van Antonio Lotti gebruikt en geprobeerd hier een hardstyleplaat omheen te bouwen. Ik hoop dat het een beetje gelukt is. Ben nog niet helemaal tevreden met de kick maar hier is hij dan toch alvast!: 8)

https://soundcloud.com/jesse-bussmann/crucifix

Zeer benieuwd naar wat men vindt, vooral qua afmix... alle sounds from scratch uit FL Studio

grz!
 
Ik heb het gevoel naar verschillende tracks te zitten luisteren alsof het een mix is. Ik bedoel dus te zeggen dat ik het geen eenheid vind. Daarmee zeg ik niet dat die delen ook slecht zijn. Ik vind de start (tot 1 minuut) best ok, daarna komt een wat mij betreft kaal gedeelte. Die break op 1:40 vind ik gewoon lekker, omdat dat een trancy gevoel geeft. En het tweede hardere gedeelte kan ik tot op zekere hoogte nog wel waarderen.

Ik heb aan het begin meer het idee dat het de intro is voor een trance track. Ik vind het niet goed passen als daar dan hardstyle of hoe het dan ook moge heten vervolg op komt. De break suggereert ook trance.

Kortom op zich een track met leuke elementen die ik liever een andere kant op zou laten gaan dan jij doet. Maar al met al een dikke voldoende.

Paul
 
hatsekidee, ik vind hem vet! Eén geheel ook wat mij betreft. En een mooi stukje koor gesampled, het contrapunt 'wringt' soms een beetje voor onze oren, dat past er goed bij.

Een puntje van kritiek: op het stukje voor 3 minuten raak ik de maat en de tel een beetje kwijt
 
Back
Top