[italo] René Didden feat. Pablo DeMode - The Laserdance

als ik je een tip mag geven, als je samenwerkt met anderen dan is het het handigst als je de vocal droog aanlevert, op die manier kan de producer zelf de effecten en hoeveelheid bepalen zoals het in de mix past. Ook kun je dan de vocal nog bewerken indien nodig (indien het vals is bijvoorbeeld kun je die noot even in tune zetten). Met de effecten er al op kan dat eigenlijk niet meer.

als je eventueel perse je eigen effecten in de plaat terug wilt horen dan kun je ook 2 sporen aanleveren, 1 met de droge vocal en 1 met alleen het efffect spoor. Dan kan de producer later als nog bepalen hoe 'nat' dat effect over de vocal heen kan. Uiteraard kun je een 3e spoor aanleveren met het totaal resultaat om te laten horen hoe jij vindt dat de vocal moet klinken als referentie materiaal voor de producer.

Ik vind deze tips best goed, alleen heb ik de vocals al droog naar de producer toegestuurd, hij heeft de effecten later toegevoegd (eerste versie), dus ik neem de mastermix in handen nu, zeg maar de vocals met effecten boven de backingtrack. Het komt vandaag later een update. :)
 
:okdan: Echt een veel beter resultaat dit, de stem is nu goed verstaanbaar en de mix is al een stuk beter zo. Jullie zijn een goed team :)

Ik hoor nog wel veel dingen die ik anders zou doen, maar dat is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak en vooral gericht op keuze van sounds en afmix. Dus niets noemenswaardig voor de track.

leuke track !
 
:okdan: Echt een veel beter resultaat dit, de stem is nu goed verstaanbaar en de mix is al een stuk beter zo. Jullie zijn een goed team :)

Ik hoor nog wel veel dingen die ik anders zou doen, maar dat is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak en vooral gericht op keuze van sounds en afmix. Dus niets noemenswaardig voor de track.

leuke track !

Bedankt voor het commentaar, ik deel de mening ook maar meer over de afmix, we zullen waarschijnlijk een ander nummer uitproberen met iets meer karakter in de mix (en deze keer met zang-melodie).

Voor de duidelijkheid ik heb maar ingesproken en de track afgemixt (vocals en backingtrack), René heeft al de rest gedaan :okdan:
 
Waar is mijn glitterbol....:okdan: leuk gedaan heren, Paabs vind ik helaas soms een beetje onverstaanbaar in de articulatie en dat is jammer (gaat ook wel heel erg snel)
 
Waar is mijn glitterbol....:okdan: leuk gedaan heren, Paabs vind ik helaas soms een beetje onverstaanbaar in de articulatie en dat is jammer (gaat ook wel heel erg snel)

Het was te snel om alles goed uit te spreken, maar als ik langzamer deed en later had ik de versnelling aangepast had ik eigenlijk hetzelfde probleem gehad (plus het feit dat de wavs als je de timestreetching gebruikt niet meer goed klinken).

Maar verder heb ik dit nummer zelfs geplaatst tussen een rijtje van italo nummers van her en der en het past opsich prima.

Oja, ik heb zelfs twee glitterbollen whahaha... Om alles dubbel te genieten nutuulk :P
 
Op de glitterbollen? :P
DM17500.jpg


Dere ya go rasta!


[EDIT]: eentje met een sjieke animatie is natuurlijk veel beter...
Disco-01-june.gif
 
Het was te snel om alles goed uit te spreken, maar als ik langzamer deed en later had ik de versnelling aangepast had ik eigenlijk hetzelfde probleem gehad (plus het feit dat de wavs als je de timestreetching gebruikt niet meer goed klinken).

Maar verder heb ik dit nummer zelfs geplaatst tussen een rijtje van italo nummers van her en der en het past opsich prima.

Oja, ik heb zelfs twee glitterbollen whahaha... Om alles dubbel te genieten nutuulk :P

Je kan natuurlijk ook je transpose gebruiken :D Ik hoorde het al, is volgens mij moeilijk te veranderen en er zal volgens mij wel weer een zangles trucje voor zijn om bepaalde woordgrepen beter naar voren te late komen..... Vind het een leuke (inderdaad) Italo achtige track geworden... Pablo de discobol modus aan :kroon:
 
Leuke track. Echte Italo zang. De stem past er goed bij. Die onverstaanbaarheid heeft zo zijn charme. De lasereffecten vind ik te hard en het hoge geluidje klinkt wat ontstemd. Maar mp3 verknalt veel. De akkoorden vind ik wel weer top!
 
@Basti: danku danku :D
@Akizaze: mp3 verkloot hier zeer veel in de hoge tonen, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb van een vriend van me ook gehoord dat hij dacht dat dat geluidje net wat onder de toon in zweefde. Ik heb alles opgenomen met mijn analoge polysix. De voicechips driften altijd een beetje dus het kan zijn dat het bij die opname net wat erger ontstemd is geweest. Daarnaast loopt het nog door een oud analoog delay heen dat ook nog voor enige fluctuatie zorgt in de toon, maar dat vind ik dan wel weer zijn charmes hebben...
 
Back
Top