Nobody Beats The Drum - Blood On My Hands (Child of arT's remastering)

Child of arT

Ouwe rot
Lid sinds
27 Maart 2011
Berichten
1.946
Locatie
Heemstede.
Mijn inzending m.b.t. de Interface Remix Contest 2013!
 

Attachments

  • Nobody Beats The Drum - Blood On My Hands (Child of arT´s remastering).mp3
    6,4 MB · Bekeken: 37
't Is niet iets dat ik thuis snel zou opzetten eerlijk gezegd. Ik mis wat ontwikkeling in de track. Is dat orgeltje van jou of komt dat uit het origineel?

Het valt me op dat de timing van de vocals vanaf 2:10 niet helemaal lekker loopt, althans de delay erop.
 
Hey, Interface stelt je in staat gratis 6 wavs te downloaden van de track. Wanneer je die gewoon in Cubase onder elkaar zet en je verandert niets heb je automatisch de hele track op hun manier. Ik heb daar verder geen enkel ander geluid aan toegevoegd, het hammond orgeltje is gewoon een van die 6 wavs. Ik heb de track verder helemaal intact gelaten maar op mijn manier opnieuw gemixt en gemastered.
Die delay kan ik wel begrijpen, maar ik heb bewust even op dat gedeelte van de vocals de delays niet op halve of hele tonen geplaatst maar er precies tussenin. Dus van driekwart tel naar anderhalve tel etc. tot tel vier van de maat.
Trouwens, de muziek is ook niet helemaal mijn ding. Vreemd nummertje vind ik het, maar ik heb er wel plezier in gehad om van die 6 wavs dit zelf te creëren!
 
Laatst gewijzigd:
Trouwens, de muziek is ook niet helemaal mijn ding. Vreemd nummertje vind ik het, maar ik heb er wel plezier in gehad om van die 6 wavs dit zelf te creëren!

Goed dat je er plezier in hebt gehad.
Als je de muziek niet jou ding is dan moet je proberen het om te buigen naar wel iets wat jou ding is.

Ik vind dat een remix behoorlijk ver van het origineel mag (moet?) staan. Dat origineel is ten slotte al gedaan. Het gaat er dus in mijn ogen om, om een compleet nieuw nummer te bouwen met daarin dan natuurlijk herkenbare elementen uit het origineel.

Paul
 
Back
Top