Novation: Launchpad S



Launchpad S heeft extra heldere pads, snellere refresh rates en grotere software compatibiliteit. Launchpad S werkt nu ook naadloos samen met de iPad d.m.v. de gratis Launchpad App (Apple Camera Connection Kit apart verkrijgbaar) en wordt geleverd inclusief Ableton Live Launchpad Edition.

http://global.novationmusic.com/midi-controllers-digital-dj/launchpad-s
 
Laatst gewijzigd:
Interessant, lijkt op te lossen wat ik aan de huidige LP niet zo prettig vond.
De making off van de video is ook erg tof.
Vond het wel apart dat de buttons nog steeds niet automatisch schijnen op te lichten.
Is er al een prijs bekend?
 
weet ik niet. Push lijkt vooral gericht op componeren met presets vanuit de Live library en kost 500(?) euro.

ik blijf voorlopig bij eigen geluiden met launchpad (90 euro) en nocturn (40 euro)
 
..en ze hebben FLstudio integratie..Jeweetwel, PC van de ALDI, een berg aan illegale plug-ins. Die gasten gaan echt geen 500 neertellen voor een Push. 150 euro voor een nieuwe Launchpad S misschien wel.
 
ah owja uiteraard :D vergeet altijd dat je dat ding ook gewoon buiten Ableton kan gebruiken

desalnietemin:
weet ik niet. Push lijkt vooral gericht op componeren met presets vanuit de Live library

Is dat zo? In welk opzicht?
 
..en ze hebben FLstudio integratie..Jeweetwel, PC van de ALDI, een berg aan illegale plug-ins. Die gasten gaan echt geen 500 neertellen voor een Push. 150 euro voor een nieuwe Launchpad S misschien wel.

On-topic: Ik zou die wel eens willen uitproberen eerst. Momenteel lukt het best goed met de iPad Lemur Launchpad-kloon en FL Studio (legaal) en m'n berg (legale) plugins.
 
Ik heb van de Push nog geen deep editing demos gezien; effects racks enzo. Alleen maar snel presets uit de library halen. Zelf eerst je library helemaal in orde maken misschien. de vraag voor mij is of hij net zo lekker te midi-mappen valt als de launchpad met automap, want de launchpad vind ik erg fijn behalve het gebrek aan visuele feedback, lcd ofzo. 1 simpele track intikken ok, maar een set van meerdere tracks live en de kans is groot dat je weer naar de scherm moet.
 
Back
Top