Zijn er multichanel eq's op de markt?

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Ik zoek me een ongeluk naar mutichanel eq's , hebben jullie een idee wie die dingen maakt?

Voor de duidelijkheid:het is een plug-in eq waar het bewegende geluid-spectrum van meerdere tracks over elkaar heen liggen en doormiddel van verschillende kleuren in 1 oogopslag tegelijk uitgelezen kunnen worden.
Je kunt dan een kleur/track selecteren/naar voren halen,en bij die track de eq instellen/wijzigen.

Nou heb ik het idee dat glisseq van voxengo dat kan,maar ik vind het niet zo duidelijk uitgelegd op die site.

Maar er zullen toch wel meer fabrikanten zijn die dat maken?

Bij voorbaat dank.
 
Met voxengo kan je i.d.d. de EQ van de ene track "clonen" naar de ander
Het resultaat is voor complete tracks vaak "verassend" (lees valt zwaar tegen) omdat verschillende tracks verschillende instrumenten hebben met verschillende kenmerken
wel handig om bijv een piano solo te EQ'en of een soloed drumpartij
Maar voor complete tracks is het niet zo dat het uitpakt zoals je het in je hoofd had.
Zo van "als deze track nu gemixed zou zijn als deze track, nou dan....." Zo makkelijk werkt het dus niet
En er is geen EQ die wel gedachten kan lezen en de goede dingen uit je referentietrack haalt en alleen toepast op de zaken die het nodig hebben.
 
Met voxengo kan je i.d.d. de EQ van de ene track "clonen" naar de ander
Het resultaat is voor complete tracks vaak "verassend" (lees valt zwaar tegen) omdat verschillende tracks verschillende instrumenten hebben met verschillende kenmerken
wel handig om bijv een piano solo te EQ'en of een soloed drumpartij
Maar voor complete tracks is het niet zo dat het uitpakt zoals je het in je hoofd had.
Zo van "als deze track nu gemixed zou zijn als deze track, nou dan....." Zo makkelijk werkt het dus niet
En er is geen EQ die wel gedachten kan lezen en de goede dingen uit je referentietrack haalt en alleen toepast op de zaken die het nodig hebben.

Dit is helemaal de vraag niet van de TS.

TS: Er bestaan wel multichannel analysers (waarin je kan zien wat overlappende frequentiebanden zijn - zoek eens op Multifreak, er zijn er wel nog betere, Melda Production MAnalyzer, Voxengo Span dacht ik ook, ...).

Maar bij mijn weten nog geen plugins die je laten mixen door de gekleurde spectra te manipuleren. Interessant idee indeed!
 
hmm .jammer,maar toch bedankt voor de reacties.
Is mischien een idee voor fabfilter om dat bij hun EQ plug-in toe te voegen,die vind ik echt heel goed vandaar.
 
EQ'en doe je met je oren en niet met je ogen.....

Tuurlijk, maar vertel eens aan een 14-jarige uit wat overlappende frequentiegebieden zijn zonder beeld?
Klankkleur zonder 'kleur'? (om maar eens een toepassing te noemen ...)
 
Dit is helemaal de vraag niet van de TS.

TS: Er bestaan wel multichannel analysers (waarin je kan zien wat overlappende frequentiebanden zijn - zoek eens op Multifreak, er zijn er wel nog betere, Melda Production MAnalyzer, Voxengo Span dacht ik ook, ...).

Maar bij mijn weten nog geen plugins die je laten mixen door de gekleurde spectra te manipuleren. Interessant idee indeed!
Ik reageerde op wat voxengo wél kon en legde uit wat hij daarvan kon verwachten, meer niet.
 
Back
Top