Nieuwe Soundtoys coming up!

Oops beetje spam misschien..? Staat zo dik op de voorpagina? Hoewel nieuwe soundtoys altijd wel dope zijn :)
 
Niet weer he, de bedel "gebruik a.u.b. Mijn code, want dan krijg ik een gratis blowjob" viral scam.....
Nog niks geleerd na little radiator?

En oh ja iLok nodig.
 
The all new Little MicroShift
Blow Your Mix Wide Open


Little MicroShift
Little MicroShift is anything but little. It adds massive width, enormous depth, and huge thickness to vocals, guitars, synths, whatever. Emulating three of the most sought after micro pitch-shifting sounds from two of the all time classic pieces of gear that made the technique famous (including one our designers created "wink"), Little MicroShift puts them right at your fingertips. All you have to do is find a code and this little slice of studio sweet sauce is yours.

MicroShift. Coming April 2013
This upgrade from Little MicroShift will take this classic technique to new levels with a unique and powerful SoundToys spin.

A Bit of History
The technique has been around since the early days of pitch-shifting, using devices like the Eventide H910(x2), H3000, the AMS DMX 15-80, and all the way to plug-ins like our own SoundBlender and PurePitch. The idea is fairly simple, small amounts of delay and or pitch-shift panned hard left and right. The formula's are all a bit different on all the devices, but the effect is essentially the same. It adds a width, space, depth, and thickness to vocal and background vocals. Of course it's been used on lots of other things but that's kind of where it started. It's also still a vital part of most mix engineers "bag of tricks".
 
Niet weer he, de bedel "gebruik a.u.b. Mijn code, want dan krijg ik een gratis blowjob" viral scam.....
Nog niks geleerd na little radiator?

En oh ja iLok nodig.

Je moet helemaal niets, is gratis vette plugin. Dat is waar t om gaat.


hahaha en dan zelf ook meteen code neerzetten
 
Die heb ik weer van iemand anders geplakt het regent soundtoys codes op alle fora......
Perssonlijk boeit mij de plugin niet, maar het codesysteem frustreren blijft wel leuk :D
 
Ben wel benieuwd naar die plug, zon beetje toffe widener kan ik wel gebruiken; gebruik ook graag de chorus op de echoboy en die op een send. Kan je mooi sommige dingen wat breder/smeuiger en verder weg maken zonder dat het weer reverb is.
 
[..]

En oh ja iLok nodig.

Snap het gejank over iLok op fora nooit zo goed. Enige wat ik kan bedenken is dat de jankers eigenlijk warez gebruikers zijn en dat ze balen dat de ilok2 plugins niet gekraakt zijn.

All kidding aside, wat is het probleem van iLok? Stel je hebt een nieuwe computer. Je stopt je iLok er in, je installeert je plugins.. en klaar! Je hoeft geen serials/keys te zoeken, geen registry files te laden, geen challenge/response.. niks van dat alles. Het werkt gewoon instant!

Ik zie het probleem niet.
 
Snap het gejank over iLok op fora nooit zo goed. Enige wat ik kan bedenken is dat de jankers eigenlijk warez gebruikers zijn en dat ze balen dat de ilok2 plugins niet gekraakt zijn.

All kidding aside, wat is het probleem van iLok? Stel je hebt een nieuwe computer. Je stopt je iLok er in, je installeert je plugins.. en klaar! Je hoeft geen serials/keys te zoeken, geen registry files te laden, geen challenge/response.. niks van dat alles. Het werkt gewoon instant!

Ik zie het probleem niet.

En ik snap de mensen niet die dongles gaan goedpraten. Mensen stop aub met het recht lullen van iloks etc.
Het is meuk, troep, rommel, afzetterij, irritant en zonder ben je beter af. Tenzij ze een nog achterlijke beveiliging er op los laten.

De koper zit er mee en de andere omzeilen het. Niet dat ik probeer warez goed te praten (al heb ik er ook weinig tegen)
 
Ilok cost nogal wat cpu cycles
Ilok heeft naast de fees van fabrikanten zelf ook nog eens transfer fees
Dit maakt ilok plugins bijna onverkoopbaar
Ilok plugins kunnen ook alleen echt maar op 1 systeem
(Alsof je een ilok dongle uit je workstation trekt en hem met je laptop meeneemt.....ECHT NIET)
Ik ben nog steeds tegen warez, maar ilok crippled legale kopers meer dan dat ze verdienen en zooi wordt nog steeds gekraakt.....

Ik ben er qua software wel achter dat er weinig tot geen verschil hoeft te zitten tussen dure, goedkope of zelfs gratis plugins
Ik ben nu 100% tevreden met wat in C7 zit qua standaard plugin set, qua tape happy met bijv Toneboosters Reelbus en vind Slate tape echt niet beter. Klinkt iets anders, maar niet béter

Ik heb besloten dat mijn centjes naar de ontwikkelaars gaan die voor weinig juweeltjes leveren, de rest is overbodig en alleen maar dure marketing hype.
 
En ik snap de mensen niet die dongles gaan goedpraten. Mensen stop aub met het recht lullen van iloks etc.
Het is meuk, troep, rommel, afzetterij, irritant en zonder ben je beter af. Tenzij ze een nog achterlijke beveiliging er op los laten.

De koper zit er mee en de andere omzeilen het. Niet dat ik probeer warez goed te praten (al heb ik er ook weinig tegen)

Ach het is gewoon heel simpel. Omdat software gekraakt wordt zoeken mensen naar beveiliging. In dit geval met een hardware sleutel. Het is hetzelfde als je een auto of huis hebt, die doe je op slot omdat er anders uit gestolen wordt. Is gewoon hoe het nu eenmaal is in de wereld: Je maakt software: dat wordt gebruikt zonder te betalen: beveiligen zodat het moeilijker wordt ze te gebruiken; dan kopen mensen ze sneller. Dat het nu een Ilok is ala, die dingen wordt ook steeds beter. Heb geen probleem met hoe de ilok 2 werkt hier.

Dit neemt overigens niet weg dat ik het niet goed vind dat software daardoor zo lastig te verkopen vind. Vrije markt?
 
Zelfs zonder ilok vond ik Echoboy het niet waard te blijven gebruiken. Krijgt vaak lovende reviews maar sjee Wat een dunne poep delay vind ik dat hee.
 
Naast wat Raphie al gezegd heeft, hier mijn ervaring van een aantal maanden geleden met een ilok. Allereerst hun site werkt alleen met bepaalde browsers en dan ook nog allemaal oude versies. Moest speciaal een andere browser installeren hiervoor. Toen driver installeren voor de iLok die na installatie meteen de hele computer liet crashen. Dit was me op een Windows 7 pc nog niet eerder gelukt. (legaal ik zeg het er maar even bij, op een i5-2500K geen oude troep van 10 jaar geleden) Kreeg hem daarna ook niet meer aan de praat, system restore etc werkte allemaal niet. Zelfs veilig opstarten ging niet meer. Uiteindelijk windows opnieuw erop moeten zetten en alles weer herinstalleren. Nee, geweldig systeem. Ik snap ook niet waarom erover geklaagd wordt.
Je stopt je iLok er in, je installeert je plugins.. en klaar! Het werkt gewoon instant!


In mijn geval was het dus; iLok erin, driver installeren, pc crash, 1 uur prutsen om systeem terug te krijgen, windows opnieuw erop, alle plugins herinstalleren.. 4 uur verder en klaar!

Het werkte wel instant dat moet ik toegeven.
 
Ilok cost nogal wat cpu cycles
Ilok heeft naast de fees van fabrikanten zelf ook nog eens transfer fees
Dit maakt ilok plugins bijna onverkoopbaar
Ilok plugins kunnen ook alleen echt maar op 1 systeem
(Alsof je een ilok dongle uit je workstation trekt en hem met je laptop meeneemt.....ECHT NIET)
Ik ben nog steeds tegen warez, maar ilok crippled legale kopers meer dan dat ze verdienen en zooi wordt nog steeds gekraakt.....

Ik ben er qua software wel achter dat er weinig tot geen verschil hoeft te zitten tussen dure, goedkope of zelfs gratis plugins
Ik ben nu 100% tevreden met wat in C7 zit qua standaard plugin set, qua tape happy met bijv Toneboosters Reelbus en vind Slate tape echt niet beter. Klinkt iets anders, maar niet béter

Ik heb besloten dat mijn centjes naar de ontwikkelaars gaan die voor weinig juweeltjes leveren, de rest is overbodig en alleen maar dure marketing hype.

vind de ilok prima, voor de prijs van 2 shoarmaschotels weet je zeker, dat anderen niet voor nop met jouw door zuurverdiende centen betaalde plugs werken.

het is voor mij zelfs een argument om plugs te kopen
enige plugs die ik heb heb die niey ilok zijn, zijn die van Tone2 en SSL (maar die hebben dan weer het Duende board nodig)


Mooi hoor
 
Wat kan een mening veranderen in bijna 2.5 jaar tijd he? Ben blij dat ik nagnoeg ilok vrij ben
Alleen sonnox eq nog en dan ben ik er vanaf. No worries gebruik nog steeds geen warez hoor, alleen de bij Cubase geleverde plugs en Valhalla
 
Het wordt bijna een begrip hier op SF, "een Raphietje doen", met veel bombarie een 360 maken waarbij het voorgaande plots volslagen rommel is en het nieuwe de enige weg.

Ga vanavond de microshift even uitproberen, ben redelijk fan van Soundtoys EN Eventide dus ben erg benieuwd. Moet alleen nog even m'n iLok vinden... :D
 
Back
Top