Tenenkrommende Lowlife Beats

Septic

ex Modular addict
Lid sinds
17 februari 2002
Berichten
6.713
Locatie
Gorinchem
Jajaja laat ik weer es een trackie posten hiero.

artworks-000042461409-61pllh-t500x500.jpg


Ongeoorloofde ingredienten:

Software drums he bah Maschine
Digitale Synths (FS1R/D50)
Romplers zelfs!!!!! (ouwe gare MVS1 en een Motif XS)
Wat modulaire achtergrond geluidjes. ( ik moet tenslotte wel verantwoorden dat ik zoveel heb staan)

Ow en die drums gaan wel effe door een schippmann Ebbe heen, want ja een analoge filter is verplicht heeee



Nou kom maar op klaagzangers....
 
ik vind 'm echt wel heel vet.. Ik zie me al erop dansen op een underground-fuif.. Wel 1 dingetje : 10 minuten is te lang voor mij persoonlijk.. Voor de rest : well done man !! ;)
 
De drums klinken vet.. die bassdrum heeft een lekker soundje, net als de hihats en snares.. lekker dynamisch..

Ik bedoel dit niet rot maardie vage geluiden er overheen hoeft van mij niet zo.. Vanaf 04:20 - 05.35 klinkt het vet (!) zonder die vage dingetjes.. En daarna vanaf 07:30 issie ook weer lekker.
Ik hou nu eenmaal meer van die rechtoerechtaan techno..

Naar mijn idee kan je hier een lekkere techno stamper van maken als je dat vage er uit snijd en de track dus ook korter wordt..

Maar die drums zijn erg lekker.. had ik dat al gezegd? ;-)
 
lekkere sound, rauw en nasty, mag ik wel :D

Maar mix is wat rommelig op sommige momenten zoals rond 1:50.
Voor de rest wisselen de rommelige bijgeluidjes wat af wat niet echt lijdt tot structuur. Wat mij betreft mogen dit soort tracks minimaler met langzamere opbouw van elementen waardoor je als het ware in de track gezogen wordt.
Dan maakt lengte op zich niet zoveel uit, kan dan best 7-9 minuten zijn ofzo, maar op deze manier is het wat te lang.

En idd zonder analoog filter kun je geen techno maken trololol. :)

edit: ow, en nog een mixtip, de mix kan wel wat breder ofzo. misschien bepaalde elementen wat meer pannen? misschien geeft dat de mix ook weer ruimte ofzo.
 
thx for the replies ppl! :mega:

track is idd wat lang, maar zijn live opgenomen studiojams/takes.
Op de cd's die ik soms maak edit ik het een en ander om het wat korter te maken.

@furious5, die vage geluiden moet wel een beetje je ding zijn denk ik. kan zijn dat het een beetje afleidend werkt, ik vindt het persoonlijk wel leuk zon radioactief sfeertje op de achtergrond.

kan zijn dat ie een beetje mono overkomt, het zijn vooral perc sounds met een paar andere layers/synths en alle drums gaan door een mono filterbank. er staat een voltage controlled panner achtr, mar die had ik denk ik niet diep genoeg gezet om het duidelijker te laten opvallen.

Ik ben zelf ook aardig tevree met die drums die je gewoon uit een maschine kan trekken met wat afterprocessing. En die compressor/env follower op de schippmann laat het geheel samengevoegd weer lekker zuigen en pompen :)
 
10 minuten distorted drums is IDD wat lang
 
Back
Top