boss rc-50 loop

Fideelski

Ingeburgerd
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
45
Hallo,

Ik heb een vraagje... Ik bezit verschillende synths (o.a. microkorg, yamaha tg33), een gitaar + versterker en enkele effectpedalen.

Ik vraag me af als het mogelijk is om mijn synths en gitaar op een boss rc-50 aan te sluiten om vervolgens de loopstation op mijn gitaarversterker aan te sluiten.

Ik weet dat de boss rc-50 slechts een stereo-ingang heeft. Aangezien ik samen een groepje met mijn broer, die drummer is, wil opstarten, vroeg ik me af als het mogelijk is om alles op een toekomstig aan te kopen boss rc-50 aan te sluiten. Kan dat, en zoja, hoe?

Dank jullie wel voor de hulp!

groeten,
Fideelski
 
Mijn technische kennis is beperkt, dus ik weet niet zeker als het volgende zou kunnen werken: alle instrumenten aansluiten op een mengpaneel. Van het mengpaneel naar alle effecten, van de effecten naar de boss rc en van de boss naar de versterker. Kan dat lukken?
 
In principe kan het zoals je aangeeft, maar het hangt er van af wat je wil gaan loopen, waar je de effecten op wilt hebben en wat voor soort effecten het zijn.
Je instrumenten op een mengpaneel aansluiten is inderdaad het handigste. Vandaar uit kun je dan bijvoorbeeld (afhankelijk van de mogelijkheden van de mixer) de output van een subgroep gebruiken om naar je looper te sturen en dat weer terug naar je mengpaneel. Op die manier web je meer controle of welk instrument je gaat loopen. Ik neem tenminste aan dat je niet altijd alle instrumenten wilt loopen. Effecten kun je via de aux send/return bijvoegen, maar dat is niet voor elk effect even handig (delay bv wel, distortion minder). Dit geeft je meer controle over welk effect je op welk instrument toepast, ipv over je hele mix. Het is in ieder geval dus erg afhankelijk van de mogelijkheden van je mengpaneel.
 
Back
Top