Sonic Core Xite-1

Hier een puls door de SC Room module.
1ste keer de fabrieksinstelling Surround (plaatje room 1)
2de keer de fabrieksinstelling Big Reverse (plaatje room 2)
En modular Click plaatje
 

Attachments

  • Surround.wav
    474,5 KB · Bekeken: 77
  • Big Reverse.wav
    602,1 KB · Bekeken: 73
  • Roland Kuit-SC Room1.jpg
    Roland Kuit-SC Room1.jpg
    45,4 KB · Bekeken: 65
  • Roland Kuit-SC Room2.jpg
    Roland Kuit-SC Room2.jpg
    46,3 KB · Bekeken: 69
  • Roland Kuit-Click.jpg
    Roland Kuit-Click.jpg
    8,2 KB · Bekeken: 66
Zelfde puls door de SC-Plate.
Plaatjes van de 4 schermen van deze module.
Ik koos voor de Vocal Tap 2 instelling omdat ik deze wat korrelig vind:
 

Attachments

  • Roland Kuit_SC-Plate 1.jpg
    Roland Kuit_SC-Plate 1.jpg
    40,9 KB · Bekeken: 67
  • Roland Kuit_SC-Plate 2.jpg
    Roland Kuit_SC-Plate 2.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 68
  • Roland Kuit_SC-Plate 3.jpg
    Roland Kuit_SC-Plate 3.jpg
    32,7 KB · Bekeken: 63
  • Roland Kuit_SC-Plate 4.jpg
    Roland Kuit_SC-Plate 4.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 73
  • Vocal Tap 2.wav
    717,5 KB · Bekeken: 83
Toch denk ik dat deconvolveren met een lange sinussweep betere SNRs geeft dan de 'theoretische' Dirac spike ;).
Dus wanneer je een sweep wil kan dat.

Als 't zou gaan om het meten van de pulsrespons van een bestaande concertzaal, gaf ik je gelijk. De sinuszwiep werd bijv. toegepast bij de meting van de Pori concertzaal. De reden daarvoor is dat de dynamiek van de microfoons te gering is om de meting in het tijddomein te doen, dus door een puls te veroorzaken (afgezien nog daarvan dat het opwekken van een akoestische Dirac puls natuurlijk alleen maar bij benadering kan).

Maar dit is een heel andere situatie. Hier heb je te maken met een directe, digitale opwekking van de pulsrespons; dat is een puur computer rekenproces waar geen enkele akoestische meting aan te pas komt. Het resultaat is zo goed als de bit-resolutie van het systeem. Ik neem aan dat die minstens 32 bits floating point is of hoger (WaveWizard 64 bits). Dus de pulsrespons is dan waanzinnig nauwkeurig! Hier is een zwiep dus niet noodzakelijk.

Maar je kunt natuurlijk het één doen en het ander niet laten ;). Zou leuk zijn om de beide methodes te vergelijken. Als 't goed is, is hier geen verschil te constateren.
 

Attachments

  • Weerbericht convolutie pulsrespons SurroundWav.mp3
    583,7 KB · Bekeken: 63
Laatst gewijzigd:

Attachments

  • Roland Kuit Mono Chorus x-1.jpg
    Roland Kuit Mono Chorus x-1.jpg
    53,9 KB · Bekeken: 67
  • Roland Kuit Stereo Chorus extra x-1.jpg
    Roland Kuit Stereo Chorus extra x-1.jpg
    61 KB · Bekeken: 66
  • Mono Chorus.zip
    338,4 KB · Bekeken: 81
  • Stereo Chorus extra.zip
    571 KB · Bekeken: 67
Ruis

Ruis

We kennen allemaal wel de Ruis oscillator. We weten dat witte ruis wordt veroorzaakt door op alle frequenties sinus tonen te laten klinken. In de uitzending op de concertzender legde ik uit hoe de Nederlandse pionier Jan Boerman dat deed.
Hier voorbeelden van. Wanneer het niveau van de LFO's uitgang 'laag' staat krijgen we een Roze Ruis. Wanneer helemaal open een Witte Ruis.
Jan Boerman gebruikte hiernaast filterbanken om een orkestraal geluid te krijgen.
 

Attachments

  • Roland_Kuit_DIY Noise.jpg
    Roland_Kuit_DIY Noise.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 61
  • Roland Kuit_DIY Boerman.jpg
    Roland Kuit_DIY Boerman.jpg
    48,8 KB · Bekeken: 67
  • DIY Boerman.zip
    424 KB · Bekeken: 81
  • DIY Noise.zip
    358,3 KB · Bekeken: 77
Back
Top