Welke LCD/TFT/LED monitor voor Roland S-760

FrankB

Stamgast
Lid sinds
23 september 2011
Berichten
273
Onlangs mijn Roland S-760 uitgebreid met een OP-760-1 kaartje. Heb vervolgens voor weinig een hele mooie monitor aangeschaft met o.a. S-Video aansluiting (AG Neovo X-17A).

Wanneer ik de S-760 aansluit via S-Video of composite dan krijg ik (wanneer de S-760 is ingesteld op PAL) geen beeld en wanneer ik de S-760 instel op NTSC een dubbel beeld (twee keer de bovenste helft van het af te beelden scherm onder elkaar).

Ik vermoed dat de monitor niet gaat werken met de S-760.

Wie kan een merk + type (LCD/TFT/LED) monitor noemen die gegarandeerd gaat werken en die beschikt over een S-Video aansluiting?

Bedankt!
 
Bedankt Raabje.

Ik ben bekend met de info op die site en wellicht zou ik middels een omvormer van s-video naar vga kunnen converteren. Een gebruikte monitor met s-video aansluiting kost waarschijnlijk minder dan zo'n omvormer.
 
Atari en Commodore monitoren zijn bruikbaar, maar mij net iets te groot (qua diepte).
 
En out of the box, misschien een dom idee, een oude video recorder of video camera o.i.d. van de kringloop winkel als omvormer? Heb je wel weer meer troep in je studio...
 
Ik zou het eerder zoeken in een TFT TV'tje dan in een computermonitor-die-ook-svideo-heeft. De monitor heeft duidelijk een probleem met de sync van de Roland, en eentje die bedoelt is als TV zit wat beter in de lage sync frequenties.

Ik heb zelf een TFT TV voor aan mijn Roland S50 (eentje van TVE). Je woont helaas te ver weg om even te checken of die het ook op de S760 doet :D
 
Ik heb vandaag een 15" LCD TV (Proline LD1501G) opgesnort via marktplaats die inderdaad redelijk goed werkt met de S-760. Ik kan het niet perfect noemen aangezien niet het hele scherm wordt gevuld door de S-760, maar alles is prima leesbaar en goed van kleur.

Joepie!
 
Niet goed gevult in de hoogte, de breedte is wat beter. S760 staat op PAL.
Ik kan overigens nog ff checken of de TV ook NTSC ondersteund en kijken of dat een beter resultaat opleverd.
 
Wel vertikaal gecentreerd (dus zwarte balken boven en onder?)

Het kan zijn dat hij denkt dat hij breedbeeld is. Dat kan die TVE van mij ook, ondanks dat het een 4:3 scherm is. Als dat het is kun je het misschen uitzetten.
 
sorry kerels,

maar waar op de S760/750 stel je in dat je in PAL of NTSC uitzendt ?

ik heb nl een probleem met m'n RGB TTL connectie via 8pin DIN naar een commodore 1084

groetjes,

j
 
De S-760 aanzetten terwijl je de MODE button ingedrukt houdt.
 
beetje oude post, maar hier een tip.
de video output op deze roland modellen is simpelweg een CGA signaal.
je kan deze connecten aan een moderne VGA monitor maar daar heb je een scan-up omvormer voor nodig.
deze pakt het RGB en sync signaal van je roland en converteert dat naar VGA signaal.
hiermee zul je in staat zijn om een resolutie te draaien van 1024x768 afhankelijk van wat die scan-up omvormer uit stuurt, op een standaard TFT flatscreen.

de reden waarom je balken krijgt op je 15" LCD is omdat het signaal wat uitgestuurd wordt niet de goede sync en resolutie heeft wat verwacht wordt door de 15" scherm.
waarschijnlijk heb je geluk dat je toevallig een multisync LCD televisie hebt gekocht en kan hij wel de horizontale frequentie aan maar de verticale niet :)
 
Onlangs mijn Roland S-760 uitgebreid met een OP-760-1 kaartje. Heb vervolgens voor weinig een hele mooie monitor aangeschaft met o.a. S-Video aansluiting (AG Neovo X-17A).

Wanneer ik de S-760 aansluit via S-Video of composite dan krijg ik (wanneer de S-760 is ingesteld op PAL) geen beeld en wanneer ik de S-760 instel op NTSC een dubbel beeld (twee keer de bovenste helft van het af te beelden scherm onder elkaar).

Ik vermoed dat de monitor niet gaat werken met de S-760.

Wie kan een merk + type (LCD/TFT/LED) monitor noemen die gegarandeerd gaat werken en die beschikt over een S-Video aansluiting?

Bedankt!

Ik heb op ebay (uit China) voor zo'n €10 een LCD schermpje gekocht voor DVD/achteruitkijkcamera in de auto en het werkt fantastisch met mijn S-760's. Je kunt er twee apparaten op aansluiten.
Ik heb de kleinste (7") genomen, maar ze hadden ook grotere formaten.
 
Back
Top