Arturia V Bundle 3 net gekocht

C-Jay

Progressive / Tech-House
Lid sinds
9 november 2010
Berichten
43
Locatie
Nootdorp
Mogguh!
Maandje terug bij Midi Amsterdam de V Bundle van arturia gekocht. Alles legaal, en ik heb nu: cubase 7, de V Bundle, alle fx van Variety of Sound (legaal en gratis) een nord lead 1 toets en een novation nova desktop. Heerlijke setup. In het verleden wel eens wat cracks gehad, maar daar was ik echt helemaal klaar mee. Je kan beter een paar vette dingen hebben dan 40GB aan shit die je nooit goed leert kennen.

Anyhow, wie heeft deze bundle nog meer?
Ik had namelijk enorme moeite de bundle goed aan de gang te krijgen, vooral de Laboratory deed raar... Dan klapte hij er weer uit met presets skippen in de "Sequenced Sounds" bank, dan klapte hij eruit als ik erna een Oberheim laadde, dan deed de Wurly het weer niet (laadde niet), dan klapte de Oberheim eruit als ik de Laboratory laadde...etc.

Arturia deed er nogal lang over om met tech support te komen, maar dat loopt nu goed. Ook al hadden ze geen oplossing. Op een gegeven moment zei Tech dat ik maar "de cs80 en arp moest deleten" want "die stonden alleen als demop op de CD" .. uhmm...hallo?? Ik heb de fucking Bundle voor 380 eutjes, waar alles full version in zit. Vaag... Nu wel goed contact met David van Arturia, die excuses aanbood voor de drukte en het gare antwoord.
Steinberg had ik ook gemaild, omdat ik niet wist waar het probleem lag en dus het crash report mailde. Die reageerden binnen 2 dagen, ipv Arturia die er 2 weken (!!!) over deed. Maar probleem lag bij Arturia.

Na 3 keer opnieuw installeren, lijkt het nu goed te werken doordat ik "per ongeluk" bedacht dat ik misschien ipv de EMU 1212m soundcard asio driver, de asio4all driver moest installeren. Was nooit een probleem, maar nu icm de Arturia bundle lijkt dit de oplossing te zijn.

Lang verhaal, maar iemand dezelfde ervaring toevallig?
Of weet iemand dat een driver van invloed kan zijn op het gedrag van een VST / VST Bundle? Klinkt onlogisch, maar lijkt er wel op.
 
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan een driver ligt maar wie zal het zeggen.

Ik denk dat je de meest nuttige stap die je kunt nemen al hebt gezet en dat is contact opnemen met support.
 
jammer alleen dat de legale gekochte versie dan voor zoveel problemen zorgt..
 
Grappig, ik heb nu net zelf ook alles legaal, juist nu krijg ik last van rare glitches en asio spikes. Moet nog ff kijken waar het aan ligt... Heb inmiddels al een complete reinstall gedaan van mijn pc.
 
Ik heb ook de Arturia V Bundle 3. De Oberheim SEM crashed wel vaak als ik hem uit zet. (stand alone). Ik vind het verder wel prima VSTi's. Ik gebruik een U33 midi controler om real time aan de knopjes te kunnen draaien.
 
De 64bits drivers zijn nieuw in V3, Arturia heeft hier veel tijd ingestoken. Misschien zijn de cs80 en arp nog niet uitontwikkeld voor 64bit.

Ook de interface om midi controllers toe te kunnen wijzen is verbeterd. Hierbij zijn veel bugs geïntroduceerd. Arturia werkt wel aan bugs maar het duurt heel lang.
 
Laatst gewijzigd:
Iemand al een oplossing hiervoor?
Analog lab gekocht, zelfde probleem... heel irritant.
1098012_485996471490579_1803539867_n.jpg
 
Cubase herinstalle, alle settings opnieuw ingesteld, alle synths geupdate...niks helpt. En stand alone werkt prima.
Heel irritant.. en arturia weet het zo ook niet.
 
misschien een ander soundkaart proberen.
 
Toevallig heb ik gister ook de V3 bundle besteld, kan niet wachten tot ik hem binnen heb!
Wat ik her en der lees op internationale fora, zoals gearslutz, is dat het wellicht te maken kan hebben met dat er eerst cracks geinstalleerd waren. Op de een of ander manier kunnen oudere bestanden (ondanks een uninstall) bijvoorbeeld in een register van je windows blijven hangen. In dit geval misschien een emulatie van de e-licenser? Of misschien een ander soort type bestand.. Als je dan een legale versie installeert kan dit voor conflicten zorgen. Ik weet dus niet of je windows al opnieuw hebt geinstalleerd + de hele bende? Dat zou het probleem lijkt me wel moeten oplossen, hoewel ik me goed kan voorstellen dat je op een her-installatie van windows niet staat te wachten.
 
Toen ik die v collection kocht, had ik gezeik all over the place...inderdaad, omdat cracks nog "zichtbaar" waren.. de oplossing was o.a. om alle licenties op een usb e license stick te zetten van de cracks, en vervolgens die stick weg te gooien. :) Moest ik van een vriend lenen die er niks meer mee deed.
Ook toen, paar maanden terug dus, voor de zekerheid windows opnieuw geinstalleerd..
Sindsdien werkt de hele bundel top...behalve dus laboratory..

En nu dus ook lab niet...zucht.
Ga vanavond nog een andere soundcard proberen en anders fuck it..zonde van mijn tijd dit.
Alles werkt, behalve dat ding.
 
nou, mail van arturia 2 weken terug gehad: de bug zit in hun synth (duh) en met de volgende update willen ze deze opgelost hebben.

ruk...maar ja.
gelukkig maar 19 euro gekost.
 
Back
Top