Atari/Akai braindance rave acid jungle breakbeat...

AnthonyDavid

Null Wave
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
159
Locatie
Leeuwarden
Breakbeat/jungle/acid?! :)

Met download! https://soundcloud.com/anthonydavid94/sets/bastardized-brainrave

Beats: Akai S1000
Sequencing: Atari 1040 STe met Cubase
ACIEEED: wave drawing in de Roland S330, geladen in de W30 en live getweaked.
Bliepjes: Yamaha TX81Z
Verder Alesis QuadraVerb en Mackie CR1604.

Enjoy!
 
vet :)

trackje zelf vind ik niet echt ergens heen gaan, maar de truucjes met de S1000 zijn natuurlijk heel fijn om te horen. zou graag eens willen zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
 
vet :)

trackje zelf vind ik niet echt ergens heen gaan, maar de truucjes met de S1000 zijn natuurlijk heel fijn om te horen. zou graag eens willen zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Track vind je nergens heengaan? Vertel!
 
Track vind je nergens heengaan? Vertel!
ik bedoel vooral qua structuur
nog voor de helft van de track hebben we bijna alles al gehoord
klinkt behalve de mooie idm truucjes een beetje te makkelijk allemaal

HAHAHA spot on! Ik moet eerlijk toegeven dat ik geïnspireerd was door Brace Yourself Jason! Vooral dat hihat werk.

Betrapt...

beetje duidelijk wel :)
maar op zich niet erg.
 
ik bedoel vooral qua structuur
nog voor de helft van de track hebben we bijna alles al gehoord
klinkt behalve de mooie idm truucjes een beetje te makkelijk allemaal

Thanks, daar heb je wel een punt. Wordt aan gewerkt in de volgende track. :okdan:
 
Kan zo een ceephax acid crew plaatje zijn (leuk gedaan) ben benieuwd naar je volgende track :okdan:

Jullie hebben ook alles door. Ik heb Ceephax een tijdje geleden ontmoet in Eindhoven. Backstage biertje met hem gedronken en zijn 303 getweaked. En ja hier ben ik trots op.

Wat een held. Nuff said lijkt me. Thanks for the kind words. :kroon:
 
Denk zelf dat je percussie meer bewerkt kan worden met fx's die meeflowen en ademen in de ritmiek, of het ontbreken daarvan........heb je toevallig een aanstuurbare fx processor staan?
 
Dit is helemaal m'n ding! Hoe heb je de breakbeats geprogrammeerd? In de sampler knippen en lijntjes trekken in Cubase? More please!!!
 
Ik hoop dat je het zonder tracker voor elkaar gespeeld hebt :-) Ik heb niet veel zijn om nog eens te leren hoe een tracker werkt...
 
hij zegt toch wat hij gebruikt heeft
..
oude mike paradinas tracks waren ook allemaal met atari + cubase
wel geen akai sampler.. Ik denk dat hij meeste met een ESI32 deed.
ik herinner me nog in enkele interviews te lezen dat hij compleet zijn productiviteit en strakke feel kwijt is geweest na overschakeling op een G3 met logic
en het klopt wel, veel goede muziek heeft ie niet meer gemaakt achteraf (imho)
 
hij zegt toch wat hij gebruikt heeft

Dat heb ik ook gelezen, was inderdaad verbaasd en enorm geïnteresseerd in zijn technieken.

Daarom dat ik hoop dat het geen Renoise is en wat samples uit oude jungle platen maar bourgondisch zelf in elkaar geknutseld met alouds talent.
 
Oude jungle platen zijn ook maar wat samples uit reggae/soul/wat dan ook......de muzikanten die dat speelden hadden pas talent, of probeer je dat niet te zeggen?
 
ik hoop dat het geen Renoise is en wat samples uit oude jungle platen maar bourgondisch zelf in elkaar geknutseld met alouds talent.

5375524.jpg
 
Denk zelf dat je percussie meer bewerkt kan worden met fx's die meeflowen en ademen in de ritmiek, of het ontbreken daarvan........heb je toevallig een aanstuurbare fx processor staan?

Check de gearlist zou ik zeggen!
 
Ik hoop dat je het zonder tracker voor elkaar gespeeld hebt :-) Ik heb niet veel zijn om nog eens te leren hoe een tracker werkt...

Atari + Cubase en een Akai S1000. Verder gebruik ik voor breaks ook vaak mijn Roland W-30. Ik heb sinds kort een Amiga 1200 met OctaMED maar die heb ik nog niet gebruikt.

Dit is helemaal m'n ding! Hoe heb je de breakbeats geprogrammeerd? In de sampler knippen en lijntjes trekken in Cubase? More please!!!

Check de gearlijst. Gewoon in de sampler in zoveel mogelijk stukken knippen, herprogrammeren en zorgen dat de samples flowen (zeer belangrijk) Meer wil ik er niet over kwijt want er is meer gaande. 8) Top secret.
 
Back
Top