Studio inrichting, manier om audio kabels en 220 gescheiden houden.

Langs de muur doen ze het perfect. Voor onder het bureau heeft de ikea een superoplossing:
 

Attachments

  • signum-kabelgoot-horizontaal__0117163_PE272460_S4.JPG
    signum-kabelgoot-horizontaal__0117163_PE272460_S4.JPG
    14,2 KB · Bekeken: 76
Klopt, het is nu een zooitje! Heb net mijn studiootje verhuisd, en voordat ik alles vastzet wou ik eerst weten of alles op zijn plek staat. Nu kan ik alles netjes wegwerken.
 
Ik heb bij de bouwmarkt beugels gehaald waar normaal dakgoten mee opgehangen worden. Deze zijn onder mijn werkblad vastgemaakt en hier liggen de kabel dan los op. Waar de kabels naar boven moeten voor de mengtafel heb ik met een gatenzaag openingen gemaakt.
 
Ik vond zelf altijd dat audio- en stroomkabels gescheiden moeten worden maar dat stroom- en midi/dinsync kabels wel samen mogen gaan. Nu ik toevallig ook de boel opnieuw aan het aansluiten ben vraag ik me af of dit eigenlijk wel zo is...
 
Pauzeer het afvragen en stel jezelf deze vraag: heb je ooit gezeik gehad met sync?

Zo ja: ga door met afvragen.
Zo nee: staak het afvragen en ga rockend uw verdere leven invullen.

:D:D
 
Ik dacht eigenlijk hetzelfde net nadat ik op enter drukte... Ik ga gewoon rockend verder met kabelen, wel sync problemen (gehad) maar ik geloof niet dat die stroomkabels daar verder wat mee te maken hebben. :)
 
Bij mij is het een grote teringzooi :D

Maar dat zal niemand iets verbazen denk ik. Ik heb nooit last van rare brompjes trouwens.

Ik kom uit de telecom, waar dit:

IMAG0086.jpg


....eerder regel dan uitzondering was. Er waren Stork locaties... pffffffffffffffffff.
 
Kon het toch niet laten, had nog 20 balanced jack kabels van anderhalve meter liggen. genoeg dus om alle aux sends en aux returns en alle galm en fx bakken ook half normalized via een patchbay te laten lopen.

Nog maar een patchbay besteld, kan ik ook alle fx bakken patchen mocht ik dat willen.

morgen eerste lichting kabels binnen en hopelijk de mixer stand ingekort dan kan ik beginnen met aansluiten.
 
Denk dat ik toch de audio kabels over de vloer tegen de plinten aan laat lopen, het is stukken makkelijker en voordeliger om de 220v op hoogte en in het meubel te monteren dan andersom.
 
zo, eindelijk klaar. 700 tywraps en ongeveer 8 halve dagen verder. heb audio in groepjes over de vloer en 220 kabelbomen op hoogte. alles netjes gescheiden en alles heerlijk storing en ruisvrij zo lijkt het. me vriendin is het inmiddels strondzat of ik weer eens gezellig kom doen. maar geen tijd voor want ik kan weer muziek maken, haha.

bedankt voor de ideeën.
 
en wat ga je doen als je eens iets veranderd, kabel moet bijtrekken/weghalen?

alle tiewraps doorknippen?
 
hoef niets weg te halen. mocht het wel gebeuren het zijn ongeveer 6 groepen synth en drums naar de mixer en 10 groepen fx en compressie en filters na de patchbays en de patchbays hangen direct onder de mixer en alle kabels tussen de mixer en patchbays zijn maar anderhalve meter en ook weer in groepen van 8 gebonden.
dus dat valt nog wel mee dan. kabels bij leggen is heel eenvoudig maak zo weer een nieuw groepje aan. en verwijderen is ook geen probleem, haal een groepje er zo tussenuit terwijl de rest blijft liggen.

ik maak niet weer dezelfde fout als in het verleden door alle audio samen te tywrappe.

heb ook een hoop verkocht en verwacht niet weer aankopen te doen. hooguit de mini ms20, misschien de minibrute en die nieuwe 303 clone. verder heb ik alles wel.
 
heb ook een hoop verkocht en verwacht niet weer aankopen te doen. hooguit de mini ms20, misschien de minibrute en die nieuwe 303 clone. verder heb ik alles wel.


Ghehe..hier geloof ik dus helemaal niks van :P .. ;)

Maar verder: tof dat het goed geregeld is.
Wat ik altijd doe al er iets verandert: kabels bijleggen.
Kabels die niet gebruikt worden haal ik niet weg, maar label ik duidelijk zodat snel te zien is dat er kabels beschikbaar zijn als je later weer wat veradert/bijkoopt.
 
dat is nog wel handig ja de kabels laten liggen en labelen. er komt verder echt niets meer bij hoor haha.
 
Back
Top