SPL Kultube

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
Ik weet dat er 2 versies zijn de, 2049 en de premium edition met lundahl trafo's. prijsverschil is best aanzienlijk. heb wat gezocht over deze trafo's en zijn idd de beste etc maar merk je dat echt in je sound of mix? ik zoek een beetje een hoger segment hardware compressor voor op de main insert die wat punch en ballen geeft. nu zo met een mixmaster werkt het prima hoor maar het kan beter. heb ook zitten kijken naar een culture vulture.
heeft iemand nog ideeen? kan ook via het forum 1 laten bouwen zoals recentelijk voorbij kwam. Las dat die kultube qua soort auto compressie best interessante dingen met je audio doet om het ballen te geven.
 
Ik heb er 1, de lundahl versie met board en kan je zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de sound. Blijft lekker straf bij zelfs scherpe settings en is er veelzijdig voor drums, vocals of main mastering voor net even een paar db balletjes over je mix. De tubesound is ook lekker, en gain.. De progressive time compression is geniaal en houdt het signaal gelijkmatig aan de hand van je settings, voor wat ik gewend ben is dit voor mij een dure sound wat eruit komt, geld meer dan waard
 
Er zijn 2 versies; de 2049 en de lundahl versie, ik heb 800 betaald voor mijn setje.. nieuw had dat rond de 1800 gekost
 
Ja was een mazzeltje, iemand wou er heel graag van af maar accepteerde mijn bod niet, kreeg later een mail dat hij het toch wou doen, crisisverkoop. Ding is retenieuw
 
Back
Top