TAL-Chorus-LX = emulatie Juno 60 Chorus

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
In Interface kwam ik deze tip tegen: de TAL-Chorus-LX en nog gratis ook :). Hij is er voor de PC (32 en 64 bit) en de Mac (32 bit).

thumb_tal-chorus-lx.png


Dit is de Chorus, zoals aanwezig in de TAL-U-NO-LX (emulatie van de Juno 60).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze zich verhoudt ten opzichte van the real deal in de Juno 60.

Misschien interessant als iemand een patch op een Juno kan opnemen met de interne Chorus aan en een waar de interne Chorus uitstaat en de TAL-Chorus-LX gebruikt wordt. Kijken of het een beetje bij elkaar ligt.
 
Da's leuk idd.
Ik wil wel wat Juno60 geluiden posten met en zonder chorus.
(stuk of 3 lijkt me wel zinvol zodat er wat diversiteit in geluid is)
Ga jij dan de geluiden voorzien van TAL-U-NO-LX chorus en terug posten?
 
Deze heb ik al een tijdje, hij is erg goed. Of 'ie lijkt op een Juno chorus weet ik niet, maar hij klinkt lekker :)
 
Hier is een eerste sample.

De Juno60 chorus ken drie standjes: I, II en I&II tegelijk ingedrukt

Hieronder de vier files:
 

Attachments

  • J60-dry.wav
    2,2 MB · Bekeken: 106
  • J60-Chorus-I.wav
    2,3 MB · Bekeken: 93
  • J60-Chorus-II.wav
    2,3 MB · Bekeken: 98
  • J60-Chorus-both.wav
    2,2 MB · Bekeken: 98
Ik moet er nu even van tussen, maar snel een poging gewaagt, met Chorus type 1 via een Sent naar een Bus met de Chorus. Ik moet nog even werken aan de balans. In Logic (voor de Bounce) klonk het laag beter. Maar niet slecht zo als eerste poging lijkt mij. Morgen even meer fine tunen. Kijken hoe dicht we in de buurt kunnen komen.

Vooralsnog zingt de Juno mooier.
 

Attachments

  • Tal _Chorus_I.wav
    4,2 MB · Bekeken: 98
Even de verschillende types geprobeerd. Nu direct op het audio spoor en zonder sent.

Daarnaast heb ik ook een bestand met de Stereo Width optie toegevoegd. Als ik het goed heb zit deze niet op de Juno. De stereo width wordt geleidelijk open gedraaid.

Ik denk dat wanneer je nog meer je best doet nog beter in de buurt kunt komen. De Juno zelf vind ik wel levendiger klinken en zeker het laag is mooier, maar des al niet te min vind ik de plug zeker een erg fijne toepassing. Net ook even op de V-Station geprobeerd en dan op een string patch. Dat klinkt toch wel erg fijn.
 

Attachments

  • TAL-CHORUS-I.wav
    4,2 MB · Bekeken: 99
  • TAL-CHORUS-II.wav
    4,2 MB · Bekeken: 96
  • TAL-CHORUS-both.wav
    4,2 MB · Bekeken: 92
  • TAL-CHORUS-II-Stereo Width Automation.wav
    4,2 MB · Bekeken: 98
Trouwens met de Nord Lead 2x klinkt hij toch ook wel erg lekker. Deze Plug-in dus maar eens vaker gaan gebruiken.

In het voorbeeld simpel baslintje op de NL2x en langzaam wordt de dry/wet knop opengedraaid. Hier heb ik Chorus II gebruikt.
 

Attachments

  • NL2x en TAL CHORUS.wav
    1,9 MB · Bekeken: 88
Ik gebruikt de vorige versie al jaren, ook live heerlijk! Een mooi kamer/zaal brede chorus 8.
 
Back
Top