Hans van Spijck - Anything But Twaddle

KwaaieGems

Hammond-liefhebber
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
121
Locatie
Zuid-Holland
Hallo allemaal,

Ik kom niet zo vaak op dit forum, hoewel ik al wel lid ben sinds 2004. Het leek me leuk om eens mee te doen met de contest. Mijn inzending is een stukje muziek dat wellicht wat "kazig" kan smaken 8). Gemaakt met een minimum aan gear, maar met maximale toewijding. Hopelijk wordt het positief ontvangen.

Groetjes,
Hans
 

Attachments

  • anbutw_320.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 163
Heheh, super gaaf :D

Succes!
 
Koper mag er van mij wat steviger inknallen. Grappig nummer, soort van schizofreen. Hij past namelijk prima in een scene van Jiskefet (dus op de coole manier), maar ook in een kort en fout bedrijfsfilmpje. Eigenlijk best knap dus! Mix is over het algemeen wat aan de vlakke kant naar mijn smaak.
 
Bedankt voor de reacties tot zo ver! Een fout bedrijfsfilmpje... erg grappig om te horen! Dat is namelijk precies waar ik zelf ook aan denk. Veel van mijn creaties gaan deze kant op. Reclamespotjesachtergrondmuziek noem ik het altijd maar...

Wat het mixen betreft, ben ik nogal onervaren. Ik doe de dingen vooral op gevoel, zonder enige kennis van "hoe het hoort". Daarom ben ik de laatste tijd wat tutorials aan het doorspitten. Al jullie tips en kritiek zijn natuurlijk hartstikke welkom.

Groetjes,
Hans
 
Dit tovert bij mij een soort van glimlach op mijn gezicht. Dat zegt al genoeg :D
Verder leuk trackie!
 
Knap gemaakt. Mooie solo's op de hammond. Moet je met een echte band opnemen.
 
hijs geinig, alleen die plastik toeters....:D

:mega:

Haha... je bedoelt de Vuvuzela-preset? 8)

Zonder gekheid... het valt wel mee toch, met het plasticgehalte? Vijftien jaar geleden was je dolblij met zo'n brass-ensemble in je rompler. Zoals ik al aangaf: mijn gear is misschien wat beperkt, maar ik vermaak me er nog altijd prima mee :D.

Groetjes,
Hans
 
Geweldig! Het juiste soort kazigheid, wat mij betreft. De orgelpartij vind ik super, en de drums ook. De blazerspartij is mooi, maar de blazerspatch is echt kruk. Ik zou daar gewoon een blazersachtige synth patch inzetten. Als het dan plastic moet, dan ook echt plastic! Ik vind de drums, bas en orgel prima in de mix staan. Ze zitten ook lekker in elkaar. De blazers klinken alsof ze een gebouw verder staan. Die moet je echt weer naast je orgel op het podium zien te krijgen.

Kijk eens naar de Mix Rescue serie op SoundOnSound.com. De artikelen van 14 maanden en ouder zijn ook zonder abonnement te lezen.
 
Super bedankt voor de input, Yost! Daar heb iets aan. Mocht ik ooit nog een remake van deze track maken, dan zal ik als eerste de "blazers" onder handen nemen. Ze zijn afkomstig uit de General Midi-bank, meegeleverd met mijn DAW (Mixcraft). Verder heb ik de beschikking over een Roland JV1080 en een Yamaha Mu90, maar die vond ik qua blazers niet echt veel beter te pruimen.

Over "echt plastic" gesproken... misschien mijn DX7 eens onder het stof vandaag halen? ;)

Groetjes,
Hans
 
Ik weet niet of een DX7 het beter maakt. ;-)
Wat ik eigenlijk bedoel: nu hoor je gewoon een slechte sample van een echt instrument. Als je het geluid van dat instrument op een synth probeert te benaderen, dan kun je weer denken "goh, dat lijken wel blazers, leuk gedaan". Soms is zo'n blazerssample wel op te leuken; in Logic heb ik meestal een beetje delay, een beetje reverb en een bitcrusher distortion op de blazers staan. Dan lijkt het weer iets.
 
Ik weet niet of een DX7 het beter maakt. ;-)

Een DX7 gaat het zeker niet beter maken. Maar je kunt er wel eenvoudig een gekunsteld brassje uit toveren dat niet als een slechte sample klinkt :).

Ik ga er eens over nadenken. Misschien vind ik nog wat leuks in mijn ietwat gedateerde collectie soundfonts. Nogmaals bedankt voor de tips!!!

Groet,
Hans
 
is dat een echte Hammond? :okdan:

de backing track doet me denken aan een CD van de midi-award 1990 :)
 
Hoewel ik hier wel twee echte Hammonds heb staan, heb ik die niet gebruikt voor deze track. Wat je hoort is de VB-3 VSTi-plugin, die ik bij aanschaf van mijn DAW (Mixcraft) meegeleverd kreeg. Best een aardige simulatie, met uitzondering van de leslie.

Het goed opnemen van een Hammond/Leslie-combinatie is een verhaal apart. Af en toe heb ik wel eens wat geprobeerd met twee microfoons, maar daarvan is het resultaat nooit goed genoeg om in een mix te gebruiken. Sinds een tijdje beschik ik ook over een Neo Ventilator (lesliesimulator) en daarmee is het natuurlijk een stuk makkelijker geworden. Maar er gaat niks boven een echte leslie.

De Midi-award 1990? Nooit van gehoord. Eens kijken of ik er iets over kan vinden.

Groetjes,
Hans van S.
 
Klinkt een beetje als een demo van een MIDI module, daar deed het mij aan denken. Qua sound erg cheesy, maar wel leuk en sterke punt zit hem in de compositie denk ik.
 
En hierbij dan ook daadwerkelijk mijn stem.

Met de plastic blazers bedoelde ik overigens de blazerssectie de bijna de hele tijd meetoetert. Het trompetje (dat begint op 1:04) is best prima.
 
Met de plastic blazers bedoelde ik overigens de blazerssectie de bijna de hele tijd meetoetert.

Er wordt gewerkt aan een surrogaat. Ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat er op het internet best veel goede (en gratis) samples circuleren, die ik eventueel kan omzetten naar SF2- of SFZ-banken.

Nogmaals bedankt voor de stem.

Groetjes,
Hans van S.
 
Back
Top