usb floppydrive samples s950 imac

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
hey gasten,

ik las op de voorpagina het artikel over floppy's en samples en vroeg me eigenlijk het volgende af.
Ik wil qua sound meer uit mijn s950 halen omdat ik hem zeer vet vind maar te weinig gebruik. Is het mogelijk samples vanaf mijn computer via een usb floppydrive op disk te zetten en vervolgens te laden in de s950? Mijn mac staat namelijk vol met samples, is leuk natuurlijk om meteen in ableton te slepen en beats te maken maar wil de 950 sound en operation juist hebben. Hoop dat de vraag duidelijk is :)

groet! :okdan:
 
De S900/950 gebruiken volgens mij een eigen disk-formaat van Akai. De enige manier om dat te beschrijven is door rechtstreeks de floppy-controller aan te spreken zodat je aan ander aantal tracks etc. kunt schrijven. Zover ik weet is dat onmogelijk met een USB-floppy.
 
zijn daar op de mac geen programma's voor om dat te converten? geloof wel voor de mpc2000 enzo
 
Volgens mij gebruikt een MPC gewoon FAT, dus daar treedt dat probleem sowieso niet op.

Het is niet zozeer een kwestie van converteren. Je moet iets hebben dat het filesystem van de Akai kan lezen en schrijven. Daar zijn wel tools voor (ook vanuit de Linux/unix-hoek), maar die vereisen vaak dat ze rechtstreeks met floppy-controller kunnen praten. En dat gaat meestal niet als daar een USB-interface tussen zit.
 
Voorlopig is ene methode met een oude pc

Ik ben bezig met iets te maken voor osx maar wegens tijdgebrek zal het wel nog een hele tijd duren
 
er is zo'n chinese mod met een kastje dat je gewoon kaartjes erin kan schuiven en samples op disk kan zetten maar vroeg me af of het niet gewoon simpeler kon.
guess i just have to stick with the old way and sample via the inputs
 
.. er is op windows zat software om hetzij via midi, hetzij via serieel, samples door te sturen
 
Er bestaan programma's die wav-jes naar allerlei formaten kunnen omzetten en wegschrijven naar floppy's.
Akaidisk bijvoorbeeld: http://mda.smartelectronix.com/akai/

Ik heb me voordat ik deze post neerschreef niet helemaal terug verdiept in dit onderwerp dus wellicht is AkaiDisk enkel voor PC (dat zie ik zo snel ff op de site).
Maar er zijn volgens mij vele van dit soort programma's waarmee je allerlei vage sampler formaten kan converteren etc etc..
 


dit kwam ik wel tegen, erg leuk natuurlijk maar vroeg me meer af of er een wat simpelere oplossing was
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top