MIDI + Yamaha Motif XS + Fruityloops

Oke. Nee helaas niet.
Hij neemt alleen op met de geluiden die ik aan de channels toe ken.
Dus geen piano of saxje uit de synthesizer.
Hij noteert dus prima welke noten ik aan sla en kan deze bewerken,
maar niet de geluiden uit de synth zelf :S
 
Oke. Nee helaas niet.
Hij neemt alleen op met de geluiden die ik aan de channels toe ken.
Dus geen piano of saxje uit de synthesizer.
Hij noteert dus prima welke noten ik aan sla en kan deze bewerken,
maar niet de geluiden uit de synth zelf :S
Als je een toets aanslaat, zie je iets bewegen in je mixer channel waar je de stereo input van de Focusrite hebt gezet?
 
Op het moment dat ik toetsen indruk op mijn synth zie ik dit:
 

Attachments

  • 20130222_152211.jpg
    20130222_152211.jpg
    69,9 KB · Bekeken: 98
Ja dat is het geluid van je Motif dat door FL gaat. (tenzij er een van je andere tracks door dat kanaal gaat?)
Het disk icoontje aanzetten onderaan je mixer channel, rechtermuiskop op je record button en audio kiezen, en opnemen maar...
 
Ja top! ik heb wat kunnen opnemen. Het klinkt heel schel allemaal en vervorm, maar dat zou kunnen komen vanwege het ontbreken van een DI- Box?

Nog 1 vraag: Nu ik volgens deze instellingen heb opgenomen, kan ik de piano roll wel openen, maar
maar de gespeelde noten kan ik de partij niet aanpassen, ik kan zelfs in de piano roll alle noten weghalen en dan op afspelen klikken, en klinkt nog de ingespeelde partij.
 

Attachments

  • 20130222_154821.jpg
    20130222_154821.jpg
    76,7 KB · Bekeken: 89
Ik zie daar "Sampler" staan... dat is je Motif helemaal niet!

Zie eerste pagina:
Luister, je moet in fruityloops bij "Settings".. de betreffende MIDI uitgang een ID nummer geven. Bijvoorbeeld 0.
Vervolgens maak je een MIDI Out device aan.. en zet je daar ook de output op ID 0. Pas dan worden alle midi events doorgestuurd naar die poort.
 
Pff, heb het even paar uur laten rusten. Alles opnieuw nog een keer proberen.
Ook de stappen, zelfde poort (1) output bij MIDI OUT als bij MIDI Settings.
En nieuwe foutmelding: Not enough asio channels available....
Heb het toch allemaal wel wat onderschat denk ik...
 
Je hebt gelijk hoor.... de handleidingen liggen weer open en de youtube tutorials staan weer aan ;-)
Maar het lijkt misschien wel zo alsof ik zelf weinig moeite en tijd er in heb gestoken tot nu toe, maar ben al behoorlijk tijdje bezig om die om het juiste signaal door te sturen naar de PC, ben gewoon wat gefrustreerd en technisch gezien ook heel zwak ;-)

Rebooten hielp niet, maar een keer de stekkers uit de USB poort halen + Jackkabels opnieuw... en ik ben terug bij het punt waar ik vanmiddag was... ;-)
 
Bij het punt dat ik een MIDI OUT Channel heb aangemaakt met poort 1 (dezelfde poort die ik toegekend heb bij de output onder MIDI settings

En dat ik nu wel een geluid uit de synth met partij kan opnemen. Maar ik kan de gespeelde noten niet bewerken, worden niet weergegeven bij piano roll (van MIDI out)

En dat na het opnemen ineens vele channels weergegeven worden genaamd: Untiteled Mast......
(afgekort)
 
Bij het punt dat ik een MIDI OUT Channel heb aangemaakt met poort 1 (dezelfde poort die ik toegekend heb bij de output onder MIDI settings

En dat ik nu wel een geluid uit de synth met partij kan opnemen. Maar ik kan de gespeelde noten niet bewerken, worden niet weergegeven bij piano roll (van MIDI out)

En dat na het opnemen ineens vele channels weergegeven worden genaamd: Untiteled Mast......
(afgekort)
Dat van die noten... als je rechtermuisknop klikt op de record knop kan je selecteren wat je wil opnemen. In dit geval zal je audio ipv midi hebben opgenomen.

En dat laatste heb ik al gezegd. Dat is loop record. Er staat een R bij die lichtjes waar ook de metronoom staat. Op die balk boven-in het midden ongeveer. Dus afzetten als je lineair wil opnemen.
 
Bij de recordknop heb ik ook de midi aangevinkt.
Als ik bij deze knop AUDIO niet opneem, neemt hij helemaal niets op.

Het spijt me voor alle moeite, waardeer het enorm!
Maar heb gevoel dat ik er bijna ben... en iets kleins nog niet goed doe....
 
Back
Top