[electro] Captain Crunch - tic tac

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Na een zwaar weekendje Awakenings festival, waar ik me overigens prima heb vermaakt, heb ik vandaag een nieuwe track gemaakt. Met behulp van wat inspiratie die ik in de UFO (electro) tent op AWFS heb op gedaan.

tic tac

Gemaakt met Renoise, en het basslijntje heb ik met de VSTi scorpion gemaakt. Daarnaast nog een bergje fx pluggins.

De mp3 is in 112 kbps, dus over de geluidskwaliteit zul je volgens mij niet veel kunnen zeggen...

Laat me weten wat je ervan vind, en wat er evt. volgens jou beter kan!

Thnks!
 
Zoals wel met meer dingen die jij maakt swingt ook dit weer lekker. Maar uh... wat zegt ie nu? Push the zippo? Vrij vertaalt "mag ik een vuurtje"? Beetje slappe versiertruc ;) maar wel lekker 'tempo'.

Maar goed... Vind hem lekker. De bass gaat lekker door de maag. Vind alleen die bassline in het begin wat simpel en te opzich staand klinken. Is dat niet een DX7 bass?

Als die andere sound erbij komt (wat is het?) die dezelfde lijn speelt klinkt het wel weer lekker old-school samen.

Wat maakt dit trouwens Electro? Wat is daar sowieso de definitie van?
 
Ja, hij's wel lekker. 't Is trouwens 'Push the tempo', sample van...?
Is echt een typisch mix-nummer, 1 idee goed uitgewerkt. Voor een track op zichzelf verwacht ik iets meer variatie.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Ja, hij's wel lekker. 't Is trouwens 'Push the tempo', sample van...?
Is echt een typisch mix-nummer, 1 idee goed uitgewerkt. Voor een track op zichzelf verwacht ik iets meer variatie.

push the tempo... sample van Fatboy Slim's "push the tempo" :D
 
Origineel geplaatst door Mike-E
Zoals wel met meer dingen die jij maakt swingt ook dit weer lekker. Maar uh... wat zegt ie nu? Push the zippo? Vrij vertaalt "mag ik een vuurtje"? Beetje slappe versiertruc ;) maar wel lekker 'tempo'.

Maar goed... Vind hem lekker. De bass gaat lekker door de maag. Vind alleen die bassline in het begin wat simpel en te opzich staand klinken. Is dat niet een DX7 bass?

Als die andere sound erbij komt (wat is het?) die dezelfde lijn speelt klinkt het wel weer lekker old-school samen.

Wat maakt dit trouwens Electro? Wat is daar sowieso de definitie van?

Die bassline heb ik lekker droog gehouden, hoort hoort wel een beetje bij electro dacht ik...
Echt electro is het ook niet, eerder een mix van house en electro denk ik... Ik vind dat ook altijd zo lastig, die hokjes. De definitie van electro? Luister naar tracks van Legowelt, ladytron, the hacker, alles van het Bunker label en dat soort artiesten...

Hier op dit forum is ook iemand die Electro produceert, Sander geloof ik?
 
tja... de definitie van elektro...
ik maak zelf ook elektro...
wat natuurlijk veel voorkomt zijn de zgn. octaaf-bassen,bliepjes, korte sequences...
filter sweeps...

:D :D :D
 
Origineel geplaatst door nick nova
't Is trouwens 'Push the tempo', sample van...?

Oh... das dan ook toeval dat ik dat in mijn tweede zin heb staan. ;) Het klinkt alleen als Zippo.
 
Heeft niks mt electro te maken. Tenzij je met electro electronisch bedoeld :)
Verder wel geinig trakkie. Vindt em het leukst als de lead erin komt.
Maar op een gegeven moment heb ik het wel weer gehoord.
Misschien af en toe een filtertje over de lead en een stringetje erbij ofzo.
 
Goed nummer hoor :)
Hij is wel een beetje saai 7 minuten, maar het is daarom ook een echte mixplaat, misschien iets meer geluiden moduleren? .
Mzzl
 
D'r zit beweging. :)

Dat dunne hihatje in het midden is wel OK. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
D'r zit beweging. :)

Dat dunne hihatje in het midden is wel OK. :)


:halleluja

Klinkt wel leuk .... beetje tè 1991 IMHO
 
ben weer rijkelijk laat met een reply... :Z

Electro is experimenteel en dit is dat niet. Hier zit direct een 4x4 in om het temp aan te geven. Je hebt iig wel een 808 snare gebruikt :thumbs:
Volgens mij was je meer met andere dingen bezig toen je tic tac maakte; hij is minder van kwaliteit als dat we van je gewend zijn; weinig filterwerk en te weinig gespeel met geluiden. Eerlijk gezegd een beetje saai...

Vind het wel leuk dat je je laat inspireren door deze muziekstroming, maar hoor dat je gewend bent vanuit een andere invalshoek te denken. Daar is nix mis mee, maar toch is het imo meer een housey tune.. Moest bij de b-line denken aan mr oizo zonder getweak. Gebruik iets rauwere elementen en het wordt al interessanter... Denk bv aan kid goesting`s set... (als je die hebt gezien)

Veel suc6 met het vervolg...

jerzz
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
push the tempo... sample van Fatboy Slim's "push the tempo" :D


..die track heet "Ya mama" bytheway...
 
Origineel geplaatst door jerzz
ben weer rijkelijk laat met een reply... :Z

Electro is experimenteel en dit is dat niet. Hier zit direct een 4x4 in om het temp aan te geven. Je hebt iig wel een 808 snare gebruikt :thumbs:
Volgens mij was je meer met andere dingen bezig toen je tic tac maakte; hij is minder van kwaliteit als dat we van je gewend zijn; weinig filterwerk en te weinig gespeel met geluiden. Eerlijk gezegd een beetje saai...

Vind het wel leuk dat je je laat inspireren door deze muziekstroming, maar hoor dat je gewend bent vanuit een andere invalshoek te denken. Daar is nix mis mee, maar toch is het imo meer een housey tune.. Moest bij de b-line denken aan mr oizo zonder getweak. Gebruik iets rauwere elementen en het wordt al interessanter... Denk bv aan kid goesting`s set... (als je die hebt gezien)

Veel suc6 met het vervolg...

jerzz

Het is ook eerder een house track met electro invloeden... daarbij is het bij electro niet vreemd om een 4 kwarts maat te gebruiken...

Ik heb bewust gekozen voor minder filterwerk, denkend aan het genre, waar ook niet zo veel met filters word geklooit, maar het is een goed idee om wat meer rauwere elementen erin te gooien. Wat verassings elementen zeg maar...

Ik ga me er nog 's over buigen, thanks voor de tips!
 
Als dit electro is eet ik mijn schoen op.

Een leuk nummer, maar dit is echt geen electro, no offense.

Het doet me wel denken aan begin jaren 90 zoals fierce ruling diva.
 
Origineel geplaatst door Mostatic
Als dit electro is eet ik mijn schoen op.

Een leuk nummer, maar dit is echt geen electro, no offense.

Het doet me wel denken aan begin jaren 90 zoals fierce ruling diva.

House track met electro invloeden...


Zo goed?
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
House track met electro invloeden...


Zo goed?

Nope...

Dit is allesbehalve electro.
Oh..je bedoeld dat blikkerige basje wat je gebruikt hebt? Ja, tuurlijk joh. Da's een echte electro bas :stupid

Vooral doorgaan met het zoeken naar de electrofunk.

R.
(koud.. koud.. koud..)
 
ahjoh..who cares...uiteindelijk gaat het erom of ie leuk is of nie
 
Origineel geplaatst door olafmol
ahjoh..who cares...uiteindelijk gaat het erom of ie leuk is of nie

Da's helemaal waar.
Ik vond er helemaal niets aan :duivels:

R.
 
Back
Top