Geheugen + opslag sampler (a4000)

OnAcid

Slager van Schiedam
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
4.723
Locatie
Schiedam
Iemand een idee waar ik goed(koop) geheugen voor m'n sampler kan kopen? Volgens mij is informatique de goedkoopste.

Wat is trouwens het voor/nadeel van fastpage geheugen i.p.v. edo?

Eisen A4000 geheugen:
(use a pair of identical-size 72-pin SIMM modules of the following types)
Access time 70 ns or less
Bit width x 32 (no parity) or x 36 bit
(parity) Fast Page or EDO,
JEDEC standard
Capacity 4 MB/8 MB/16 MB/32 MB


Verder zit ik er aan te denken een zipdisk in mijn A400 te plaatsen. De harde schijven die de A4000 aankan zijn zo goed als niet meer te krijgen en aangezien ik in mijn pc ook een zipdrive heeft kan ik er (met een speciaal tooltje ) backups van maken. Lijkt me wel handig en voordat je 250mb vol hebt met samples ben je wel effe bezig.

Voor de rest iemand nog tips of alternatieven?
 
Voor geheugen; http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/3

Zoek en gij zult vinden.
Jammer dat er EDO geheugen in moet. Dat is aardig prijzig tegenwoordig. En volgens mij kan je beter EDO geheugen bestellen, want dat is sneller.. volgens mij. Maar hang me er niet aan op. :)

Hrmz.. zit net te kijken.. 15 euro voor 32meg EDO bij http://www.mti.nl
Kost eigenlijk ook geen drol meer...
 
Laatst gewijzigd:
Helemaal vergeten die twiekert prijswatsj. Effe checkuh.

Hrmz.. zit net te kijken.. 15 en 22 euro is ook niet veel eigenlijk.

Vraag me af of dit wel reeële prijzen zijn. Op veel sites zou 32 mb rond de €35 - €50 moeten kosten...En het moet natuurlijk wel werken, samplers zijn best kieskeurig.
 
Laatst gewijzigd:
Die MTI is echt goedkoop. Maar schijnt wel een ruk zaak te zijn...effe verder kijken ;)
 
Orgineel geplaatst door OnAcid
Helemaal vergeten die twiekert prijswatsj. Effe checkuh.



Vraag me af of dit wel reeële prijzen zijn. Op veel sites zou 32 mb rond de €35 - €50 moeten kosten...En het moet natuurlijk wel werken, samplers zijn best kieskeurig.

Daarom zou ik ff wat rondmailen en voor a-merk geheugen gaan.

www.sww.nl ook een goede zaak.. moet je morgen gewoon ff mailen en binnen 10 min. heb je antwoord.
 
wij hebben een heleboel Emu/Yamaha geheugen liggen voor 165 euro, dan heb je 64 MB.

Hebben laatst een heleboel opgekocht..
 
Zit daar toevallig ook flash geheugen bij?

Kan een Ax000 uberhaupt ook flash geheugen aan?
Dat vind ik nl. wel makkelijk. Als je lui bent hoef je dan niet te saven/laden elke keer.


Enne, zips zijn wel ok om te gebruiken. Waarschijnlijk de meest handige manier om te backuppen. En dan gewoon de iso backup's maken van die zip.
 
Laatst gewijzigd:
nopers...geen Flash....en je moet echt heel specifiek naar de specs van je SIMM's zoeken...yamaha is ERG kieskeurig wat betreft geheugen...

overigens kostten mijn 2x32MB inclusief shipping vanuit de US 43 dollar... verschepen duurde 1,5 week

Olaf
 
Ik heb gisteren het geheugen toch maar bij Informatique gehaald. Iets duurder, maar dan heb je tenminste goed geheugen (veel zaken verkochten gerefurbished zooi) en
de scsi kabels waren daar vrij goedkoop.

Ik ga denk ik in de toekomst ook een interne zip kopen. Zijn er nog nadelen te melden van de goedkopere NEC versies?

En stel dat ik een interne scsi zip in m'n pc hang, kan ik deze dan ook met de A4K benaderen? (harddisk idem). De A4K hangt nu al aan mijn pc via scsi.

Oh ja, Is er een oplossing voor het 'new hardware found' probleem? IK weet dat ik vroeger voor mijn S2000 en installatie bestandje had. Windows2000 komt nu 8x met deze melding en da's best irritant. ;)
 
gewoon 8 keer op cancel drukken, dan zou het niet meer terug moeten komen

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
gewoon 8 keer op cancel drukken, dan zou het niet meer terug moeten komen

Olaf

Volgens mij moet je juist niet op cancel drukken, maar op OK, dan voegt ie een onbekend apparaat toe. Anders blijft ie zoeken bij het opstarten.
 
mmm..dat laatste klinkt inderdaad waarschijnlijker....je moet in ieder geval 8 keer ergens op drukken... ;)

Olaf
 
Ik heb dus 2 x 32mb bij Informatie gekocht. Dane-elec met 10 jaar ;) garantie. (Huh, volgens mij zijn ze 5 euro goedkoper geworden :().

Ik heb trouwens helemaal geen herrie als ik samples van m'n pc naar de a4k stuur via scsi. Daar had jij toch zo'n last van? Of is dat alleen met interne hardeschijven?
Bij mij hoor ik niks en is de scsi nog best snel.
 
Back
Top