Geluidskaart

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

foxenberg

This really pisses me off
Lid sinds
28 januari 2003
Berichten
627
Locatie
mijn broek...
Oke, ik ben het nu dus echt zat... :(

Ik heb tot nu toe altijd met een Soundblaster Live gewerkt, en dat werkte in Cubase vrij stabiel. Maar sinds ik een keertje Reason ernaast heb gedraaid en serieus overweeg om dit vaker te gaan gebruiken, kom ik wel tot de conclusie dat de SB Live daar niet echt geschikt voor is.

Ergo; ik zoek een goede geluidskaart die een zeer lage latency heeft en ook nog eens op 96Khz kan opnemen (de SB Live of Audigy hebben op voorhand al gratis een beetje 'Scheveningen bij noodweer' in hun kaart gestopt!).
Bovendien heb ik het liefst een digitale in, zodat ik meteen van mijn DAT naar de geluidskaart kan streamen, zonder kwaliteitsverlies. En misschien ook wel iets met een breakoutbox. Mijn budget is ongeveer 350 euro. Ik heb bij Feedback al wat leuke kaartjes gezien, maar misschien heeft iemand hier een gouden tip? Ikzelf zit te denken aan een M-Audio Delta 66...

Greetz,
Fox. :)

N.b.: ik heb ook al even de zoekfunctie gebruikt, maar kon even niets vinden... :engel:
 
m-audio delta66
 
ik heb een terratec ewx 24/96. ook erg goed hoor en heb m voor 100 euro gekocht 2e hands
 
Ah, een mooi topic om mijn vraag dan ook meteen maar even te stellen :D

Ik en ook op zoek naar een nieuwe/fatsoenlijke geluidskaart, maar ik ben van plan om gewoon alles software-matig te blijven doen. Het gaat me dus voornamelijk om de geluidskwaliteit en evt de uitgangen naar m'n DJ-mengpaneel, die het signaal weer anar de versterker stuurt, die het op zijn beurt weer naar de speakers stuurt.
Momenteel gebruik ik de Soundblast Live! (lekker standaard ;)) en nu zie ik dat olafmol hierboven de M-Audio Delta 66 noemt, maar deze heeft dus weer allerlei gedoe (digitale in, breakout-box :confused: ) dat ik als overbodig beschouw...
Iemand andere/betere suggesties in mijn geval?
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ah, een mooi topic om mijn vraag dan ook meteen maar even te stellen :D

Ik en ook op zoek naar een nieuwe/fatsoenlijke geluidskaart, maar ik ben van plan om gewoon alles software-matig te blijven doen. Het gaat me dus voornamelijk om de geluidskwaliteit en evt de uitgangen naar m'n DJ-mengpaneel, die het signaal weer anar de versterker stuurt, die het op zijn beurt weer naar de speakers stuurt.
Momenteel gebruik ik de Soundblast Live! (lekker standaard ;)) en nu zie ik dat olafmol hierboven de M-Audio Delta 66 noemt, maar deze heeft dus weer allerlei gedoe (digitale in, breakout-box :?) dat ik als overbodig beschouw...
Iemand andere/betere suggesties in mijn geval?

De Audiophile van diezelfde fabrikant.
 
Origineel geplaatst door bikkel
De Audiophile van diezelfde fabrikant.

Is de geluidskwaliteit echt ook merkbaar of is kan ik het geld beter besparen en me fatsoenlijke monitorspeakers aanschaffen... Hm, volgens mij domme vraag :erm:
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Is de geluidskwaliteit echt ook merkbaar of is kan ik het geld beter besparen en me fatsoenlijke monitorspeakers aanschaffen... Hm, volgens mij domme vraag :erm:

De keten is zo sterk als de zwakste schakel he :)
 
Ik heb ene Terratec DMX 6fire 24/96 en die bevalt me prima!

Goede kwaliteit, een goed frontje met praktische aansluitingen voor EUR 170,00 meer info
 
ik weet niet hoeveel in/outs je wil? anders DIGI 96/8PAD is interesant. vergeet dan maar de terratecs of m-audio.
 
terratec dmx6fire.
goeie kaart. weinig pleuro's

anders m-audio
 
Origineel geplaatst door EDP
ik weet niet hoeveel in/outs je wil? anders DIGI 96/8PAD is interesant. vergeet dan maar de terratecs of m-audio.

uhm, nou, gewoon 1 stereo-out lijkt me wel makkelijk en 1 stereo-in... verder lijkt me de rest overbodig.. ik heb tenslotte 1 kabel naar m'n mengpaneel en eentje vanuit m'n mengpaneel naar de computer...
Maar die DIGI 96/8PAD waar kan ik die ergens vinden? Lijkt me niet bepaald een standaard-geluidskaartje?
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
uhm, nou, gewoon 1 stereo-out lijkt me wel makkelijk en 1 stereo-in... verder lijkt me de rest overbodig.. ik heb tenslotte 1 kabel naar m'n mengpaneel en eentje vanuit m'n mengpaneel naar de computer...
Maar die DIGI 96/8PAD waar kan ik die ergens vinden? Lijkt me niet bepaald een standaard-geluidskaartje?

bij de betere geluidskaarthandel:)
 
Origineel geplaatst door EDP
bij de betere geluidskaarthandel:)

Ow :)

-----
Nu zie ik dat ze bij tweakers.net de pricewatch weg hebben gehaald =( =( =( =( =( =(
Daar gaat m'n prijswijzer en daar stond nog wel zo mooi aangegeven waar e goedkoopste geluidskaarten te vekrijgen waren, inc terratec en m-audio...
*zucht*
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top