M-Audio Midisport 2X2 osx opstart probleem

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
Nou heb ik dat ding al heul erg lang. Nou wil ik net mijn osx weer dual boot maken met linux. Dat werkt heel handig via de rEFIt bootloader. Die zet zijn shit neer in startupitems in de library van osx, waar ook shit staat van M-Audio. Dat gebruikt M-Audio om de midisport te openen bij opstarten, en te sluiten bij afsluiten. Als je eigenlijk nooit afsluit zoals ik dat eigenlijk altijd deed (klep dicht is ook slapen) merk je daar weinig van. de bootloader van rEFIt staat daar ook in, en als ik dan osx opstart start ie niet met die bootloader op.

Hier zal verder niemand geen zak om geven, want ik zal een van de weinigen hier zijn die z'n macbook in dual boot heeft met linux. Wat we verassend is is dat osx met die driver er zo'n 20 seconden langer over doet om af te sluiten dan zonder. Ik heb een hybride schijf... beetje SSD en groot gedeelte ouwerwets. Dat stukje SSD gebruikt ie voor dingen die je vaak doet. Opstarten kost me normaal zo'n 10 seconden. Afsluiten 3 seconden. Met M-Audio driver duurt het dus 23 seconden!!!

M-Audio geeft nergens meer support op want die zijn overgenomen door Avid geloof ik? Of Avid... afijn, zo iets is het.

Meer mensen hier problemen mee, of een oplossing voor gevonden? Die bootloader is super handig (voor mij dan) en gaat op dit moment voor de M-Audio. Maar ja, ik wil ook weer op zolder zitten en muziekjes maken zonder ellende.

Zucht... iemand iConnectMIDI gebruikerservaringen?
 
En is het startup-item van die Midisport echt noodzakelijk voor het functioneren ervan? Ik bedoel, de drivers van mijn Novation ReMote beginnen ook pas wanneer ik een DAW start. Dat lijkt mij toch afdoende?
 
Als ik het weg haal doet ie het niet meer...
 
Ik zal eens kijken wat ik voor mijn 4x4 heb staan. Die deed het zonder dat ik ook maar iets geïnstalleerd heb, maar dat komt vermoedelijk omdat er nog spul van een oude 2x2 in stond. Maar ik weet zeker dat daar ik geen startup-items voor nodig heb.

Wat zegt de syslog? Misschien staat hij wel gewoon ergens op te wachten en logt hij een time-out.

Het kan wel zijn dat ik ooit een driver van het beta forum geplukt heb op een bepaald moment, want die had ik sowieso nodig voor mijn Audiophile. Kan zijn dat de midipoort daarvan wat code deelt met de Midisports natuurlijk en ik via die weg een nieuwer driver-onderdeel binnengekregen heb. Ofzo.
 
Back
Top