[track] cyan circle - AZO

cyan_circle

_beware of perverts_
Lid sinds
7 januari 2002
Berichten
1.731
Locatie
Utrecht
hallo!

hoewel het tegen mijn principes is om tracks te posten die nog niet af zijn, wil ik jullie nu graag een nieuwe track voorschotelen waarvan alleen de vocalen nog moeten worden ingezongen.
de track is zelf dus al wel af, hij is alleen nu nog instrumentaal. :bekdicht:
hierdoor kan het natuurlijk zijn dat sommige mensen het als langdradig beschouwen, maar goed, dat zijn mijn tracks meestal wel een beetje...
gemaakt met diverse knip- en plakmethoden, een electrische piano, een prophet 5 en wat gefreakte noise.
het is een beetje een downtempo nummer met hip-hop invloeden dat een beetje een hypnotiserende werking teweegbrengt... klinkt wazig, is het ook.

als mastering heb ik trouwens de track even snel door L2 heen geramd, dus als daar nog iets aan schort (ongetwijfeld) dan hoor ik het graag.

alvast bedankt voor jullie commentaar

oh ik vergeet bijna de link
 
Ik moet eerlijk zeggen ik vind het erg lekker klinken!! de drums zijn echt retegaaf! net op het moment dat ik dacht nou er mag wat variatie of een fill a la shadow in kwam die ook hahah echt top!(misschien mayb kan het iets extremer soms maarja das kwestie van smaak, en moet ook gehoord worden in relatie met de vocals) de electrische piano zou ik wel iets softer willen horen, echt zo'n mellow rhodes geluid zeg maar. ik denk dat dat wat meer rust en ruimte zou geven voor als je nog vocals erover gooit. mayb wat lichte strings nog erover richting het einde en dat was het wel. al die rare geluidjes enzo dronder zijn ook supercool trouwens!

:halleluja ik wou dat ik zoiets kon maken
 
hijs goed !!!!
je hebt zo een mengeling van geluiden die heel
raar klinken maar wel goed bij elkaar passen.
vooral dat geluidje na 1.10.
maar je mag de achtergrond geluiden wel ietjes
meer laten uitkomen IMO. ja goe bezig zou
ik zo zeggen.

greets isnieZot
 
Ik vind het geheel wat kaal. Wat ik wel erg OK vind is de harmonie en opbouw. Kan er niet echt meer over zeggen denk ik... het drumgeluid vind ik niet zo interessant.
 
Ik vind het wel oke klinken, maar ik vind het geen topper; ook ik vind het een beetje een kaal nummer. Compositie is vrij netjes, geluiden klinken strak. Maar er mag van mij nog wel iets meer pit in door nog wat meer dynamiek te gebruiken. Misschien wat meer andere akkoorden tussendoor. Verder wel oke :)
 
Qua mix is het toch nog even zien want de zang zal dit nummer moeten gaan dragen. (dat zal dan ook erg precies komen). Die kick mag trouwens wel wat meer knallen want de drums 'schaven' er nu langs. Iets meer dynamiek is wellicht wat handiger.

Maar het is een veelbelovende preview.
 
Re: [track] cyan circle - AZO

Origineel geplaatst door cyan_circle


oh ik vergeet bijna de link

zo was je ff net op tijd zeg, wil niet weten wat de consequenties waren geweest als je het vergeten was..

maaruh ik houd niet van onafgemaakte nummers en al helemaal niet van jouw.

maaruh ff zonder gein hij is idd lekker zekker de drums die prefereer ik wel. beter pleur je ff snel die vocallen er onder en laat je die trak ff horen.

enne kracht voor de domstad dekhengsten!
 
Re: Re: [track] cyan circle - AZO

Re: Re: [track] cyan circle - AZO

Origineel geplaatst door EDP
enne kracht voor de domstad dekhengsten!

hahaha de Domstad Dekhengsten heersen! 8)
(moeten we niet een keer een dekhengsten-themesong maken? :W )
 
Re: Re: Re: [track] cyan circle - AZO

Re: Re: Re: [track] cyan circle - AZO

Origineel geplaatst door cyan_circle
hahaha de Domstad Dekhengsten heersen! 8)
(moeten we niet een keer een dekhengsten-themesong maken? :W )

yep dat zeker, maar nog belangrijker de videoclip:)
 
dat eerste geluid vind ik niet echt breed klinken en die bassline die erop volgt mag van mij ook wel wat viezer klinker. Ik vind het wel een erg lekkere melodie die ik lang kan aanhoren. :okdan: Geluiden zijn alleen iets te lief. Misschien wat distortie? Dan past het beter bij de 'ietwat ruige beats'. toch?
 
Ben nu aan het luisteren.
Ik zou gewacht hebben tot de vocals erop stonden om hem te laten horen.
Vocals trekken meestal heel het nummer naar zich toe (tenzij ze als harmoniserend bedoeld zijn) en geven het een andere identiteit dan degene die we nu te horen krijgen.
Vbtje misschien: een Eminem-song zonder vocal klinkt bijzonder eenvoudig, zoiets van:" Hey dat lukt me ook nog wel..."
Met vocal is het heel andere shit, zijn timbre/accentuering/diepgang van tekst is doorslaggevend in de algemene appreciatie van zijn muziek. (niet dat ik zo'n zware fan ben ofzo)

Maar goed: het klinkt vet, goed opgebouwd, maar op deze manier raakt het me niet (met vocal erin is de kans veel groter). De usual Cyan-grittyness en warme sounds zitten erin.

PS HOE ZIT HET NU VOOR JULI?
 
bedankt voor de reacties allemaal.

ik kan begrijpen waarom sommigen onder u de track kaal vinden klinken. nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn intentie ook wel was om met zo weinig mogelijk middelen en zo weinig compositie- of themaveranderingen een track te maken.
bovendien moet de zang (waarschijnlijk vrouwelijk) het geheel naar een ander niveau tillen.

maar het gekke van deze track vind ik zelf (en anderen die hem gehoord hebben) is dat hij een soort magisch element lijkt te hebben waardoor je 'm steeds opnieuw wil horen. klinkt misschien wat pompeus. maar ik daag iedereen uit de track nog een keer te luisteren om te kijken wat ie de tweede keer met je doet... ik heb zelf dagen gehad dat ik 'm meer dan 20 keer per dag luisterde :o:

en lief... ja ik beschouw het meer als de wat agressievere kant van ambient dan een triphop nummer eigenlijk... uit dat perspectief is het best een ruige track hehehe

maar bedankt voor de input :okdan: , ik ga er rekening mee houden bij het toevoegen van de vocalen.
 
de track is ok
maar zoals ik van al je tracks heb gehoord zijn ze telkens niet af en met name bij het afmixen misschien dat er daardoor veel mensen niet een juiste mening kunnen geven op jou muziek
het is simpel de muziek en dat maakt het juist goede track , sfeer is ook goed alleen afmixen dat zou hem echt afmaken

maar ik blijf genieten van jou muziek
 
Back
Top