Voltage Regulator: Furman of APC??

DML

LEKKERRRRRR
Lid sinds
8 december 2004
Berichten
173
Locatie
Koekange
Om o.a. een Kronos van voldoende en schone spanning te voorzien kan ik diep in de buidel tasten en voor een Furman P-1400 AR E gaan of voor een paar tientjes klaar zijn met een APC Line-R1200VA.
De Furman doos is vooral bij gitaristen bekend maar als ik de spec's zie van de APC dan ben ik toch gek als ik ruim 1,1K neerleg? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, bij voorkeur de techneuten onder u.

Spec's van de APC:
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=le1200i&tab=models
 
waarom denk je dat het nodig is om de kronos van een schonere spanning te voorzien ?
waar loop je dan tegenaan in de praktijk ?
 
das niet fijn :(

dit is een paar keer gemeld op het korgforum, in de meeste gevallen werd dit veroorzaakt door RAM sticks die niet goed vastzaten in de kronos. Dat zou je even kunnen controleren.

verder is de kronos erg gevoelig voor 'vuile' stroom, dat valt in nederland wel mee, maar in amerika schijnt dat echt een probleem te zijn. Daarom is aan te raden om een simpele UPS te gebruiken daar om de stroom uitval (kortstondig) op te vangen. Zeker op live podia zit je op stroom verdeelblokjes waar veel meer apparatuur op aangesloten zit, dus misschien sowieso slim om dat zo aan te sluiten.

Maar ik gok op RAM sticks, en anders even het OS opnieuw installeren via de Restore DVD.


Zie hierboven...
 
Je hebt deze apparaten in vele soorten en maten. APC is bekend in de servermarkt en daar zijn de prijzen dan ook naar.....
 
zie nog altijd niet waarom 220 uit het stopkontakt niet goed genoeg is, ook voor de kronos.
 
In de praktijk blijkt dat de Kronos ontzettend gevoelig is voor storingen die te maken hebben met netspanning.
Met name in situaties waarbij je afhankelijk bent van aggregaten of andere alternatieve stroomvoorzieningen (denk aan feesttenten, festivals etc).
Dit even terzijde,

De vraag was dus hoe het zit met een Furman vs APC.
 
heb wel eens zo'n apc in de studio uitgeprobeerd, maar die gaf ruis op de audio, dus nu maar weer gewoon alles op 220 , met goede aarding dat wel.
 
wat een onzin...
een kronos hoort gewoon goed te funktioneren , gewoon op de 220v uit het stopcontact.

en als hij dat niet doet, gewoon terug naar de winkel, en een andere halen....

:koffie:
 
wat een onzin...
een kronos hoort gewoon goed te funktioneren , gewoon op de 220v uit het stopcontact.

en als hij dat niet doet, gewoon terug naar de winkel, en een andere halen....

:koffie:

Duidelijk een reactie van een zolderkamertoetsenist.
Check nog even de laatste reactie van Vosken, hierboven.
 
Een regenerator, of UPS, want daar praat je over, zijn vaak ontzettend zwaar, lijkt me niet dat je die mee gaat slepen naar gigs.
Een filter doet niks voor fluctuaties, maar beschermd alleen en filtert hoogfrequente rotzooi
 
Duidelijk een reactie van een zolderkamertoetsenist.
Check nog even de laatste reactie van Vosken, hierboven.

misschien wel ja, maar ook iemand die veel electronica kennis in huis heeft.
het probleem ligt waarschijnlijk bij de kronos, die blijkbaar een slecht ontworpen voeding heeft.
Heb je zelf echt last van deze verschijnselen?

Heb zelf een goedkope power conditioner, dat niet meer is dan een eenvoudig filter. merk geen verschil.

Heb hier eens een dure UPS in huis gehad, ding kostte rond de 850 euro. Meer ruis, en de trafo van een drumcomputer begaf het bijna vanwege de blokgolf die uit de UPS kwam. die was zo vierkant dat je er een muurtje van kon metselen.
 
Duidelijk een reactie van een zolderkamertoetsenist.
Check nog even de laatste reactie van Vosken, hierboven.


nou, ga jij maar lekker slepen met een ups, en een kapotte knonos....:okdan:

en zolderkamer toetsenist?
ik zie het verband niet helemaal, maar check anders even de linkjes uit mijn handtekening...., misschien kan je er nog iets van leren....

:koffie:
 
Is nu nog niet bekend wat dan het technische probleem is van die Kronos voeding. Kan er geen andere in? Informeer anders eens bij forumlid en Korg guru Mike Philco. Die kan je wellicht helpen me eventuele internetverdichtsels.
 
een ups is een accu... ??? voor je aquariumpomp misschien handig.....

Nederlandse/EU net is zeer netjes hoor.... vs is veel minder dan europees... minder hz en 110V
idd gewoon netjes geaarde installatie in huis, niks aan de hand...

Hoewel, alle groene energie geeft netvervuiling, led lampen ook..
 
allemaal onzin, gewoon aansluiten en dan moet hij het doen, ook met lichtshow en dergelijke.
als de spanning zo slecht is dat de keyboards gaan uitvallen, dan zal de organisatie er ook last van hebben lijkt me, heb het zelf op 14 jaar niet mogen meemaken. de marge is groot genoeg is mijn ervaring.
verder zou wat fatsoen in uitingen wel op z'n plaats zijn. er wordt iets gevraagd,ben blij dat deskundige mensen daar hun tijd voor vrij willen maken.
dat geblaag is nergens voor nodig, beetje verdraagzaam en beheerst komt de sfeer wel ten goede.
 
Back
Top