Akai S3000xl & FLstudio

sjeff

Ouwe rot
Lid sinds
8 januari 2011
Berichten
858
Ik kwam laatst dit filmpje tegen van een gast die zijn S2000 aanstuurt met FLstudio.


Supervet, en ik wil dit ook doen alleen dan met mijn S3000XL & behringer mixer.
Nu ben ik geen held in het werken met MIDI maar heb gisteren en vandaag toch geprobeerd dit ook te doen icm de handleiding van de 3000xl.

Ik heb een testprogram met daarin bv verschillende keyprograms voor kick, hihat & snare. Deze staan op OM (ominous geloof ik) in een span van C_3 tot C_8.

Mijn setup is alsvolgt:

MPD24 via USB -> PC
FL studio, MIDI uit plugin voor sequencing
Tascam geluidskaart MIDI uit -> MIDI in S3000xl
8 outputs uit S3000xl -> 8 in behringer mixer
Stereo uit behringer -> geluidskaart in

Het probleem is dus dat ik er geen geluid uit krijg via FL studio (of rechtstreeks met mijn MPD)... Wat doe ik verkeerd?
Als iemand mij hiermee kan/wil helpen zou gruwelijk zijn!

BVD,

Sjeff
 
..is het niet veel makkelijker om Fruityloops als sampler te gebruiken?
 
Ik heb een cd3000xl, zelfde os als de s3000xl.

Krijg je wel geluid uit je sampler met een andere sequencer, of met de preview button op de sampler, of via headphone output?

Je moet een multi inrichten, programmas laden en toewijzen aan een midi kanaal, en de directe outputs routen (of programma's intern in de sampler mixen en naar de main stereo output sturen.
 
Het probleem is dus dat ik er geen geluid uit krijg via FL studio (of rechtstreeks met mijn MPD)... Wat doe ik verkeerd?
Als iemand mij hiermee kan/wil helpen zou gruwelijk zijn!
Staat dit aan:
Listen-to-my-music-device.png

(Listen to device) bij je Audio Input van je Tascam?
 
Bedankt voor de replys al!

Met deze zin
("Het probleem is dus dat ik er geen geluid uit krijg via FL studio (of rechtstreeks met mijn MPD)...")
bedoel ik dus eigenlijk dat ie geen sounds triggert via MIDI uit de S3000xl.

De instellingen van mijn geluidskaart staan wel goed, aangezien ik gewoon kan horen wat ik erin sample..
De preview knop op de S3000xl doet het ook gewoon! Het lijkt mij dat het dus puur de MIDI is & mijn halve programs ghehe..

Misschien moet ik het inderdaad in Multi doen, aangezien ik het nu in Single mode heb geprobeerd.
Maar voor het aanwijzen van een midi kanaal is "OM" toch ook goed ipv Ch1-16? Tenminste volgens de handleiding zou hij hem zo moeten pakken..

Hoe kun je bijv. 1 kick of snare toewijzen aan een bepaalde midi note (C_5)?
En dit geluid dan via 1 van de 8 outputs uitsturen?
 
Als de Akai midi ontvangt gaan de drukknoppen oranje flikkeren. Er zit ook een midi controle functie op, hier zie je op het LCD scherm op welk midi kanaal data binnenkomt. Zitten je midi kabels wel goed aangesloten, input en output op de juiste poorten?

Als er wel midi ontvangen wordt, dan heb je misschien je directe audio output routing niet goed ingesteld, en stuurt ie b.v. uit naar de main outputs.

Ik vind de multi handiger om in te werken, ook als je maar 1 programma inlaad op 1 kanaal. Omni zie ik ook niet helemaal zitten, gewoon 1 midi kanaal kiezen in FL, en op de Akai ook dit kanaal gebruiken.

Samples instellen en toewijzen aan noten/toetsen vind ik nu typisch iets wat je in de manual kan vinden.

Wat je kan helpen is van een Akai sample cd (of floppy/HD/SCSI verbinding met een PC) een programma in laden en kijken of er geluid uit de sampler komt. Werkt het, dan kan je hierin samples gaan vervangen door eigen samples.
 
Laatst gewijzigd:
Ok ok ok... ik ben nu zover dat ik een MULTI goed heb ingericht!

Ik heb in die MULTI 3 programs voor de kick snare & hihat gevuld met de goede sample..
Deze staan nu op apart op CH1,2&3 & ook op de goede individuele output..

In FL heb ik mijn instellingen zo dat mijn geluidskaart de Midi uitzend (wat ik wil dus)..
Met die "midi out" plugin van FL kan ik dus kanaal 1 tot 16 kiezen, waarna ik dus hiermee een geluid zou moeten triggeren uit de 3000xl als ik deze op 1,2 of 3 heb staan.......

Dit gebeurd alleen tot nu toe nog niet en ik zie ook geen drukknop branden zoals jij zegt.

Dus ik ga nu effe checken of de bekabeling wel goed is (wat mij lijkt van wel) en kijken naar die MIDI controle functie waar jij het over hebt.

Thanks voor de tips Raabje!
 
Het is me gelukt!

De MIDI instellingen in FL stonden verkeerd, maar na dat gefixed te hebben lukte het na veel moeite uiteindelijk ghehe.. Op me vaste PC trekt hij de instellingen niet, liep FL gelijk vast.. :S

Op me laptop doet hij het wel gewoon fatsoenlijk, dus denk dat de driver van tascam op me PC fucked up is.. maar goed, et werkt!

Bedankt voor den reply's!
 
Ohja het dramateam fl en midi, toen ik teveel midi kreeg dan goed was voor fl ben ik maar overgestapt op ableton. Knoppen automaten kende fl toen nog niet, ja je kon een aantal virtuele knopjes een midi cc geven en daar moest je het mee doen. Is dit nog steeds zo? Ik was wel een stuk creatiever in fl.
 
Midi in fl, geen idee, maar om een s3000 xl aan te sturen maakt dat niet veel uit, er valt niet zo veel te automaten dacht ik, misschien filter cutoff via modulation wheel?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top