Masters of Eden (Original)

PsyTale

Nieuwkomer
Lid sinds
22 november 2006
Berichten
8
Locatie
Amersfoort, the Netherlands, Europe, Earth
masters_of_eden-1024x520-80perc.png


Verleden
Na jaren hard te hebben gewerkt aan dit nummer heb ik besloten een final te renderen. Het is meteen mijn eerste release geworden in mijn nieuwe stijl. Het doel was inititieel om aan te tonen wat er met Reason kan als je je wil ertoe zet. "Just focus and don't loose your goals out of sight. "

Masters of Eden
Masters of Eden is het begin van een verhaal over de heersers van eden, deze 3 heersers zijn de bewakers van het leven zoals wij het kennen. Iedere heerser heeft een kracht, in 4 nummers zal ik de krachten van deze heersers uitten. In het laatste nummer komen de 3 krachten samen tot één geheel.

We beginnen met het eerste verhaal, over de heerser van het kwade. Laat je meeslepen in een wereld van pijn, en ervaar verlichting als alle krachten in balans komen. "Sit back and enjoy the ride!"

http://soundcloud.com/psytale/masters-of-eden

Technicalities
Het nummer is volledig geschreven en bewerkt in Reason.

Genre: PsyTrance
Time: 6:46
BPM: 144-150
Composer: Taco Schepp
Copyright: 2012 - Audios Media
 
Je verhaal is leuk, na het lezen voor mij reden om hier met hoge verwachting naar te gaan luisteren. Maar 2 jaar hieraan gewerkt? Ik hoor het er niet aan af.
Als eerste snap ik je opmerking over wat er in reason mogelijk is niet?
Ik hoor een typische vlakke ITB mix met en hardrock refill. Niet echt een showcase van het potentieel van Reason?!? Als 2e, wat is er oldskool aan reason?
Een beetje gezapig intro en een rommelig uitgewerkte onthaasting bijna aan het eind. Voor de rest gebeurt er weinig.

Psy denk ik toch meer hieraan

[
 
Laatst gewijzigd:
Je verhaal is leuk, na het lezen voor mij reden om hier met hoge verwachting naar te gaan luisteren. Maar 2 jaar hieraan gewerkt? Ik hoor het er niet aan af.
Als eerste snap ik je opmerking over wat er in reason mogelijk is niet?
Ik hoor een typische vlakke ITB mix met en hardrock refill. Niet echt een showcase van het potentieel van Reason?!? Als 2e, wat is er oldskool aan reason?
Een beetje gezapig intro en een rommelig uitgewerkte onthaasting bijna aan het eind. Voor de rest gebeurt er weinig.

Psy denk ik toch meer hieraan

E-Mantra - Metempsychosis (Remix) - YouTube[

Er staat dat ik jaren aan het nummer heb gewerkt niet dat ik er 2 jaar aan heb gewerkt. Het idee van het nummer de gedachten erachter en het uiteindelijke doel hebben veel tijd gekost.

Dat je mijn opmerking over wat er in reason mogelijk is niet snapt kan ik niets mee. Het feit dat je het een vlakke ITB mix noemt met een rock refill *niet gebruikt* zegt mij eigenlijk meer over jouw oren. Het is alles behalve vlak, maar misschien doet de encryptie op soundcloud ook wat werk. Ik merk wel eens dat tracks er minder van klinken.

Oldskool aan Reason zou je weten als je Reason gebruikt, dat er tegenwoordig Rack Extensions (major change) worden verkocht. Die heb ik niet gebruikt, dus op die fiets oldskool.

Ik heb nog nooit van het woord gezapig gehoord. Maar ik begrijp nu (je bent de 3de die over het intro begint) dat ik iets aan het intro moet doen. Duly noted.

Het outro (de onthaasting) heeft ook weer als doel dat het straks overgaat in het volgende nummer. Vandaar de boom op het einde.

De youtube video die je stuurt is inderdaad het perfecte voorbeeld van GOATrance. En heeft niets maar dan ook NIETS met psy te maken.

 
Laatst gewijzigd:
Voor mij zijn Goa en Psy op het marketingverhaaltje nagenoeg gelijk, de infected mushroom YT heeft al helemaal niks met trance van doen. Ben benieuwd naar de andere delen, deze vond ik als luisteraar karig.
 
Voor mij zijn Goa en Psy op het marketingverhaaltje nagenoeg gelijk, de infected mushroom YT heeft al helemaal niks met trance van doen. Ben benieuwd naar de andere delen, deze vond ik als luisteraar karig.

Dat mag je vinden, maar het zijn 2 totaal verschillende stromingen. De andere delen ben ik druk mee bezig over een paar weken deel 2, the master of emotions. :)
 
Men gebruikt het voorzetsel Psy als er enorm veel hypnotiserende diepte in zit en/of barst van de stiekeme geluidjes, ritseltjes waar je knetter leip van wordt.
Zo heb je dus : Psyrock, Psydub, Psychill, Psybient, Psytrance enz.. van Psytrance zijn weer talloze varianten, Dark, Full-on, Oldskool, Progressive, Downtempo, Goa, Twilight, Morning, Psycore, Forest, Zenonesque, Experimental, Suomi.

Ik vind het een geslaagd nummer !
 
Laatst gewijzigd:
Ik kijk er vol verwachting naar uit! :)

Thanks, ik ook ;)

beestig nummer man, heb er met plezier naar geluisterd.. Well done man !! ;)

Men gebruikt het voorzetsel Psy als er enorm veel hypnotiserende diepte in zit en/of barst van de stiekeme geluidjes, ritseltjes waar je knetter leip van wordt.
Zo heb je dus : Psyrock, Psydub, Psychill, Psybient, Psytrance enz.. van Psytrance zijn weer talloze varianten, Dark, Full-on, Oldskool, Progressive, Downtempo, Goa, Twilight, Morning, Psycore, Forest, Zenonesque, Experimental, Suomi.

Ik vind het een geslaagd nummer !

Hey Gloomer & Funky Dee bedankt voor het compliment! Het is altijd fijn om te horen dat mensen wat je maakt kunnen waarderen.
 
Klinkt aardig leip, gestoord en lekker wazig!

Wat ik wel een beetje jammer vind aan dit genre, is dat er altijd zo'n, hoe omschrijf je dat goed, "ronde-poing-kick" in zit. Is dat nou eenmaal hoe het hoort bij psytrance/goa? (het verschil tussen die twee heb ik getracht te begrijpen/horen, maar ik ben er niet goed genoeg in thuis denk ik om het ook echt te begrijpen).

Keep it up!
 
heeft voor mij een wat te hoog skazi gehalte, 1 frase gitaren is wat mij betreft wel genoeg. maar iedereen zo zn eigen ding natuurlijk. kick bass klinkt lekker, goed werk.

Ondanks dat je zegt dat je iets minder vind aan het nummer zeg je het toch wel met een compliment erin verwoven ;) Thanks!

Klinkt aardig leip, gestoord en lekker wazig!

Wat ik wel een beetje jammer vind aan dit genre, is dat er altijd zo'n, hoe omschrijf je dat goed, "ronde-poing-kick" in zit. Is dat nou eenmaal hoe het hoort bij psytrance/goa? (het verschil tussen die twee heb ik getracht te begrijpen/horen, maar ik ben er niet goed genoeg in thuis denk ik om het ook echt te begrijpen).

Keep it up!

Poink kick hoort, maar het kan ook anders hoor, maargoed dat weer in een ander nummer :) Snelle bassline (diep) met kick is typisch psyish. Dus dat klopt wat je zegt. Maar uiteindelijk ligt het natuurlijk aan de creativiteit van de maker, psy kan ook op andere manieren. :)
 
Back
Top