Mode Machines x0x-Rack

attachment.php

Op 17 oktober heeft Mode Machines de bekende x0xb0x in 19inch rackformaat aangekondigd: de bekende TB-303 kloon, maar zonder de ingebouwde sequencer. Er staat weinig informatie op de website van de fabrikant, maar één van de grote Duitse leveranciers meldt:

  • Sync out
  • Hoofdtelefoon out
  • Mix input voor audio
  • Bankloader
  • MIDI in / out / thrue
  • 100% analoog TB-303 circuit.
  • Sokkos OS
  • CV/Gate
  • SB
Hij is nog niet algemeen verkrijgbaar, maar wordt al wel aangeboden bij Musicstore.de voor €299.

Website van de fabrikant: Mode Machines.
 

Attachments

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 59
Fijn! De prijs is ook erg netjes. Het lijkt er op alsof de VCO golfvorm traploos instelbaar is???
 
Volgens mij is dit gewoon de MAM Mb33 of freebass

Specs lijken ook niet kloppen. Hoe kan sokkos nu staan op device zonder sequencer?
 
ast waars is ;-]
leuke clone ..xoxsound good enough for me
29..- valje net geen buil aan
kheb all een tb die met steeds minder pret programmed;-]
:okdan:

maar bankloader waarvoor isdat dan ? preset ??
:eureka:
 
Mits de elektronische componenten exact hetzelfde zijn als bij de x0xb0x zou ik eerder voor deze rack versie gaan. Als je al een sequencer in huis hebt dan is dit echt de ideale oplossing, en de prijs is ook wel in orde. Ik had wel op internet wat comments gelezen van mensen die zeiden dat de TB-303/x0xb0x juist zijn karakter te danken heeft aan de sequencer, en dan met name door de Glide functie. In hoeverre dat dit waar is kan ik niet zeggen, maar het lijkt me toch sterk aangezien je alle "typische 303 dingetjes" kunt nabootsen in een moderne sequencer. Ik heb ze zelf nooit gebruikt, maar wat ik er zo van heb gezien op YouTube is de sequencer niks speciaals en word de sound er niet magisch beter van.

De x0xb0x is toch wel de beste TB-303 kloon en klinkt 99% hetzelfde als het origineel. Als ik dus zou kunnen kiezen tussen een kloon van 299 euro met garantie en support i.p.v. 1250+ euro zonder garantie en support, dan wist ik het wel. Als je echt op zoek bent naar deze specifieke sound dan is 299 euro eigenlijk een no-brainer. Er van uit gaande dat je de sequencer net nodig hebt.
 
volgens mij zijn die specs hierboven fout.. zijn gewoon de specs van x0xb0x
een MAM MB33 mkII lijkt zelfs betere specs te hebben (midi cc, dist)

Glide en Accent zal via midi zijn.; En dan zo: overlappen noten = glide, velocity >100 = accent
Persoonlijk vind ik het behoorlijk lastig om zo sequences te programmeren, maar goed, elk zn ding, hangt er ook vanaf wat je ermee van plan bent.
 
Zeker interessant!
sequencen met mn octatrack en meteen samplen in dezelfde bak.

Wie weet heeft MAM de x0x electronica in een MB33 behuizing gegooid?
lets hope so.

-C-
 
volgens mij zijn die specs hierboven fout.. zijn gewoon de specs van x0xb0x
een MAM MB33 mkII lijkt zelfs betere specs te hebben (midi cc, dist)

Glide en Accent zal via midi zijn.; En dan zo: overlappen noten = glide, velocity >100 = accent
Persoonlijk vind ik het behoorlijk lastig om zo sequences te programmeren, maar goed, elk zn ding, hangt er ook vanaf wat je ermee van plan bent.

moet eerlijk heids halve zeggen dat de syntecno net soow werkt ..en dus dik ok klinkt [geen discussie aan gaan wat beter klinkt maar dan hebje dus nog een 4x cv gate unit erby ;-]]]
en sync extra :okdan:

rond de 300 2 e hands

de mam heeft zover ik weet een 3340 cem as golfvorm basis
:halleluja
 
Geen MIDI CC?? :( balen..
 
MAM = Mode Machines (zo goed als..)


Het gehele verhaal heeft te maken met de Krautrock Phaser dat ze verkopen

The KRP1 is the brainchild of a German engineer, Jurgen Haible, whose recreations of interesting analogue processors and synthesizers are highly respected among synth enthusiasts.
He first cloned the Compact Phasing A in 1999. The development had been financed by MAM (Music & More), whose co-owner Michael Thorpe had approached him to discuss the possibility of manufacturing the finished unit as a MAM product. But MAM were in financial difficulties, and although Thorpe demonstrated the KRP1 prototype at the NAMM show in 2000, the project was shelved.
In 2007, Haible began selling the clone as a DIY kit, but in 2009 he and Thorpe decided that there was room in the market for both the kit and the finished product. Unable to decide whether to reinvent MAM or use Thorpe’s TBS (Touched By Sound) brand, they chose instead to create a new brand, Mode Machines, which now carries the KRP1, the Xoxbox (apparently pronounced ‘socks box’) clone of the Roland TB303, and the SL1 Synthlab analogue monosynth.
 
Het lijkt mij niet, gewoon een andere machine in een zo goed als dezelfde doos:)
 
Back
Top