Doepfer MCV4 Help!

Dubluv

Ouwe rot
Lid sinds
6 Maart 2012
Berichten
988
Locatie
9000
Zoals de titel het al impliceert heb ik een probleem met de "Doepfer Midi to CV/Gate Interface MCV4"..
Ik zou deze graag mijn midi signalen van mijn NI Maschine willen laten omzetten in volt zodanig dat ik mijn Kawai 100f kan laten spelen door mijn Maschine (Bedoeld als sequencer).
Maar ik weet dat RTFM de oplossing zou moeten zijn maar ik ben nog niet genoeg gevorderd om er maar iets van te begrijpen..

Dus je moet midi out van Maschine aan de midi in van MCV4 connecteren en dan moet je de CV uitgangen van de MCV4 connecteren met de ingangen van de kawai 100f
%252524%252528KGrHqV%25252C%252521hEE2f02p32KBN16UHZBFQ%25257E%25257E_3.JPG

(welke uitgangen met wat connecteren?)
En dan moet je via midi learn knop de midi messages de parameters veranderen?
Miljaar ik snap er niets van, goeie beginnersboeken voor midi programmeren zijn ook altijd welkom! ;)

Hopelijk kan iemand mij helpen en alvast bedankt voor de moeite! :)
 
"normaal" heb je GATE die aangeeft dat een noot wordt getriggerd en CV om de toonhoogte te bepalen. Ik zie de 100F een rare CV/Gate implementatie heeft en custom inbouw kits nodig heeft.
 
beter op voorhand hier effe checken of wat je wil, wel kan werken dan had je die 120 euro nog in je zak gehad.
Ze komen trouwens regelmatig hier tweedehands voor bei voor 70 a 80 euro.
 
beter op voorhand hier effe checken of wat je wil, wel kan werken dan had je die 120 euro nog in je zak gehad.
Ze komen trouwens regelmatig hier tweedehands voor bei voor 70 a 80 euro.

Volledig gelijk Seiko.. Maarja had gevraagd in muziekwinkel achter midi to cv converter maar ik had geen flauw idee dat er daar grote verschillen in bestonden bij de synthesizers zelf.
Groentje.. :p
En weet jij geen oplossing hiervoor?
 
voor zover ik kan zien heeft deze synth geen aparte CV én Gate, maw je zal hem eerst moeten modden...

http://www.cykong.com/Synths/Kawai S-100F/KawaiS100F-Mods.htm

ik denk dat de meesten hem gewoon samplen (of de synthlijn inspelen)

Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen om deze gemidificeerd te krijgen, gaat een hoop geld kosten ... voor dat geld koop je iets beters denk ik waar al midi (of 'normale' CV/Gate in zit)
 
Ja dat vreesde ik al , had die site ook al gezien.
Ik ga dat bakje voorlopig nog maar houden want misschien ga ik een MS20 via iemand kunnen kopen en kan dat in de toekomst wel nog handig zijn. :)
Samplen doe ik nu ook al maar ik vind het wat te omslachtig. Mede doordat ik nogal een rare setup heb, Traktor S4 als externe geluidskaart.. :D
 
ik stuur er zelf ook een MS20 mee aan, dus daarvoor kan je hem wel gebruiken
maar wél zoveel geld uitgeven aan een synth, en die dan opnemen met een traktor geluidskaart ...
 
Back
Top