[terug van weggeweest] [nieuwe track]

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Hálló menschen,

Ik heb een nummertje (01) gemaakt die als voorloper van een ander nummer (02) bedoeld is... een soort van lang intro om in een bepaalde sfeer te komen op de cd.

track 01: aor_orcha
track 02: aor_ocean life

Hij (01) is erg kort en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat jullie ervan vinden en/of je er nog iets aan toe te voegen hebt, tips enzo.

groetjes Alexander
www.alexorion.com

ps. als ik voldoende comment heb, ga ik ze aan elkaar vast 'breien'.
 
Zit goed in elkaar, in track 2 zit een string waar ik heel erg gecharmeerd van ben. Doet me denken aan sleep van Carl Craig. Ik vind alleen kwa emotie/sfeer de 2 nummers wel erg op elkaaar lijken. Ze zijn allebij duister, mischien iets beter nadenken over wat je wilt neerzetten met je nummers.

Track 2 zit echt heeeel goed in elkaar, vooral die ontwikkeling na 4 minuten vind ik erg indrukwekkend.

Als je dit soort muziek maakt zul je niet snel erg positieve reacties omdat mensen niet zo snel snappen wat er goed of niet aan goed is. Daarom zie je dat bijvoorbeeld Force Supreme met een pompende beat en een paar samples veel positievere reacties krijgt, dan wanneer jij een track zou laten horen die net zo goed is als Boards of Canada.
Laat je daar niet door ontmoedigen, je bent goed bezig


PROPS
 
Vind het zeker knap gedaan. Helaas gaat het mij wat te langzaam,maar de diversiteit aan geluiden:okdan:
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Daarom zie je dat bijvoorbeeld Force Supreme met een pompende beat en een paar samples veel positievere reacties krijgt, dan wanneer jij een track zou laten horen die net zo goed is als Boards of Canada.

Word er hier over mij geroddeld?!?? :D Anderzijds voel ik me vereerd om als voorbeeld te worden gebruikt ;)!

Ik ben 't overigens wel met je eens hoor, ik vind het ook veel moeilijker om een track als deze te maken, dan een lekker dans vloer trackie. De tracks die ik hier post liggen wat makkelijker in het gehoor, maar zijn sneller "vergeten". En dat is mijn bedoeling ook nooit geweest met die tracks... Die tracks heb ik puur gemaakt om dat ik zulke dingen graag hoor wanneer ik op een feest ben of ga stappen. (geen gebruik maken van melodien en wel van beats is ook een vorm van creativiteit!:frons:)
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Word er hier over mij geroddeld?!?? :D Anderzijds voel ik me vereerd om als voorbeeld te worden gebruikt ;)!

Ik ben 't overigens wel met je eens hoor, ik vind het ook veel moeilijker om een track als deze te maken, dan een lekker dans vloer trackie. De tracks die ik hier post liggen wat makkelijker in het gehoor, maar zijn sneller "vergeten". En dat is mijn bedoeling ook nooit geweest met die tracks... Die tracks heb ik puur gemaakt om dat ik zulke dingen graag hoor wanneer ik op een feest ben of ga stappen. (geen gebruik maken van melodien en wel van beats is ook een vorm van creativiteit!:frons:)

hé pété, we hebben het nu over mij, ok? :D heheheh

enne, bedankt hè? :okdan:
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik vind alleen kwa emotie/sfeer de 2 nummers wel erg op elkaaar lijken. Ze zijn allebij duister.

nou, dat was toch ook de bedoeling?

Origineel geplaatst door bobaphat
Ze zijn allebij duister, mischien iets beter nadenken over wat je wilt neerzetten met je nummers.

hoe bedoel je precies?

Origineel geplaatst door bobaphat
Als je dit soort muziek maakt zul je niet snel erg positieve reacties omdat mensen niet zo snel snappen wat er goed of niet aan goed is. Daarom zie je dat bijvoorbeeld Force Supreme met een pompende beat en een paar samples veel positievere reacties krijgt, dan wanneer jij een track zou laten horen die net zo goed is als Boards of Canada.
Laat je daar niet door ontmoedigen, je bent goed bezig


PROPS

:) tnx man
 
Origineel geplaatst door AOR
hé pété, we hebben het nu over mij, ok? :D heheheh

enne, bedankt hè? :okdan:

Sorry ik moest even er op reageren... Ik kan je track nu niet downloaden, want ik zit thuis met een langzame modem...

Ik kom er nog op terug ;)
 
Ik vind 'm erg gaaf.. er zitten elementen in die 2e die me erg inspireren en liefst zou ik nu gelijk achter mijn spullen duiken, maar kan helaas even niet.. Maar goed gedaan wat mij betreft dus! :biertje:. Als ik dan toch perse neg. "kritiek" zou moet geven: af en toe komt de track een beetje 'zeurend' op me over, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen hoor :D

Vraagje: Met welke equipment heb je dit ongeveer gemaakt? En waar ik wel extra benieuwd naar ben: waarmee/hoe heb je je geluiden geprocessed? Als dat geheim van de smit is heb ik daar alle begrip voor hoor :engel: :)

Mzl, Ironfreq
 
Als je latin maakt, klinkt het snel zonnig,, wanneer je Indiase muziek maakt klink het snel misterieus. Met de muziek die jij maakt klinkt het snel duister en afstandelijk. Om echt iets apparts neer te zetten, een sfeer die jou muziek onderscheid van andere nummers in dat genre, moet je je daar bewust van zijn en goed nadenken over waar je heen wilt met je muziek. Maar dat is wat ik denk,

Origineel geplaatst door AOR
nou, dat was toch ook de bedoeling?



hoe bedoel je precies?



:) tnx man
 
Jij krijgt altijd positieve reacties omdat veel mensen van dit forum jou soort muziek houden. Je maakt vette tracks hoor begrijp me niet verkeerd. De muziek van AOR is ook goed, het zit intelligent in elkaar. Maar omdat hij muziek maakt die mensen hier minder aanspreekt op dit forum krijgt hij minder positieve reacties dan jij waarschijnlijk.



Origineel geplaatst door forcesupreme
Word er hier over mij geroddeld?!?? :D Anderzijds voel ik me vereerd om als voorbeeld te worden gebruikt ;)!

Ik ben 't overigens wel met je eens hoor, ik vind het ook veel moeilijker om een track als deze te maken, dan een lekker dans vloer trackie. De tracks die ik hier post liggen wat makkelijker in het gehoor, maar zijn sneller "vergeten". En dat is mijn bedoeling ook nooit geweest met die tracks... Die tracks heb ik puur gemaakt om dat ik zulke dingen graag hoor wanneer ik op een feest ben of ga stappen. (geen gebruik maken van melodien en wel van beats is ook een vorm van creativiteit!:frons:)
 
Klinkt erg goed, onwijs mooie sounds. Sfeer vind ik erg gaaf.
Enkele opmerking: bass uit eerste nummer ('intro') klinkt vrij 'wollig', mag misschien iets meer hoog in (EQ), alhoewel hij zo ook z'n charmes heeft.

Ik ben trouwens ook erg beniewd naar je gebruikte apparatuur. Sommige pads klinken een beetje Korg achtig, klopt dat? Verder komt de drumloop in nummer 2 op 3:34 mij erg bekend voor. Loopje uit Reason?
 
Puik werk .... buurman !! :)

Erg mooie tracks ... minimaal optimaal :D

Met 'vrij weinig' .... 'veel doen' .... dat is naar mijn mening hoe goede tracks ontstaan.
 
Erg Biosphere achtig.

Vind ze echt mooi. Vooral de sfeer is een schot in de roos.
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Sorry ik moest even er op reageren...

ik maakte maar een geintje, hoor. Maar, dat weet je natuurlijk ook zelf wel.:Z ;)

ps. echt stoere site heb je tegenwoordig, ik heb je link al een tijd op me site staan.
 
Origineel geplaatst door ironfreq
Ik vind 'm erg gaaf.. er zitten elementen in die 2e die me erg inspireren en liefst zou ik nu gelijk achter mijn spullen duiken, maar kan helaas even niet.. Maar goed gedaan wat mij betreft dus! :biertje:. Als ik dan toch perse neg. "kritiek" zou moet geven: af en toe komt de track een beetje 'zeurend' op me over, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen hoor :D

Vraagje: Met welke equipment heb je dit ongeveer gemaakt? En waar ik wel extra benieuwd naar ben: waarmee/hoe heb je je geluiden geprocessed? Als dat geheim van de smit is heb ik daar alle begrip voor hoor :engel: :)

Mzl, Ironfreq

Dat zeurderige is ook helemaal de bedoeling, dus ik ben blij dat iemand het aanhaalt. Ik heb de track met Reason 2.0 gemaakt. Ik heb geen samples buiten reason gebruikt en ja hoe? Gewoon op ieder apparaat ongeveer 6 à 7 effecten aansluiten en vooral heeel veel kloten in het sequencemenu. Her en der wat reverses gemaakt met Soundforge.

iig bedankt voor het luisteren
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Als je latin maakt, klinkt het snel zonnig,, wanneer je Indiase muziek maakt klink het snel misterieus. Met de muziek die jij maakt klinkt het snel duister en afstandelijk. Om echt iets apparts neer te zetten, een sfeer die jou muziek onderscheid van andere nummers in dat genre, moet je je daar bewust van zijn en goed nadenken over waar je heen wilt met je muziek. Maar dat is wat ik denk,

Daar zeg je wel wat, maar ik wil niet met een doel produceren en bezig zijn met muziek. Toen ik met dit 2e nummer begon wilde ik duidelijk de hoek van FSOL opzoeken. Maar, normaal gesproken heb ik niet een vast doel voor ogen. Dat vind ik ook verkeerd. Want ik neem aan dat je deze tip bedoelt n.a.v. het eventueel maken van 'albums'. Echter vind ik het leuk om allerlei verschillende soorten genres muziek te maken. Om maar even een raar voorbeeld te geven. BOC maakt eigenlijk alleen maar dezelfde soort muziek. Het is supergoed, maar ze blijven wel in dezelfde sfeer hangen. FSOL in tegendeel heeft net een echte wereldcd uitgebracht en brengt eerst in '94 zware ambient uit en 8 jaar later een ballad cd. Dat vind ik echt meesterlijk. Variatie vind ik leuk en belangrijk. Blijven verassen, toch?

Ik probeer hier niet te suggereren dat ik ook maar ietsiepietsie in de buurt kom van FSOL noch BOC, maar het was puur als voorbeeld.

blablabla.. :)
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Klinkt erg goed, onwijs mooie sounds. Sfeer vind ik erg gaaf.
Enkele opmerking: bass uit eerste nummer ('intro') klinkt vrij 'wollig', mag misschien iets meer hoog in (EQ), alhoewel hij zo ook z'n charmes heeft.

tnx, meer hoog in de bass? Ga ik snel eens proberen met een equalizertje. bedankt voor de tip.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ik ben trouwens ook erg beniewd naar je gebruikte apparatuur. Sommige pads klinken een beetje Korg achtig, klopt dat? Verder komt de drumloop in nummer 2 op 3:34 mij erg bekend voor. Loopje uit Reason?

de eerste antwoord is nee en de tweede is ja. ;)
 
Oeh... Wat een mooie sound, prachtige sfeer... zoiets kun je wel uren laten duren. Voor zulke dingen heb ik echt het geduld niet voor om te maken. Ik heb t overigens ook nooit geprobeerd. Maar dit is een goed voorbeeld! Vooral die eerste! yummie, alles klinkt lekker "organisch" en niet digitaal. Heel mooi. Ik vond overigens die eerste beter als de tweede. Die tweede heeft een beetje een "ziek" ondertoontje, best wel creepy, daar zou ik helemaal gek van worden als ik hem te lang hoor. Die eerste is weer heel harmonisch.

(y)
 
Back
Top