MF-104M adapter?

division_by_0

syntherik
Lid sinds
28 augustus 2002
Berichten
374
Locatie
naast de buren
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus maar even hier.

Onlangs mijn MF-104M van Rockpalace ontvangen. Enige puntje: geen adapter erbij.

Na wat heen en weer gemail met Rockpalace en Amptec krijg ik het verhaal van Amptec dat Moog adapters niet te gebruiken zouden zijn in Nederland en dat Moogerfoogers nooit met adapter worden uitgeleverd.

Ik heb toch wat moeite met deze verklaring. De handleiding stelt duidelijk dat er een adapter bij moet zitten. Is ook geen gewone MF adapter (300mA) maar een zwaardere van 400mA. Vriend van me in Australie heeft per abuis een europese adapter bij zijn mf-104m ontvangen en die is 400mA (typenummer PKD35V-9-400).

Iemand hier met een MF-104M? In Nederland bestelt en adapter bij ontvangen of niet?

En ja ik moet stoppen met zeuren en muziek maken, maar aan de andere kant tel je toch 700 euro voor een pedaal neer...
 
Die van mij ook. Wat een onzin.. er kunnen ook geen batterijen in, dus beetje raar verhaal van ze.
 
Zie hierboven....alle MFs die ik gehad heb waren geleverd met een adapter....ook die geleverd waren via Amptec.

Ik denk dus dat ze een zeververhaal aan het ophangen zijn en het gewoon niet makkelijk geleverd krijgen.
 
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus maar even hier.

Onlangs mijn MF-104M van Rockpalace ontvangen. Enige puntje: geen adapter erbij.

Na wat heen en weer gemail met Rockpalace en Amptec krijg ik het verhaal van Amptec dat Moog adapters niet te gebruiken zouden zijn in Nederland en dat Moogerfoogers nooit met adapter worden uitgeleverd.

Ik heb toch wat moeite met deze verklaring. De handleiding stelt duidelijk dat er een adapter bij moet zitten. Is ook geen gewone MF adapter (300mA) maar een zwaardere van 400mA. Vriend van me in Australie heeft per abuis een europese adapter bij zijn mf-104m ontvangen en die is 400mA (typenummer PKD35V-9-400).

Iemand hier met een MF-104M? In Nederland bestelt en adapter bij ontvangen of niet?

En ja ik moet stoppen met zeuren en muziek maken, maar aan de andere kant tel je toch 700 euro voor een pedaal neer...

Is weer goede reclame voor die winkel. :doei:
 
Product van 700 euro en dan moeilijk doen over die adapter van een tientje. Fijne winkel, die hoort er gewoon bij. Zelfs bij de goedkoopste prutstelefoon krijg je de adapter er gewoon bij, en zonder werkt ie gewoon niet. Als ze klanten willen binden sturen ze die toch gewoon ff op?
 
Zo vaak negatieve dingen over die winkel gelezen en zelf ook een keer iets "naars" mee gemaakt daar. Dat zn winkel al die jaren kan blijven bestaan. Er stond vroeger ook personeel die er geen kaas van gegeten had. Misschien moet die gene met dat adapter probleem ff naar winkel manager oid. Ik zou echt geen genoegen nemen met hun onzin verhalen..
 
Ik heb toevallig vorige week gezocht naar Moogerfoogers en zag dat sommige winkels de adapter wel meeleveren en andere niet, of dat het verschilt per product. Je zou toch denken dat ze er de geschikte (Europese) adapter bij stoppen.
 
Even stil geweest maar hierbij een update ter lering ende vermaak..

Na veelvuldig mailen naar Moog zelf: geen reactie. Amptec reageerde wel heel snel en zegde me uiteindelijk toe via RockPalace een adapter toe te sturen. Van Rockpalace in de tussentijd niets gehoord. Gisteren mailde RockPalace dat mijn adapter verstuurd was en ik heb vandaag ontvangen:

Een Velleman 9V 800mA adapter. Prachtig natuurlijk, maar er zit helaas een los onderdeel in, dus inpluggen doe ik maar niet.

Ik geef het op met RockPalace en Amptec. Heb m'n best gedaan om verhaal te halen, maar geen zin meer in. Een vriendelijke vent uit Australie heeft voor mij een originele adapter voor 30 dollar. Doe ik dat maar.

Volgende keer mijn spullen niet meer via RockPalace, dat lijkt me logisch..
 
Australische adapters hebben rare pootjes, die passen niet in Europese gaatjes, denk ook aan de verzendkosten! Zou het niet gewoon een los stukje plastic zijn dat rondzweeft?
 
Gewoon een standaard adapter met minimaal 400mA kopen. Dat zou gewoon goed moeten werken.
Moog zelf levert zelf ook 'normale' adapters bij hun producten.

Rock Palace is een klotewinkel, ik weet het. Die mensen hebben blijkbaar geen zin om een beetje hun best te doen voor hun klanten. Misschien kan je Moog zelf eens bellen in plaats van mailen.
 
Ik had de mazzel dat degene uit australie een europese adapter erbij had gekregen. Go figure...

Begrijp denk ik wel nu waarom Amptec geen adapters uitleverd. Belgie en Luxemburg maken gebruik van een ander type stekker (dikkere pootjes) dan de meeste landen in Europa. Dat is waarschijnlijk de reden waarom ze stellen dat de Moog adapter niet bruikbaar is.

Rockpalace reageert op zich nog wel op emails, dus service gaat nog wel. Heb alleen het idee dat ze hun klanten niet echt kennen. Volgende keer maar weer gewoon mijn vaste adres voor dit soort aanschaffen.
 
Nou, da's wel miereneukerij hoor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Netstekker . Volgens mij passen stekkers met aarde aan de zijkant EN een gaatje voor de piemel op de belgische stopcontacten op stopcontacten van beide landen. En worden ze al jaaaaren gebruikt. Lijkt me weer een smoes. Wellicht kan een zuiderbuur hier nog wat aan toevoegen?

Nederland

De meest voorkomende vorm van een geaarde netstekker is in Nederland type F, CEE 7/4 Schuko, die twee stalen pinnen heeft voor fase en nul, en aan de zijkant van de stekker twee metalen plaatjes voor de aarding. Zo'n aardcontact wordt in het Duits Schutzkontakt' of Schuko genoemd en in het Nederlands randaarde.

Er bestaat ook een ongeaarde versie van deze stekker. Deze past niet in een geaard stopcontact, maar wel in geaard type K. Andersom kan wel, maar is vanwege de veiligheid - immers de aarding ontbreekt - ten zeerste afgeraden.

Dergelijke stekkers zijn geschikt voor maximaal 16 ampère. Apparaten die meer stroom verbruiken dan 16 A moeten permanent op het lichtnet worden aangesloten of verbonden worden met een stekker die geschikt is voor hogere stroomsterkten of meer fasen (perilex of IEC 60309).

[bewerken] België

De bij het Algemeen Reglement op de Elektrische Installaties (AREI) verplichte geaarde netstekker in België is type E. De stekker is helemaal rond en heeft een gat voor de aardpen van het stopcontact.

Door deze pen past een stekker maar op een manier in het stopcontact.

Een stopcontact behoort gemonteerd te worden met de aardpen boven. Wordt dan een haakse stekker gebruikt, dan hangt het snoer naar beneden.

[bewerken] Eurostekker

Voor lichte apparatuur die geen aarde nodig heeft is de eurostekker (CEE 7/16) veelvoorkomend: dit is een platte stekker met alleen twee stalen pennen voor fase en nul. De pennen zijn dunner dan bij een ronde stekker. Bovendien zijn de pennen gedeeltelijk van isolatie voorzien, zodat ze niet aangeraakt kunnen worden als de stekker gedeeltelijk in het stopcontact zit. Deze stekker past in vrijwel elk Nederlands of Belgisch stopcontact, met of zonder aarde.

Er bestaan platte stopcontacten (meestal tafelcontactdozen) waarin alleen deze stekker past.
 
Ik had de mazzel dat degene uit australie een europese adapter erbij had gekregen. Go figure...

Begrijp denk ik wel nu waarom Amptec geen adapters uitleverd. Belgie en Luxemburg maken gebruik van een ander type stekker (dikkere pootjes) dan de meeste landen in Europa. Dat is waarschijnlijk de reden waarom ze stellen dat de Moog adapter niet bruikbaar is.

Dat is echt flauwekul. Tot nu toe heb ik bij alle apparatuur die ik gekocht heb een passende adapter gekregen. Soms zelfs met meerdere aansluitingen, zodat hij op US en EU stopcontacten past. En ja, het is misschien een beetje lastig voor de fabrikanten, maar zonder adapter doet ie het gewoon niet.

En trouwens, als ze bij Rockpalace een beetje attent (klantvriendelijk) waren geweest, hadden ze bij aanschaf toch meteen gezegd dat er geen adapter bij zit, en je dus het product nog helemaal niet gebruiken kan?
 
Back
Top