nieuwe track ( epic dance ?)

happy elf

Stamgast
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
282
Locatie
Delft
hoi forummers,

vanochtend verder gegaan met een track. Nu afgemaakt met E-MU Vintage Keys geluiden. Ik had er eerst zang bij, maar toch maar weggelaten.
Ik ben niet serieus met dance bezig, vind het te inhoudsloos, maar dat is logisch, je moet er gewoon op dansen, meer niet. Toch blijf ik "synthesizer muziek" maken, maar vraag me af of ik hier iets mee moet doen. De basis van deze track (SUN) is een CS 2X arpeggio en eigenlijk is het ook niet meer dan dat. Toch bleef het ( vooral de melodie) in mijn hoofd zitten en heb het afgemaakt met wat dramatische pads en strings.

http://youtu.be/WtMGCPN7Tg8

Als jullie tips hebben w.b.t. labels, stijl etc.. graag,

HAPPY ELF
 
kvind m wat eentonig en droogjes
beat ietsje vuiger?
volgens mij is t gewoon trance :D
 
Dit klinkt als echte oldschool trance zoals op de allereerste Tiƫsto-mixcd's (Forbidden Paradise of Magik). En daar heb ik goede herinneringen aan, dus het sfeertje in deze trek track ik wel. Als je dit 15 jaar geleden had gemaakt, met misschien een offbeat bliepleadje, had Tijs dit zo kunnen draaien.


Toch blijf ik "synthesizer muziek" maken, maar vraag me af of ik hier iets mee moet doen.
Je moet natuurlijk helemaal niks. Het lijkt me lastig zo'n track nu gereleased te krijgen. I.i.g. kan de kick wel wat meer punch hebben en wat minder sub, en de rest van de ritmesectie kan idd ook wel wat minder lief. Maar als je tevreden bent met een oldschool sound, dan zou ik er niet teveel meer aan veranderen.
 
Het klinkt inderdaad iets te braaf. Luister eens naar Armin van Buuren of andere trance. Zei doen veel met sweeps en het klinkt allemaal agressiever. Het geklapper staat nu ook wat te hard IMHO. :)
 
Back
Top