hardware i.c.m. Ableton

quibuz

Nieuwkomer
Lid sinds
3 april 2007
Berichten
13
Locatie
utrecht
Hi mensen,

ik ben naar een oplossing aan het zoeken om mijn analoge synths te combineren met Ableton.
Qua midi heb ik voldoende aansluiting maar qua audio kom ik er niet helemaal uit.
Ik heb een oude Mackie 1604 waarop ik nu voldoende inputs heb voor de spullen die ik heb staan. Ik heb weinig tot geen randapparatuur en ook niet van plan deze aan te schaffen.
De outputs van de Mackie gaan in m'n EMU geluidskaart als stereo signaal. En de outputs van m'n geluidskaart terug in de Mackie.
'k heb echter het idee dat het allemaal wat handiger kan.. misschien Mackie eruit en een geluidskaart met voldoende inputs en volledig binnen ableton mixen via mijn APC-40?

Iemand tips? Beetje Bomen en Bos verhaal hiero :-)
 
t is maar wat je wil
als je je synths wil 'combineren' met (geluid uit) ableton, heb je niks nodig en heb je nu de handigste opstelling.
al je je synths door ableton wil halen (om er FX op te zetten bvb) heb je eventueel een geluidskaart met meerdere inputs nodig.
t is maar wat je wil : meerdere synths tegelijk op aparte sporen in ableton ? alle synths in je mixer in één stereo kanaal in ableton ?
Of een geluidskaart met 16 inputs en dan mixen met apc40 'handiger' is dan met een mixer is een persoonlijke afweging, ikzelf zou het niet als 'handiger' bekijken.
Verder is budget wellicht ook van belang : als je mixer nu volzit (16 kanalen) zal je best véél geld uitgeven voor een geluidskaart met 16 inputs.

Een goedkopere oplossing is Alesis Multimix waarmee je je 16 kanalen apart binnenkrijgt in ableton, en de stereo out van ableton komt dan rechstreeks op de Master Fader van de Multimix (je offert dan ook geen kanalen op zoals je nu doet).

Volgens mij is dit de goedkoopste oplossing : geluisdkaart + mackie verkopen, en Multimix aankopen met dat geld.
 
Motu 24 i/o werkt hier prima met Ableton.

tja, is een mogelijkheid maar wel een +1000 euro oplossing

mijn allen&heath R16 doet het ook perfect (en heeft zelfs een midicontroller aan boord) en had ik dus ook als 'mogelijkheid' kunnen aangeven...als de TS een kleine 2000 euro over heeft om zn 'probleem' op te lossen tenminste

iets zegt me dat als hij nu met een emu geluidskaart plus ouwe mackie werkt, de TS niet echt direkt aan't uitkijken is om +1000 euro uit te geven ... (maar ik kan verkeerd zijn)
 
tja, is een mogelijkheid maar wel een +1000 euro oplossing

mijn allen&heath R16 doet het ook perfect (en heeft zelfs een midicontroller aan boord) en had ik dus ook als 'mogelijkheid' kunnen aangeven...als de TS een kleine 2000 euro over heeft om zn 'probleem' op te lossen tenminste

iets zegt me dat als hij nu met een emu geluidskaart plus ouwe mackie werkt, de TS niet echt direkt aan't uitkijken is om +1000 euro uit te geven ... (maar ik kan verkeerd zijn)

Ja goed, maar wie gaat er nou de hoofdprijs betalen als ze regelmatig op veiligsites staan? €500 heb je een 24 i/o met PCI-e kaart. Wie niet rijk is moet slim zijn...
 
Ja goed, maar wie gaat er nou de hoofdprijs betalen als ze regelmatig op veiligsites staan? €500 heb je een 24 i/o met PCI-e kaart. Wie niet rijk is moet slim zijn...

en dan maar hopen dat hij geen laptop heeft anders is hij met die 'oplossing' niks ...
 
k vind het gewoon altijd wat bizar dat er direct met oplossingen van 100en euro's gekomen wordt waarvan je nog geeneens weet of ze voor de TS wel een mogelijke oplossing zijn.
Het werkt voor jou dus het is ook goed voor een ander ?
Jij hebt 500 euro voor zoiets over dus het is een evidentie dat de TS dat er ook voor over moet hebben ?

Ik probeer zelf altijd eerst uit te zoeken wat de TS eigenlijk wil bereiken (zie eerdere post in deze thread) alvorens de oplossing die ik zelf gekozen heb zomaar te roepen zonder tekst en uitleg (zoals jij dus doet).
De oplossing die ik voor mezelf gekozen heb , nl allen&heath R16 is wellicht voor best wat volk een véél te dure; dus ik heb niet echt de neiging om dit nu naar de TS te ropen als oplossing voor zn probleem.

n cultuurverschil wellicht ...

ik wacht op input van TS ...
 
Motu heeft stabiele drivers en heeft ook betaalbare interfaces, ook geschikt voor laptop.

TS heeft trouwens ook een dure controler voor Ableton en analoge synths, dus lijkt het erop dat hij serieus bezig is.

Maar goed, laat hem zelf ook maar eens wat zeggen ja.

:biertje:
 
Hi mensen,

thanks voor de tips so far.
In principe werk ik met een desktop machine en zou die Motu een goede optie zijn.
Daarvoor is geen USB variant beschikbaar?

Ik ben niet van plan om nog extra hardware synths te kopen. En de software effecten zijn voor mij voldoende. Voor mij in principe geen Korg Stage Echo's e.d. :)

Ik zou dan in principe voldoende hebben aan heul veul I/O's toch?

Zo'n Yamaha01V heb ik ook al wel eens bekeken maar is dat dan geen overkill als ik via ableton ook alle effecten en mix-opties al beschikbaar heb? En de prijs ligt ook eigenlijk wel te hoog.
Die A&H R16 is nu rond de 1600,- nieuwprijs. Ik zal ook eens kijken wat die 2ehands doet. "Analoog afmixen en digitaal opnemen" staat er in de brochure. Klinkt als een fijne oplossing.
 
Back
Top