experimentele klassieke track feedback gevraagd!

Hoe vaak heb je naar die KRK's geluisterd voordat je deze mix maakte dan? Gewenning is nogal een ding met speakers. Ik maak op zolder muziek met twee oude Braun speakers en een Philips amp.. en op de koptelefoon met m'n Beyer DT770 en m'n Senheiser HD600. Ik weet hun verschillen, dus is goed te doen. Al heb ik wel vaak last van te veel laag, wat op te lossen is met EQ in mijn geval. Met Logic heb je genoeg om handen om je mix aan te passen.

Zit nu met Logic te klooien.. de OSC template voor de Ipad is echt meesterlijk :)

Je mag me de zooi mailen. Heb zelden iets gemixt in Logic. Lijkt me wel grappig om het eens te proberen met iemand sporen :D
 
Tis nog erger... Ik heb geswitched tijdens het maken van de mix...

Hee maar bedankt voor je aanbod! Ik weet alleen niet hoe ik dat effe moet doen. Zoals ik al gezecht heb gebruik ik natuurlijk een sample library voor mn orchestralen geluiden. Die werkt dan weer met een hardware dongle enzo. Verder zitten er ook best heel wat audio sporen in, dus ook wat te groot voor de mail!

Maar supper tof van het voorstel!

Als je is wil rommellen met iemands sporen kan ik wel effe snel iets bakken wat enkel van logic instrumens gebruik maakt...:D
 
ik heb ff geluisterd...

op zich al een verbetering, dat je de pitch hebt aangepast...

wat gebruik je als bas?

dit geluid wat je nu gebruikt zorgd ervoor dat alles wordt dichtgesmeerd, en is totaal onherkenbaar.
het is als het ware een ondefinieerbare onderlaag..

:mega:
 
Over de mix is het meeste wel gezegd, maar muzikaal vind ik het wel vet. Misschien idd nog wat meer dynamiek in het geheel.

Wat er precies experimenteel of klassiek aan dit nummer is, ontgaat me overigens een beetje. Maar goed, lekker boeiend.
 
Zo erg druk geweest! geen idee trouwens wat er expirimenteel en klassiek aan is, dacht moet toch in een hokje he:D

Maar nog even wat met et laag gerommeld, hij klinkt hier nu wel lekker:okdan:
 

Attachments

  • DLD-2.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 45
Hee bedankt!

En idd in het begin en in de opbouw naar et heftige stuk zit idd een soorte van koor.
Misschien dat ik nog iemand vraagt om et effe te hummen maar denk dat ik et zo laat.

Zo gaat opzig wel lekker met et mixen van het album ben nu bij nummer 4 van de 11 aanbeland dus ooit wordt et nog is wat :D
:mega:
 
ok, het koor mag iets harder, een dbtje of 4 a 5

nu staat het zo zacht dat het meer als een soort storing op de achtergrond wordt.
en als het dan niet klinkt, gewoon weghalen, soms is less better..

:mega:
 
Okee, ik zal er naar kijken. Ik neem aan dat je het koor van rond 2:20 bedoelt. In de intro vindt ik hem wel lekker qua hardheid. Ik merk dat ik er nogal een handje van heb om zeer veel partijen op te nemen:stupid, en ze dan erg zacht in de mix te zetten, wat weggooien kan idd soms geen kwaad denk ik
:mega:
 
nee idd. soms is weggooien ook een goeie optie.

maar het is zo dan een partij iets moet doen, het moet een functie hebben.
dus gewoon ff uitproberen....

:mega:
 
Ja idd, ga er morgen even naar kijken nu effe wat dingen aan terug luisteren enzo.

Ik heb soms wat moete om afschijt te nemen van een idee, het moest eigenlijk een vrouwe stem met soorte van klaagzang worden maar hee das lastig...
:okdan:
 
Heel mooi,
alleen niet klassiek en ook niet heel experimenteel,
maar wel een geweldig ambient nummer!
Deed me een beetje denken aan "The City".. en dan zowel die van Vangelis als die van Arend Gerds.
Goeie track man! Beter dan de meeste muziek!
 
Ja idd, ga er morgen even naar kijken nu effe wat dingen aan terug luisteren enzo.

Ik heb soms wat moete om afschijt te nemen van een idee, het moest eigenlijk een vrouwe stem met soorte van klaagzang worden maar hee das lastig...
:okdan:


yeps, vooral de eerste paar keer doet het echt pijn om dingen weg te laten, ik weet het:D

:mega:
 
Heel mooi,
alleen niet klassiek en ook niet heel experimenteel,
maar wel een geweldig ambient nummer!
Deed me een beetje denken aan "The City".. en dan zowel die van Vangelis als die van Arend Gerds.
Goeie track man! Beter dan de meeste muziek!

Hee tanx man:okdan:
Moet geloof ik toch is naar Vangelis gaan luisteren...
 
yeps, vooral de eerste paar keer doet het echt pijn om dingen weg te laten, ik weet het:D

:mega:

Ja maar morgen avond gaan we gewoon op de pijnbank. Heb zojuist bij een ander nummer ook al driedubbelgestapeldekickass basslijn wat minder driedubbel gestapeld en kick ass gemaakt... klinkt wel beter nu eigenlijk maar toch....

tijd voor:peukie::biertje:
 
Back
Top