Gesloten draad voor alleen leden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

onrust nv

Onrust industriëele audio
Lid sinds
12 november 2008
Berichten
3.034
Locatie
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
lijkt mij een verstandige keuze, zeg maar een soort besloten cafe voor de vaste leden
om bv de laatste 3 aanschaffen en of topic dingen te bespreken, maar vooral de wat je net hebt aangeschaft draad
want je gooit eigenlijk gewoon een soort uithangbord van wat er voor inbrekers bij jouw te halen valt
op gitaarnet hebben ze zoiets, en het geeft toch een iets veiliger gevoel :smeris:
je gaat op facedook toch ook niet op't net zetten wanneer je op vakantie gaat om bovenstaande reden?
aangezien wij nou niet de minst goedkope spullen hebben lijkt me dit geen overbodige luxe
de algemene discussies lijken mij prima draadje om privé te houden
 
Euh, zet jij je adresgegevens bij je foto's ofzo? Met een beetje logisch nadenken kan je veel dingen al tegen gaan. Regel 1. ZET NOOIT PERSOONLIJKE INFO OP PUBLIEKE FORUMS!

Echt ik vind dit typisch een gevalletje van denk even na voor je iets doet.
 
ik zet nu helemaal niets meer in het nieuw aangeschaft draadje
daaenaast hebben veel lden hun woonplaats al onder hun naam staan en is het vrij eenvoudig te achterhalen omdat ook veel leden regelmatig optreden
ook in een gesloten deel van'n forum meld ik niet mijn woonplaats, maar je ziet hier soms voor duizende euro's appatuur genoemd worden en het is als je digitaal een beetje slim bent nietzo moeilijk om aan info te komen
lijkt mij dat een drempel echt geen kwaad kan
 
Plus: wat let inbrekers om een account aan te maken?

als er geen aanschaf en/of gear draad zichtbaar is, maak je het nietzo interesant om lid te worden
maarja jullie lopen alleen te zeuren dus sluit de draad maar, ik hoop niet dat dit ooit de vervelende gevolgen heeft waar ik juist een beetje bescherming voor zoek
ik breng dit alleen maar in om wat relaxter te kunnen internetten
als jullie graag etaleren wat je allemaal thuis hebt: be my guest
ik ga iig niets meer van gear en aangeschaft spul hier melden.
 
Elite clubjes ;{
maar dat is het toch niet als alle leden gewoon toegang hebben tot een voor de buitenwereld (lees: geen leden) afgesloten stukje van het forum...
opzich geen gek idee van O.NV maar zelf ff een beetje nadenken behoort in alle gevallen nummer 1 te zijn nutuulk...
 
Laatst gewijzigd:
opzich geen gek idee van O.NV maar zelf nadenken behoort altijd nummer 1 te zijn nutuulk...

ik ben hierover aangesproken door een maat van me die hacker is en veel met computerbeveilingen werkt, hij zei dat het echt dom is hoe openbaar al onze apparatuur openbaar word besproken
kijk zoon gesloten draad is niet helemaal waterdicht maar elke drempel is er een
met zijn kennis van hoe je dingen op't net zoekt is het voor hem kinderspel om achte adressen te komen aangezien veel mensen hier via internet ook spullen kopen
thomann en weet ik veel welke webshop is zo gekraakt, en aangezien dat via de post gaat zijn adressen erg eenvoudig te achterhalen met een behoorlijke hack kennis
 
Bij ons is er altijd iemand thuis en we hebben drie bijtende honden:):):)
Snap wel waar je heen wilt, maar 6 heeft een punt over zelf nadenken.
 
is het voor hem kinderspel om achte adressen te komen

Ja, maar ga er maar vanuit dat iemand die die kennis over internet heeft, ook wel weet dat ie misschien moet inloggen om meer te zien... Je stelt nu een drempel voor toevallige passanten voor, en gaat er dan vanuit dat die mensen tegenhoudt die juist zeer gericht aan het zoeken zijn.

als er geen aanschaf en/of gear draad zichtbaar is, maak je het nietzo interesant om lid te worden

Laten we wel zijn, als ze zó gericht op zoek zijn naar mensen met veel synth-gear (anders komen ze überhaupt niet op dit forum), dan zoeken ze ook wel even verder.

Ik denk zelf dat je veel meer risico's loopt door mensen die bij je langskomen voor het een of ander. Die mensen zelf zijn niet het probleem, maar die praten weer met anderen over wat ze gezien hebben, en die ken je allemaal niet...

De Marktplaats-draden zijn denk ik eerder een punt van zorg. Dat is spul dat je echt hebt staan en die werken niet als ze niet openbaar zijn. Als ik over een Moog 55 praat moet je al heel erg gericht gaan lezen of ik die ook heb staan, en zo ja waar (thuis, studio, elders). En dan moet je ook nog erg graag een Moog 55 willen stelen. De gemiddelde inbreker zal gewoon bij het eerste het beste huis wat laptops en telefoons meenemen. Veel beter te verkopen en veel minder werk.
 
ik ben hierover aangesproken door een maat van me die hacker is en veel met computerbeveilingen werkt, hij zei dat het echt dom is hoe openbaar al onze apparatuur openbaar word besproken
kijk zoon gesloten draad is niet helemaal waterdicht maar elke drempel is er een
met zijn kennis van hoe je dingen op't net zoekt is het voor hem kinderspel om achte adressen te komen aangezien veel mensen hier via internet ook spullen kopen
thomann en weet ik veel welke webshop is zo gekraakt, en aangezien dat via de post gaat zijn adressen erg eenvoudig te achterhalen met een behoorlijke hack kennis

Je laat je wat aan lullen man, bij een beetje webshop zit alles wegtimmerd achter coderingen waar die 'hacker' van jou jaren over gaat doen om te breken.

Jij bent er zeker ook zo een die op facebook onder een andere naam zit want je weet maar nooit.
 
Vind ik ook, misschien iets minder pronken en meer genieten van je apparatuur. :P
edit: deze opmerking gaat puur over "3 laatste aankopen" topic.

en met de zoekfunctie kan je een heeel eind terug
maar het gaat ook niet alleen over pronken, ik zet meestal mijnn bevindingen er ook bij of als ik al een poosje GAS had voor een bepaald product een hoera reaktie
maar dat doe ik dus niet meer
 
ik ben hierover aangesproken door een maat van me die hacker is en veel met computerbeveilingen werkt, hij zei dat het echt dom is hoe openbaar al onze apparatuur openbaar word besproken
en dus moet men bij voorbaat ff nadenken; post je wel of geen afbeeldingen van jouw'n gear... een patsgeile pauw zal dat wel doen nutuulk...
maar ook in die gesloten thread kunnen mensen zitten die niet helemaal in de haak zijn of zuiver op de graad of... enz ende etc... dus vandaar...
 
ik zou het echt ongelooflijk ongepast vinden als we opeens zelf ergens over na zouden moeten denken.
Ik ben wel blij dat er ongelooflijk veel initiatieven zijn in de maatschappij waardoor het niet meer hoeft en er ook veel bewijzen zijn voor dat het niet meer gebeurt.
Zelf zou ik nog wel enige kans van slagen hebben met wat zelf nadenken, maar je kan het van de gemiddelde domme poepzak toch niet verwachten, of wel?
 
Jij bent er zeker ook zo een die op facebook onder een andere naam zit want je weet maar nooit.

nou inderdaad, want de radicale onzin die daar op pleur krijg ik zeker gezeik mee op m'n werk
en ik heb me al heel lang geleden voorgenomen dat wanneer een werkgever begint te zeiken over wat ik in mijn vrije tijd doe, hij tandjes kan gaan rapen
 
en ik heb me al heel lang geleden voorgenomen dat wanneer een werkgever begint te zeiken over wat ik in mijn vrije tijd doe, hij tandjes kan gaan rapen

Heheh :D
 
ik zou het echt ongelooflijk ongepast vinden als we opeens zelf ergens over na zouden moeten denken.
Ik ben wel blij dat er ongelooflijk veel initiatieven zijn in de maatschappij waardoor het niet meer hoeft en er ook veel bewijzen zijn voor dat het niet meer gebeurt.
Zelf zou ik nog wel enige kans van slagen hebben met wat zelf nadenken, maar je kan het van de gemiddelde domme poepzak toch niet verwachten, of wel?
idd, er moet echt voor elke poep ende scheet een belangenorganisatie komen die ons beschermt tegen het minste geringste zodat we ons niet meer in onze kuif gepikt hoeven voelen nutuulk totdat we het over niets meer mogen hebben en alles met ijzeren vuist is geconsolideerd en we alleen nog maar met verstand op nul consumeren en wat met de vingertjes over displaytjes wuiven, daar moeten we toch op z'n minst naar streven niewaar?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top