[detroit techno] Theory of Strings

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Nieuwe track... weer iets als mijn wat oudere techno stijl...

Njoy en shoot!

http://soundcloud.com/fakulo-karesi/theory-of-strings-locryan-mode
 
Je hoeft geen sorry te zeggen... zeg liever wat er slecht aan is/hoe het beter kan...
 
de combinatie van de mono sounds/compressie/kick maakt het geheel soep achtig,geen detail/contrast genoeg tussen de sounds,en dan die stereo hi-hats komen te hard erdoor.

ik hoor wel de stijl van mix/sound die je wil evenaren,maar het is te veel uit balans

ik heb hier kutspeakers aan men pc,en in princiepe moet het goed erop klinken
 
Thnx voor beide meningen...

Hmm... ben zelf altijd wel fan van 'aanwezige' hatts... toch nog maar eens luisteren of ik ze niet ook toch te hard vind... :)
 
Over die hats dat hangt er ook maar vanaf waar je het op luistert (op een laptop speakertje klinken ze inderdaad wat hard)

waar komen die coole strings uit?
 
String zijn uit de k2500rs, ook gedubbeld met dezelfde strings gesampeld in de asr-10
 
ah vet ASR-10

Ik zal sowieso die hats wat lager in de mix zetten en misschien wat delay erover...meer zompiger zoals ouwe 154 NWAQ stijl met de bassdrum gewoon de tyfus compressen
en die supercoole basslijn later in de track wat meer naar voren brengen (door middel van extra filter cutoff of gewoon volume /EQ/artefactsss) ala 154's strike, uh daar doet me dit aan denken vandaar


(wellicht zelfs die hihats eruit laten :D eh die ene track waar die dat met die zompige hihats doet staat niet youtube maar hij doet het wel met de bassdrum en synth hier)

erg coole track verder :halleluja
 
Laatst gewijzigd:
(wellicht zelfs die hihats eruit laten :D eh die ene track waar die dat met die zompige hihats doet staat niet youtube maar hij doet het wel met de bassdrum en synth hier)

erg coole track verder :halleluja

hi-hats eruit en de rides meer stereo dan wel,heel weinig galm op mischien?,
de groove die op die rides zit is top
 
Dikke Detroit track met dikke Detroit bakken!
 
Ik heb vandaag weer wat takes opgenomen... zal morgen de uiteindelijke versie uploaden...

Nu is ie van de tafel (en van de mono/poly) af... dus moet het met de 12 takes doen die zijn opgenomen...

Tot morgen :)
 
Ok, dit moet hem uiteindelijk gaan worden...
Ook even een link naar mijn 'serieuze' soundcloud account.

http://soundcloud.com/brane-records/theory-of-strings-locryan-mode
 
Hoor net in vergelijking met het 'origineel' boven, dat ik toch iets meer delay van de kick erbij wil. Gelukkig heb ik dat als een losse track, dus dit kan ik een keer in ableton als edit doen ofzo...
 
klinkt lekker in men oren , een beetje meer delay op die claves int begin (op de staart dan (de 2de hit die zachter is) ,komen iets wat droog erdoor nu
 
Back
Top