I am running away with you - Tim and the ocean

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.144
Locatie
HybriDe L!Fe
Ben met het volgende bezig. Het is nog lang niet af en ik maak ook een 3min edit.

Er gaat in gezongen worden en er moet nog een baslijn in.

Wat tips voor een vette bas lijn zijn meer dan welkom.

Die baslijn komt er alleen in als de synth los gaat.

http://soundcloud.com/midbrain/i-am-running-away-with-you-2

Bedankt voor het luisteren alvast
 
Lastig om echt concreet een tip te geven voor je baslijn. Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden. Een baslijn die een beetje stuwt zou m.i. niet verkeerd zijn, een beetje staccato op de 16e tel bijvoorbeeld. Maar een wat langere kan ook prima.

Ik vind het nummer wel een beetje aan de lange kant voor wat er nu in zit. Het klinkt allemaal niet verkeerd, maar aan het einde is het nieuwe er wel een beetje vanaf en is het vooral herhaling van wat al is geweest.

Een dikke kick zou wat mij betreft ook niet misstaan. Ben in ieder geval benieuwd wat het gaat worden.
 
Tja lang is ie zeker, toch wil ik proberen om hem in deze lengte te houden.

Natuurlijk is er wel het een en ander voor nodig om hem spannend te houden.

Ben nu teksten aan het schrijven.
Maar een dikke kick komt er niet omdat de bas dat moet gaan doen.(alleen als de synth schreeuwt zeg maar)

Zou wel cool zijn als ik hier een toffe brug voor vind of een transponatie of iets dergelijks en dat de zanglijn zoals ik hem nu in mijn hoofd heb er goed uit komt.

Word denk ik tijd om wat aan muziekleer te doen heb daar echt de ballen verstand van.
 
ja ik zal hem wel effe stemmen en opnieuw inspelen. het is beide in gitaar trouwens. Bedankt voor de tip
 
TJa Mr Baars heeft goede oren.:koffie:

De gitaar was niet gestemt en de noten zijn niet 100% intune. Is fucking heet hier in Madrid dat vind mijn gitaar niet leuk.
Je hoort niet echt vals maar wel zwevingen of een beetje vals 10 cents of zo.

Kan ook zijn dat het valser lijkt door die vinyl synth sound (met alchemy gemaakt) daar zit veel frequentie modulatie in.

Cool dat je het leuk vind, bedankt voor het luisteren.
 
TJa Mr Baars heeft goede oren.:koffie:

.


ja, dat klopt, op het zieke af af en toe...

ook als we aan het opnemen zijn ben ik altijd de eerste die loopt te zeiken dat het vals is.

ook erg veel valsigheid gewoon op de radio overigens.:D

maar het is nergens voor nodig, gewoon zorgvuldig stemmen, en als het heet is , zoals in madrid, gewoon zorgen dat je gitaar goed gewend is aan de hogere temparatuur.
dan blijft hij ook gewoon in tune:okdan:
(soms loont het de moeite om even te kijken of de oktaafzuiverheid van de gitaar nog klopt, de hals wordt namelijk een fractie langer als het erg heet is..)

:koffie:
 
Back
Top