"Tarkus Eruption" Emerson, Lake, Palmer

fas55

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2007
Berichten
321
Locatie
Den Haag
Hallo allemaal,
ouwe sympohrock uit de jaren 70:P
in een ander topic over vreemde maatsoorten, las ik dat dit stuk genoemd werd.
aangezien ik ook een enorme fan was van ELP vooral hun eerste werk, w.o Tarkus, Trilogy, BrainSalad Surgery ben ik eens gaan speuren naar muziek op het net. Bij toeval kwam ik een midifile tegen van Tarkus, het hele stuk van 20 minuten.
Deze in cubase kunnen zetten, selectie gemaakt van het openingsdeel "Eruption".
Het enige bruikbare was de track voor orgel. Maatindeling opnieuw gemaakt en de drumtrack en de baslijn herschreven.
U hoort begin cristalchoir uit E-mu Proteus, orgel uit U220, pianofill uit P330, EZdrums, gesampelde bas uit S01, AX73 AX 60, dingen uit Miroslav, een hoop knip en plakwerk in cubase en CoolEditPro.

Eigen interpretatie geworden. Stukje uit hun "Toccata" ertussen geplakt

Echt een gigantische bak werk geweest maar leuk en leerzaam om te doen.:)
veel luisterplazier.;)

 
Laatst gewijzigd:
Heel erg gaaf gedaan!! Dit soort tracks hoor ik hier (te) weinig als sympholiefhebber. Ik ben ervan overtuigd dat hier meer liefhebbers van dit soort muziek rondlopen. Het stuk tussen 3:09 en 3:50 leidt me iets af van de flow van de track, maar verder puik!
 
Dank je wel voor dit compliment:halleluja
Het stuk tussen 3:09 en 3:50 was dus nou net een eigen interpretatie van hun stukje uit "Toccata"
met pauken en cymbals, maar inderdaad, achteraf gezien haalt dit wel het tempo uit het stuk.
bedankt voor het comment. :okdan:
groet
Frans
 
Inderdaad knap werk en werkelijk goed gedaan.
Dat zal zekers 'Echt een gigantische bak werk geweest zijn... maar leuk en leerzaam om te doen.'
(Zou je die midifile willen delen ?)
Dit soort tracks hoor ik hier (te) weinig als sympholiefhebber. Ik ben ervan overtuigd dat hier meer liefhebbers van dit soort muziek rondlopen.
+1
 
Altijd al koud geworden bij dit stuk.
Erg gaaf geremixed symf zegt me weinig maar met zulke drums
:halleluja
 
fijne muziek, de timing is me echter iets te quantized, wat juist bij dit soort supertechnische muziek voor mij een must is.
 
mooi gemaakt ! Ik heb het enkele jaren geleden ( ander stuk ELP) gewoon gedrumd met een toetsenist, bassist en zanger erbij.
Even goed oefenen en in twee keer stond het er op.
:http://youtu.be/Qv3i4THcMec
nothing beats the original , natuurlijk maar wel leuk om het zo goed mogelijk na te spelen.
 
knap gedaan hoor! :okdan: vind het wel irritante muziek, door de snelheid waarschijnlijk. het stuk van happy elf gaat wel goed naar binnen.
 
:mega:Dank U allen voor de positieve reacties:halleluja

Inderdaad knap werk en werkelijk goed gedaan.
Dat zal zekers 'Echt een gigantische bak werk geweest zijn... maar leuk en leerzaam om te doen.'
(Zou je die midifile willen delen ?)
DankU! ;)Die originele heb ik niet meer had ik aan stukken geknipt en de rest weggegooid. maar kan ik wel voor je opzoeken. Of heb je meer aan de .cpr?

Altijd al koud geworden bij dit stuk.
Erg gaaf geremixed symf zegt me weinig maar met zulke drums
;)DankU, Ja Knalt lekker met EZ, de snare is dubbel anders viel dit weg in de mix, en idd een hoop gezoek waar flams en zo te leggen, dankook nog voor de opmerking over de mix zelf. Is wel goed dus.

fijne muziek, de timing is me echter iets te quantized, wat juist bij dit soort supertechnische muziek voor mij een must is.
Ook ;)danku. Klopt alles staat op de tel is voor mij ook nodig geweest anders wordt het een zooitje.

mooi gemaakt ! Ik heb het enkele jaren geleden ( ander stuk ELP) gewoon gedrumd met een toetsenist, bassist en zanger erbij.
Even goed oefenen en in twee keer stond het er op.
:http://youtu.be/Qv3i4THcMec
nothing beats the original , natuurlijk maar wel leuk om het zo goed mogelijk na te spelen.
Dank! Ik heb gekeken naar het youtub filmpje. Knap werk ook van jullie.
"The endless enigma" goed gespeeld, ook goeie zanger.

knap gedaan hoor! vind het wel irritante muziek, door de snelheid waarschijnlijk. het stuk van happy elf gaat wel goed naar binnen.
ook Dank! ;)Ja het stuk van HappyElf is ook wat meer toegankelijk, dit was het opvolgende werk van ELP na Tarkus.Trilogy. Ondanks het feit dat je het irri vond toch bedankt voor het luisteren.;)

groet
Frans:)
 
Gaaaf lekkere leadsound ook, waar komt die uit? Het tussenstukje haalt idd wel een beetje de vaart uit de track, maar misschien is dat ook wel nodig om even op adem te komen haha

Ja ook;)dankjewel....De leadsound is Patch19 Rorgan uit de U220 van Roland.
beetje aangedikt met chorus op sommige momenten. Ik vond deze het meest passen in dit stuk.
Dat portamento gegier kwam uit een AX73, unisono, detune04, port 84, blok met pwm, liep samen met de monolog uit SX3 met ongeveer dezelfde settings.

groet
Frans
 
Back
Top