Miselu Neiro (soft)synth/workstation

Tja wat is belangrijk? Ik denk niet dat het zo'n hele grote stap voorwaarts is als je dat bedoelt, het is gewoon een grote tablet met geintegreerd keyboard toch ?

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet interessant is, dat touchscreen is natuurlijk erg tof, het is eigenlijk een soort laptop maar dan met een klavier ipv lettertoetsen... En daar zie ik mezelf wel mee rondlopen eerlijk gezegd, zeker als je bedenkt dat er steeds meer toffe apps ontwikkeld worden.

Dit zal in een verder stadium inderdaad een volwaardige studio omgeving zijn die draagbaar is, compact, dus zeer interessant. Wat mij betreft dan./

Ik vind hem cool !
 
ontzettend kneuterig nog...
dit kan wel werken denk ik: maar dan zouden er veel verbeteringen moeten komen...
zoals beter keyboard beter touchscreen maar vooral touchscreen vriendelijke interfaces maken (die polysix is toch niet nauwkeurig te editten man!)
 
ontzettend kneuterig nog...
dit kan wel werken denk ik: maar dan zouden er veel verbeteringen moeten komen...
zoals beter keyboard beter touchscreen maar vooral touchscreen vriendelijke interfaces maken (die polysix is toch niet nauwkeurig te editten man!)

Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is een zo origineel mogelijke interface (potmeters, kleine schakelaartjes net als op de Polysix) mooi om naar te kijken en geeft een nostalgisch gevoel. Maar ik zou er toch voor kiezen om bijvoorbeeld potmeters minimaal te veranderen door sliders of naar nog een andere manier van bedienen zoeken, zodat je met je vinger gewoon een waarde kan aanwijzen, en niet ergens naast een draaiknop moet vegen en dan de waarde moet aflezen.

Daarnaast hoop ik dat de scharnieren een beetje stevig zijn en voldoende weerstand bieden. Bij de meeste laptops beweegt het scherm naar achteren als je erop duwt (logisch, want het moet open en dicht kunnen), echter voor een touchscreen is dat niet echt optimaal natuurlijk.

Wel vind ik het een leuk concept, maar ik denk vooral voor op vakantie of onderweg, want voor thuis zou ik toch liever meer toetsen hebben en dus liever een losse controller aansluiten.

Klinkt misschien wat sceptisch allemaal, maar ik denk serieus dat als ik dit thuis zou hebben staan dat ik het weinig zou gebruiken, maargoed, ik typ dan ook liever een mailtje op een toetsenbord dan op een tablet ;).
 
In algemene zin is het niet zo'n grote stap voorwaards.

Echter specifiek voor Android wel. Google's OS loopt behoorlijk achter op iOS m.b.t. toepasbaarheid in de muziek hoek. Het lijkt er nu op dat Google daar eindelijk wat aandacht aan gaat besteden.

Ik lees net trouwens dat dit apparaat zijn eigen DSP aanboord heeft. Dus qua hardware toch iets meer te zijn dan een tablet met een keyboard.
 
als je hier nu je eigen met synthedit gemaakte vst's in zou kunnen laden, zou ik m echter wel zo willen hebben staan hoor...dat dat scherm klapt....boeiuh, leg ik er een steen achter.... bij de meeste tekno feestjes altijd wel in de buurt te vinden... :D zorg ik zelf wel dat ik een chille interface ontwerp voor dat schermpje..
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top