Synth versus gitaar ! jalouzie?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Fonymoha

Gedeactiveerd account
Lid sinds
1 juni 2012
Berichten
15
Ik als synth speler ben wel eens jalours op gitaristen !

Een maat van mij speelt aardig goed gitaar en hij kan zo Nirvana spelen op een podium en alles wat hij nodig heeft is een Behringer effectpedaaltje van 50 euro en een gitaar ( Japanse clone nieuw in de winkel 100 euro )

Ik daarintegen kan geen gitaar spelen maar wel heel goed toetsen : Maar als ik de prodigy wil vertolken? Dan heb ik echt bakken ( duizenden euros ) met geld nodig voor gear ! Een onmogenlijke opgave !

Punt twee !

Mijn maat is freelancer : Heeft ie op een dag even geen chocalade pasta op zijn brood? Springt hij op de fiets en gaat de stad in : en binnen een half uur heeft hij 10 euro in zijn pet ! Als ik geen pindakaas heb? Dan moet ik naar mijn moeder toe ! En ik ben 40 ! De synths die ik heb krijg ik never dus de stad in !

Punt drie :

Gitaar spelen op vakantie : Mijnheer de gitarist koopt een gitaartje op Marktplaats van 25 euro ! Flikkerd het ding in de auto en bij het kampvuur in de nacht zwijmelen de meisjes bij zijn evergreens die hij speelt ! MIJN synths liggen allemaal thuis dus ik maak een indruk op de dames !

En dan punt 4 :

Mijnheer wilt een gitaar kopen van 300 euro : gaat lekker met de bus en tram ! Ik wil een klassieke analoge piano kopen van 300 euro ? Moet ik 4 sterke mannen en een busje inhuren die het ding mee helpen tillen ! Idem dito bij een ffender rhodes ! Die zijn loodzwaar !

Punt 5 :

Ik kan mijn orgel moeilijk meeslepen naar de slaapkamer waar mijn vriendinnetje ligt ! ( ook best nog wel kut ! )

En dan als laatste : ruimte gebrek in je huis : Gitaartje staat lekker in de hoek van de woonkamer ! MIjn woonkamer is voor 50% onbewoonbaar door de shitload aan gear die ik nodig heb !

Al met al: Ik kijk wel eens met scheve ogen naar mijn maten met hun gitaar !
 
Dan koop je toch 'n laptop een Gea je toch DJen? Ook meisjes, kan mee in de bus, zit accu in, dus ook te gebruiken op het strand bij kampvuur, als je iets voor je vriendin aan zet heb je je handen vrij...

Dus.
 
Oja ik vergat ereen : Mijn maat is zeg maar een beetje aan het einde van zijn Latijn : Dus gaat grote stappen nemen in zijn leven om het leukste eruit te halen : Verkoopt zijn huis ( tenminste dat hoopt hij ) voor 150 000 : Koopt een Bavaria boot ( hij zegt dat ie voor 150k en 20 meter Bavaria kan kopen )

Neemt 10 gitaartjes mee en gaat op wereldreis !

En als ik het zelfde ga doen? Tjsa nu raad je het al : Mijn wereldreis gaat ook een gitaar mee : Maar helaas geen hammond orgel of stand up piano ! Daar is geen ruimte voor ! Nou ja een digitaal pianoootje lukt nog wel maar mijnheer de gitarist neemt al zijn 10 gitaren mee : Dus ben ik wederom jalours !
 
Ge ge ge ! labtoppen bij het kampvuur ! Zou best kunnnen ! Neen ik ben digibeet ! Helaas : Je hebt wel een punt hoor ! Maar dat werkt niet bij mij !
 
Een maat van mij speelt aardig goed gitaar en hij kan zo Nirvana spelen op een podium en alles wat hij nodig heeft is een Behringer effectpedaaltje van 50 euro en een gitaar ( Japanse clone nieuw in de winkel 100 euro )

Ik daarintegen kan geen gitaar spelen maar wel heel goed toetsen : Maar als ik de prodigy wil vertolken? Dan heb ik echt bakken ( duizenden euros ) met geld nodig voor gear ! Een onmogenlijke opgave !
Conclusie:
Jouw maat kan veel met weinig gear, jij niet.
 
Yes !!! Daar ben ik me wel van bewust hoor ! En dus tikje jalours : Ik speel wel beetje gitaar maar heb het talent helaas niet !

Maar hij kan 1 analoge gitaar meesjouwen op zijn rug ! en ik 1 analoge piano niet dus !
 
yeps, gityaren zijn gewoon beter dan wat voor synth dan ook...:D

en idd, wijven bij de vleet als gitarist.
als toetsenman sta je altijd aan de zijlijn...

:mega:
 
Ja maar een gitaar met stalen snaren daar kan je hele composities op spelen !
 
Oplossing is niet zo moeilijk hoor..

Word gitarist.. :okdan:
 
Waaaaaa! dat is net zoals tegen een zwerver zeggen : Succes is een keuze kerel !
 
Ok, andere insteek, accepteer zoals je bent en wees niet jaloers. :okdan:
 
Tja, het is een keuze een en andere insteek: zoals een tennis-speler jaloers op een voetbal speler is omdat er toch met voetbal met een bal (en wat talent nutuulk) altijd en overal kunt spelen dan met tennis en het voorbeeld is nog simpeler.

Waardeer wat je hebt. Als je maar gelukkig bent.

Als je jaloers op je vriend-gitarist bent, word dan gitarist, neem lessen en oefen, als je dat graag wilt; word je gelukkig op die manier, dan is je doel bereikt.

Ik denk dat het achterliggende gedachte is dat je gewoonweg jaloers op je vriend bent omdat hij:

-zijn huis verkoopt om een wereldreis te gaan starten met z'n 10 gitaren
-op een kampvuur meisjes naar hem toe komen om evergreens te beluisteren
-en hij lijkt gelukkig te zijn met zo'n ideaal leven "zonder verantwoordelijkheidsgevoel-en-vast-zittende-routines" en weinig behoeftes.

Dus stel jezelf niet op een voetstuk, het is voor hem een gegeven net als voor jou de synths zijn. :)
 
Oke mischien heb ik een foute woordkeuze gemaakt in de OP ! Ik ben niet zozeer ziekelijk jalours maar meer dat ik hem benijd ! Ik zie gewoon bepaalde voordelen ! En ps Pablo? Jij bent toch zanger? jij hoeft alleen je Microfoon te tillen : Dan ben je klaar ! Ik benijd je !
 
Oke mischien heb ik een foute woordkeuze gemaakt in de OP ! Ik ben niet zozeer ziekelijk jalours maar meer dat ik hem benijd ! Ik zie gewoon bepaalde voordelen ! En ps Pablo? Jij bent toch zanger? jij hoeft alleen je Microfoon te tillen : Dan ben je klaar ! Ik benijd je !

Ik wilde dat niet zeggen maar ja ik vind gitaren/gitaristen ook leuk :)

Ook synths van allerlei soorten... Maar niet alles is mogelijk.

Ik snap je punt... Het is een andere insteek... en ja als zanger heb ik het net zo moeilijk hoor: hoogstens een gig per jaar als ik dat geluk heb...:D

Mijn vriend heeft als hobby "lezen" en ik zeg altijd: de makkelijkste hobby, met een boek, genoeg licht en een stoel ben je klaar mee; we zitten allemaal met knopjes, bakken, kabels, veel ruimte nodig, etc. en het is nooit klaar.

Ik weet het niet, het is een keuze, er zijn net voordelen en nadelen voor allerlei situaties...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top