ua726 voor Elektor Formant

Soundforger

Ingeburgerd
Lid sinds
16 augustus 2011
Berichten
25
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om de Elektor Formant te bouwen. Het meeste is nog wel aardig te krijgen, alleen de ua726 wordt lastig.

Op Ebay heb ik de volgende advertentie gezien:

http://www.ebay.com/itm/4pcs-UA726-726HC-Roland-Jupiter-4-and-SPV-355-NEW-/170653354608

Heeft iemand ervaring met deze aanbieder? Los van het feit dat deze torretejes nog al prijzig zijn, heb ik geen mogelijkheid om de werking te testen voordat ik werkelijk aan het bouwen ga. Maar ik wil pas gaan bouwen als ik alle onderdelen verzameld heb...

Dus als de aanbieder te vertrouwen is, wil ik de gok wel nemen. (Ook al wordt het bouwen van de Formant me door verschillende mensen afgeraden).

Ik ben trouwens nog op zoek naar de bijlagen A t/m F van de Duitse uitgave van het 2e boek over de Formant (Formant - die Erweiterungen). Ik heb het eerste boek van C. Chapman in het Engels en het tweede boek van M.F.P. Aigner in een Franstalig pdf-bestand, maar daar kan ik niet mee uit de voeten.

Ik ben ook nog op zoek naar het derde boek, Formant-Pro - Hans-Joachim Helmstedt.

Als iemand de laatste twee boeken in zijn bezit heeft en er vanaf wil, dan hou ik me aanbevolen. Zelfs met pdf bestanden ben ik al blij :)
 
Verplaatsen post

Verplaatsen post

Moderator, zou u deze post willen verplaatsen naar:

Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Ik geloof dat-ie daar meer op zijn plaats is.
 
Ik heb twee jaar geleden bij dezelfde aanbieder op ebay 4 stuks uA726 voor mijn Formant gekocht. Het zijn exemplaren met zilverkleurige pootjes. Geen originele Fairchild dus , die hebben gouden pootjes (Chinese namaak waarschijnlijk). Maar ja, who cares, want ze doen het gewoon prima :okdan:

Bij mij zaten er wel twee exemplaren waar de pootjes vlak onder de behuizing afbraken dus misschien is het handig om er 1 of 2 extra te bestellen.
 
Ik heb nog originele (gouden pootjes) gevonden bij een lokale verdeler, maar ik heb zijn laatste exemplaren toen gekocht.

Ik kan je de bouw van een Formant nog steeds aanraden. De klank staat nog steeds als een huis. Als een fort zelfs.

Ik weet niet of Formant Pro zo nuttig is bij een origineel Formant systeem, omdat het allemaal toch helemaal anders is opgebouwd.

Ik heb boek 1 en 2 op papier, in het Nederlands (als ik het me goed herinner, kan ook Engels zijn). Ik heb geen weet van bijlagen in die versies, maar ik lees die dingen ook niet dagelijks. :)
 
Back
Top