Oakley Sound TM3030 - bouwverslagje

Ik heb aan Tony nog een vraag gesteld over de C9 - 1% 10nF PolyProp LCR Condensator. Je kan deze ook vervangen door elke polystyrene condensator (styroflex).

Deze (polystyrene) zijn trouwens bij Reichelt goedkoop te verkrijgen....
 
Deze (polystyrene) zijn trouwens bij Reichelt goedkoop te verkrijgen....

Maar heeft Reichelt niet nog steeds een minimum bestelbedrag van 150 euro voor buitenlandse orders? Of hebben ze dat afgeschaft?
 
Hmmm laatst nog wat besteld voor 45 euro en dat kwam gewoon aan...dus ik denk dat ze dat dan hebben afgeschaft.....ik weet niet hoe dat zit voor particulieren btw....maar anders bestel ik ze toch gewoon mee voor anderen...;)
 
Zou goed kunnen hoor, ik vond het altijd al een nogal kunstmatige beperking. Banzai verkoopt overigens ook styroflex (maar niet 1%). Polyprop(yleen) kun je in Nederland krijgen bij Newtone met een steek van 5mm (da's denk ik dezelfde steek als die LCR boxjes).
 
Ik heb ze ook bij Reichelt vandaan. Die limiet van 150 euro is er al een tijdje af. Ze zijn nu zelfs bezig met een reichelt.nl. Betalingen kunnen inmiddels ook met creditcard of paypal. Terwijl je vroeger dan nog een overschrijving moet doen. Ik bestel inmiddels redelijk vaak daar.

De Styroflex bij reichelt zijn 2,5%. Maar gezien onderstaande quote, denk ik niet dat het uitmaakt:

The original 303 used a polyester. Any polystyrene will have better stability than a polyester. It won't sound any different but will stay in tune for longer.

So you can use any polystyrene that will fit on the PCB. I just laid the board out for the LCRs because they were a good device, the right price and, for the most part, available.

Just remember that all polystyrene capacitors are easily overheated, so be be careful when you are soldering it in.

Tony
 
Laatst gewijzigd:
Inmiddels mijn frontje ook binnen. Nu de PCB voor de distortion module nog en ik heb een 5U TM3030 in een net frontje. foto's volgen morgen.
 
Inmiddels mijn frontje ook binnen. Nu de PCB voor de distortion module nog en ik heb een 5U TM3030 in een net frontje. foto's volgen morgen.

Ben benieuwd naar het resultaat. Welke distortion ga je erbij bouwen?
 
Dat ga ik eerst moeten uitrekenen. Daar kom ik later op terug.

zijn der geluidvoorbeelden,..
intresting topic weers wat ander sdan de xox ..
dees heeft geen bult aaan extra gadgets as de xoxo box

voor een box houk wel van een table top ..iets / dingetje ..astie weer heel licht wordt ...[mn kat m vd tafel loopt;-[
 
Jammer dat je Piher pots gebruikt......wel een tof project....ga hem denk ook bouwen....ben benieuwd naar wat audio....8~

http://www.acidvoice.com/tm_3030.htm

daar dus von m by de onderste sounds ..examples wat phaserig/less accent filterig overkomen ..dsondanks vet projektje ...
303 gaat by mij altyd door tube,s efx ..dusssss;-]



droge sound xamples; http://www.oakleysound.com/tm3030.htm

This is the TM3030 in a half rack metal case. Metal cases are better than plastic or wooden ones because they reduce the amount of unwanted interference from other sources

didnt know about that ;-]]]?
zoveel plastiek roland gear?
:?
 
20120710_221819.jpg


Nu met distortion module en frontje. de juiste pots voor de distortion zijn nog niet binnen dus die ligt er nu nog naast.

Mijn plan is een 5U kast te bouwen en hier deze modules in te monteren. een backplane voor de 5u kast heb ik al gebouwd, alsook een lfo module.
 
Back
Top