Nieuwe Track: Lick it Off

Ok heel eerlijk:
- je hebt een goede song geschreven
- zangeres had minder autotune kunnen hebben (of misschien niet? :D )

Maar de uitwerking is superkazig
- De Supersaw komt er redelijk lomp uit
- de drums klinken een beetje electropop 80'ties maar dan op een kazige trancemanier

Dus idee heel erg goed, zelfs commercieel zou ik willen zeggen, maar je zangeres zit te zwaar in de autotune en ik zou hem in een huidig top40 jasje zetten.
 
Hey, dank de terug koppeling.
Om eerlijk te zijn vind ik eigelijk ook dat er teveel autotune op zit! Dus helemaal eens.

Begrijp wat je bedoelt dat de supersaw break er een beetje lomp uit komt.. weet alleen even niet hoe ik dit moet omzetten/omkatten.. waarschijnlijk met andere supersaws experimenteren dan? Of effect er over?

Bedoel je dat ik andere drums zou moeten gebruiken? Of zijn de patterns te 80'ties?

Thanks for support,
Paul
 
@ Raphie: als je ook comments hebt op mijn andere juist geplaatste track.. "Goodbye is all I hear you say" dan graag :-)
 
zou de supersaw een beetje lowpass filteren om te beginnen. tevens eens luisteren naar wat voor soort rythmisch patroon dit soort akkoordjes spelen in huidige platen.
de patterns zijn vrij 80'ties daardoor komt de track niet echt los.

ga eens naar beatport en zoek bijv eens op deadmau5 ik zou er eerder zoiets onderzetten.
denk dat dat al een hoop doet.
 
Aaarghh: die autotune: dat klinkt erg goedkoop.
Meteen uitzetten

Zet er een ander leuk effect over, maar alles beter dan zo'n cheesy autotune.


Even voor de duidelijkheid:
Is je doelgroep de 12/13 jarige puber?
Want die verteren dit natuurlijk wel.

Ik vind de fx in het algemeen over de voice ook wat rommelig klinken. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Het gaat zo zweven. Gaat alle kanten op soms.


Paul
 
Aaarghh: die autotune: dat klinkt erg goedkoop.
Meteen uitzetten

Zet er een ander leuk effect over, maar alles beter dan zo'n cheesy autotune.


Even voor de duidelijkheid:
Is je doelgroep de 12/13 jarige puber?
Want die verteren dit natuurlijk wel.

Ik vind de fx in het algemeen over de voice ook wat rommelig klinken. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Het gaat zo zweven. Gaat alle kanten op soms.


Paul

Het is me inmiddels duidelijk dat ik de autotune er af moet halen, was er eigenlijk zelf ook wel over eens..
BTW "Lick it Off" voor een 12/13 jarige puber.. lijkt me niet :D
 
Het is me inmiddels duidelijk dat ik de autotune er af moet halen, was er eigenlijk zelf ook wel over eens..
BTW "Lick it Off" voor een 12/13 jarige puber.. lijkt me niet :D

Tekstueel niet,

Maar muzikaal gezien denk ik daaraan.


Paul
 
Het, dank voor je positieve reactie.. zit even met het tijdsaspect (blijft voor mij hobby)... maar er komt zeker een update van.

gr,
Paul
 
Back
Top