Rhodes Pre amp pedaal advies!

Chielio

Stamgast
Lid sinds
5 februari 2004
Berichten
456
Locatie
Rottahdamn
Hallo guys and girls,

Heb een rhodes gerenoveerd en wil een bepaalde sound met een effectpedaal krijgen. Het preamp gedeelte van een twin-reverb geeft de klank die ik zoek .. zachte aanslag warm en harder een knorretje van de tube oversturing. Dit stuur ik dan door een stereo tremolo vibe dingetje de suitcase amp in.

De voorbeelden zijn direct opgenomen. (ff bewust geen trem/chorus/comp/delays). Line out receptor de daw in.
1) Direct in op de guitar input van de muse receptor zonder effecten
2) Direct in op de guitar input van de muse receptor met guitar rig 3 en de preamp emulatie van de twang reverb.

Bij setups zonder de muse wil ik een effectpedaal hebben die deze sound ongeveer (of beter ) geeft.

Wie heeft er tips? Heb die Tech 21 sansamp dingen op het oog, maar sta open voor alle suggesties.
 

Attachments

  • Rhodes - 01 - Audio - Muse Gtr Input dry.mp3
    670,6 KB · Bekeken: 79
  • Rhodes - 02 - Audio - Muse Gtr Input Twang.mp3
    670,6 KB · Bekeken: 72
Nog een toevoeging kwa prijsklasse tot 300 euro .. en ter illustratie een snel filmpje hoe het nu klinkt met de muse receptor als pre-amp. Direct de tulp van de elementen op de input en de stereo line outs op de suitcase amp.

 
ik hoor de typische Fender "metaal sound". Had vroeger een SF Bassman en die maakte de sound ook zo, en speel nu (wanneer effect nodig) door MOTU-Ultralite en dan met NI guitar-rig, en de sound komt zo ontzettend dicht in de buurt, dat ik mijn ampje heb verkocht. So far de intro waar je niks aan hebt :-) Boss heeft een serietje "Fender" pedalen, waaronder ook een Bassman pedaal, en die doen vast de sound, of het goed klinkt weet ik niet, maar is niet duur. Als ik je verhaal zo lees ben je denk ik geen fan van een Pod XT OID?

Qua preamps zijn er ontzettend veel mogelijkheden ook speciaal voor de Rhodes (Reussenzehn, bv) maar wordt al snel duur.
 
Thanks stage73, guitar rig en dan de amp in vond ik ook al erg fijn klinken .. POD is idd helemaal niet mijn smaak :-) dat heb je goed ingeschat. Je intro is zeer informatief btw, het kan dus gewoon prima zo om digitaal vst te modellen!
Bassman pedaal had ik gezien, kan een optie zijn, heeft ook vibrato, ga ik testen!
Heb mijn oog ook op de tech 21 character blonde laten vallen.
Of een axe fx .. maar dat is weer duur.

Sta open voor andere en meer tips mbt preamp pedaal, of bevestiging dat die tech 21 blonde iets is! Of iets anders natuurlijk!

Maar ik kan ook gewoon een tweede muse receptor op de kop tikken ergens, werkt als een speer.
 
Die TRamp klinkt ook errug goed, is een goeie tip .. buizenvoorversterker met optische tremolo, precies wat ik zocht. Zet ik op de verlanglijst! En mezelf maar op de wachtlijst ook zie ik in 2013 hahah .. tenzij hij ook een DIY pakket kan leveren dan bouw ik hem zelf :-).
 
Heb uiteindelijk die sansamp blonde gekocht, en ben er erg blij mee.
Tweedehands gaan ze rond de 100 euro.

De tech 21 blonde heeft speaker emulatie en tube drive emulatie geheel analoog. Hij klonk het beste door zijn output op de gitaar input terug te laten komen.

Heb een soundclipje ff snel opgenomen met 4 stukjes achter elkaar.
1) Alles uit, sansamp true bypass dus doet niets behalve impedantie matchen
2) Sansamp aan met character op 12, beetje bassboost en een vleugje drive
3) Sansamp bypass en TC nova EFX
4) Sansamp aan en TC nova EFX

Output direct de DAW in.

In de voorbeelden heb ik de drive en character iets overdreven, maar hij kan ook heel mooi subtiel als het moet .. top aankoop wat mij betreft!
 

Attachments

  • Rhodes 54 dry-sansamp-nova-sansampnova.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 86
Back
Top