Pepsi remix contest

iNSANiTi

Ingeburgerd
Lid sinds
26 februari 2010
Berichten
65
Locatie
Zeeland
Op tv zag ik een reclame van Pepsi om een remix te maken van de track Let's Go. Ik dacht eerst dat ik mooie sampeltjes kon downloaden maar helaas dan zul je iets meer moeite moeten doen.

Enfin ik ben vanmidag even bezig geweest en hier kan je als het goed is het resultaat vinden mijn naam is Dj insaner : http://www.pepsi.nl/remixmachine/?c...oin&joinguid=4c3b551605ba47049611a9e33b056f2f

Gaan jullie ook wat neerzetten ?
Lijkt mij iig heel leuk om de verschillende uitkomsten te beluisteren!

PS : het orgineel had ik voor het maken nog nooit beluisterd.
 
Hoe doet je dat dan zo snel :D ?
 
soundforge record aan, alle sampels aanklikken. ik gebruik 2 geludiskaarten.

Niel.. met een beetje geluk kan je zelfs de output van je geluidskaart terugvinden in je opname-devices gedoe..
hier in audacity gewoon "stereo-mix" van de geluidskaart pakken.. en samplen maar..
best handig eigenlijk... als je het kan vinden op het internet.. kan je het samplen :)
 
Niel.. met een beetje geluk kan je zelfs de output van je geluidskaart terugvinden in je opname-devices gedoe..
hier in audacity gewoon "stereo-mix" van de geluidskaart pakken.. en samplen maar..
best handig eigenlijk... als je het kan vinden op het internet.. kan je het samplen :)

heb ik eerder geprobeerd maar die is er niet, ik werk met xp, schijnt wel op vista en 7 te zitten.
 
Niel.. met een beetje geluk kan je zelfs de output van je geluidskaart terugvinden in je opname-devices gedoe..
hier in audacity gewoon "stereo-mix" van de geluidskaart pakken.. en samplen maar..
best handig eigenlijk... als je het kan vinden op het internet.. kan je het samplen :)

Met een beetje geluk ? why ?

Want op mijn std geluidskaart is het niet zo moeilijk alleen kan ik daar niet in 24bit recorden.
En dat kan ik wel met de emu 1616 maar dat krijg ik maar niet voor elkaar.
Ik moet het op een bepaalde manier routen in patchmix hopelijk weet iemand hier die daar ervaring mee heeft ?
Het zou heel fijn zijn als ik het recorden eindelijk is werkend kreeg.
OS is win7 64bit.
Stuur aub een PM
Kleine vergoeding in return voor degene met de gouden tip! :L
 
Ik zet m'n 2de geluidskaart gewoon op 'digital in' en dan kan je alles netjes van het net 'opnemen'
Zo hoef je niet illegaal de downloaden. :D

En ohja, de hoofdprijs is een verblijf van 5 dagen in het Ushuaia hotel op Playa d'en Bossa.
Als je werkelijk geen oog wil dicht doen, dan moet je vooral daar wezen.
Niet te begrijpen dat mensen daar als sardines teen aan schouder op het strand willen liggen.
Ik heb intussen al wat meer 'ervaring' met Ibiza...:luv:...en weet exact waar ik moet zijn. Boek m'n eigen tripje wel...
 

Attachments

  • Hihi.jpg
    Hihi.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 25
Met een beetje geluk ? why ?

Want op mijn std geluidskaart is het niet zo moeilijk alleen kan ik daar niet in 24bit recorden.
En dat kan ik wel met de emu 1616 maar dat krijg ik maar niet voor elkaar.
Ik moet het op een bepaalde manier routen in patchmix hopelijk weet iemand hier die daar ervaring mee heeft ?
Het zou heel fijn zijn als ik het recorden eindelijk is werkend kreeg.
OS is win7 64bit.
Stuur aub een PM
Kleine vergoeding in return voor degene met de gouden tip! :L

Ik heb ervaring met patchmix, zowel bij mezelf als bij een andere jongen. En meer mensen die ik ken die ze wegdoen juist omdat de patchmix zo omslachtig werkt (en er niet uitziet).
Kans is groot dat je steeds moet switchen van presets als je weer wat anders wil gaan doen en daar is patchmix niet zo overzichtelijk in vond ik.
Daarom ben ik ook met 2 kaarten gaan werken, 100% werkend altijd al jaaaaren.
 
Met een beetje geluk ? why ?

Want op mijn std geluidskaart is het niet zo moeilijk alleen kan ik daar niet in 24bit recorden.
En dat kan ik wel met de emu 1616 maar dat krijg ik maar niet voor elkaar.

een beetje geluk.. simpel..
het werkt dus NIET met elke windows versie
NIET met elke geluidskaart..
NIET altijd in het gewenste geluidsformaat

dus als je pech heb.. dan kan je last hebben van deze 3 "nietjes".
 
Oke duidelijk... haast niet te doen dus!

Wat gebruik je als record device als ik vragen mag ?
Of wat raad je aan ?

Zal zelf ook is kijken wat voor opties er zijn.
Wat wel belangrijk is dat de samples die ik ga recorden ook bewerkt zullen worden!
En de prijs is ook belangrijk :D
 
Net ff het nummer gechecked op youtube.
Vind het niet veel inhoud hebben. Beetje dunne feelgood muziek, volgens dance template :-)

Misschien straks ff de samplepack in de octa gooien :D

-C-
 
Ik zet m'n 2de geluidskaart gewoon op 'digital in' en dan kan je alles netjes van het net 'opnemen'
Zo hoef je niet illegaal de downloaden. :D

En ohja, de hoofdprijs is een verblijf van 5 dagen in het Ushuaia hotel op Playa d'en Bossa.
Als je werkelijk geen oog wil dicht doen, dan moet je vooral daar wezen.
Niet te begrijpen dat mensen daar als sardines teen aan schouder op het strand willen liggen.
Ik heb intussen al wat meer 'ervaring' met Ibiza...:luv:...en weet exact waar ik moet zijn. Boek m'n eigen tripje wel...
Klinkt goed skeletvm, ga jij maar lekker verrotten in je bed, ik zou toch nog echt genieten van een gratis tripje en lekker gaan stappen.
 
Oke duidelijk... haast niet te doen dus!

Wat gebruik je als record device als ik vragen mag ?
Of wat raad je aan ?

Zal zelf ook is kijken wat voor opties er zijn.
Wat wel belangrijk is dat de samples die ik ga recorden ook bewerkt zullen worden!
En de prijs is ook belangrijk :D

Ik ben een vreemde eend in de bijt...

als ik iets op een computer doet (nu is het even de laptop van me vriendin) dan gebruik ik gewoon de interne geluidszut wat erin zit... dat is als uitvoer (horen wat je doet) niet eens zo gek..
maar om zoiets als invoer te gebruiken.. nee dat is dan niet leuk...

leuk alternatief is dan om je geluidsbron in windows als invoer te gebruiken.. maar helaas dat werkt niet altijd.. ligt aan je windows versie.. toevallig werkt zoiets op deze laptop wel.. thuis in me grote studio werkt dat dus gewoon domweg niet op geenenkele pc.. (of verkeerde windows, of verkeerde geluidskaart gedoe).

de oplossing van niel om 2 geluidskaarten te gebruiken voor dit soort trukerij is niet eens zo slecht..

maargoed, als ik echt recording wil doen.. als in goede kwalitatieve opnames om er dikke pret mee te hebben.. dan pak ik .. of me mv8800... of me vs2400.. ligt er weer beetje aan wat ik precies wil..
zangers enzo gaan de vs2400 in.. instrumenten eerder me mv8800.. om het dan weer via allerlei rare routing in me mengpaneel in me mc909 of me kaospad of me octatrack te krijgen.. om het daarna door een zut fx apparaten te halen.. om dan weer of de mv8800 of de vs2400 in te gaan..
Dus heel flauw gezegt... t zijn 2 omgevingen..
of compleet computerloos.. gestuurt door halve computers/sequencers van roland..
of in een laptopje met een standaard geluidskaart met daarop renoise als daw..

maargoed op dat laptopje neem ik eigenlijk bijzonder weinig op kwa samples..
behalve dan me schoonmoeder.. maar dat mag best ruisen.. dat gaat toch door 30plugins..

zowiezo samplen als in stukkies muziek van anderen pakken.. doe ik verdomt weinig .. zelfs niet met me hardware... t komt of compleet uit me vingers (patch vanaf 0punt) of ik pak een sample-cd die bij me muziek magazine komt..

maargoed.. als me aangenomen zoon een stukkie muziek wil.. dan is het wel eens handig om iets direct van youtube te rippen.. even te beatmatchen.. en er een drumbeat onder te plakken... kan ie er daarna mee dj-en.. (vind ie leuk.. en daarvoor gebruik ik dus audacity wat dan weer de geluidsbron van windows als input gebruikt)

dus helaasch, geen aanbeveling voor geluidskaart ofzo.. ik heb zelf zo weinig behoefte aan een geluidskaart.. ik heb er wel een zut gehad.. ik geloof dat er een maya88 in me studio pc zit. (weet het niet eens zeker, aangezien ik m zo weinig gebruik :)
 
beetje irritante manier van remixen dit..
 
Back
Top