Laat uw toorn neder dalen

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Heb nachtje rechtoe rechtaan zitten pielen. :D

Drums - Nexus
Bass - Trylogy
Rhodes - EVP88
Orgel - B4
Soundscapes - JD990 & samples
Brass - JD990
Leadsynth - Korg Legacy
Gitaar - moi-même
Vox - moi-même
 

Attachments

  • Come on_Final Mix_01.mp3
    9,8 MB · Bekeken: 37
Laatst gewijzigd:
Is goed gemaakt op zich, al moet ik zeggen dat het niet helemaal mijn muziek is (maar dar kan jij niets aan doen natuurlijk :)).

Doet me een beetje denken aan de sfeer van Sunlight, een van de (vind ik dan) mindere albums van Herbie Hancock. Maar dat heeft dan weer alles met de gebruikte vocoder te maken waarschijnlijk.

Heb het alleen over de Mac geluisterd dus kan even niets zeggen over de mix.
 
Dit staat zo ver van mijn toch nogal brede muziekvoorkeuren dat ik hier niets zinnigs over kan zeggen (de enige bemerking die ik kan maken is dat het heel 'gesequenced' klinkt terwijl dit soort muziek doorgaans met vooral veel muzikanten gespeeld wordt...dus het resultaat 'klinkt' voor mij wat tegenstrijdig, klinkt alsof het losjes gespeelde funk wil zijn, maar de ritmebasis is mij te 'gesequenced')
Ik hoop dat je je goed geamuseerd hebt met het maken ervan.
't is natuurlijk altijd wel tof dat je op je eentje iets kan maken wat klinkt alsof je er een hele groep voor nodig had.
(mag ik mn 909 houden aub ?) :-)
 
de ritmebasis is mij te 'gesequenced')
't is natuurlijk altijd wel tof dat je op je eentje iets kan maken wat klinkt alsof je er een hele groep voor nodig had.

Het klopt dat er nagenoeg geen variatie in de ritmesectie zit.
Geen drumfill's, geen variatie op hihat's en rechtoe rechtaan op de bass. (dat is nog een extra nachtje pielen)
Ik denk niet dat dat voor de rest van het arrangement geldt.
Als ik daarvoor budgetten had, dan speelde ik alles (behalve blazers) zelf 'live' in een high-end studio.
Maar niemand zit op dit soort muziek te wachten.:dubbel:
 
Laatst gewijzigd:
Bij de intro had ik zoiets van het zal wel... maar als ie echt begonnen is kan het mij zeer bekoren! :okdan: Heerlijk die vocoder! En de baslijn is echt retefunky. Trompetjes ook sowieso pluspunten. Puntje van kritiek vind ik wel de lead: de klank doet me weinig en de melodie heeft verder weinig om het lijf.

Ik vind de track hoegenaamd niets met Sunlight van Herbie Hancock gemeen hebben, dan had je echt wat meer moeten freaken met een vocoder-solo. :P (kan alsnog natuurlijk) 8~ Maar dat is toch wel echt totaal iets anders volgens mij.
 
dikke vette mik hoe ie er op 2.24 terug in komt. Kudos.
ik snap wat men zegt over het band gevoel maar dat het te strak is, maar ik stoor me een niet aan. vind het juist wel weer een leuke afwisseling! heeft wel iets gorillaz achting, maar daar is het dan WEL weer te strak voor.

ik dig deze tight beat funk wel!
 
Mijn nederige dank aan Rubbah en loveyoujunos.
De Lead synth is niet erg spannend...beetje zoektocht tot het er 'mot' op is.
 
Wat een heerlijk nummer is dit! Ik hoor echt van alles voorbij komen en hoe vaker ik hem luister, hoe beter hij wordt. Hij past prima op het album Back in Town van Dax Riders (wie kent ze niet?). Lead heeft dan weer op sommige momenten iets van Pink Floyd. Ik kan het ook niet helpen, ik hoor het er echt in.

Knap dat dat in 1 nacht tijd even uit je brein rolt. Was je nuchter?
 
Wat een heerlijk nummer is dit! Ik hoor echt van alles voorbij komen en hoe vaker ik hem luister, hoe beter hij wordt.
Hij past prima op het album Back in Town van Dax Riders (wie kent ze niet?).
Lead heeft dan weer op sommige momenten iets van Pink Floyd. Ik kan het ook niet helpen, ik hoor het er echt in.

Knap dat dat in 1 nacht tijd even uit je brein rolt. Was je nuchter?

Bedankt voor de vele mooie reacties.
Dat ik dit er in 1 keer uit kan persen staat in schril contrast met de vele 'probeersels' die na uren/dagen lang pielen toch in de vuilbak belanden...

En ook : heel het stuk is erg rechttoe rechtaan en alles wat je hoort is volgens vrij basic regeltjes gedaan. Dus redelijk op safe gespeeld zeg maar.
Het is veel moeilijker om met iets voor de dag te komen als pakweg Massive Attack...één van mijn favorieten.
 
Laatst gewijzigd:
En ook : heel het stuk is erg rechttoe rechtaan en alles wat je hoort is volgens vrij basic regeltjes gedaan. Dus redelijk op safe gespeeld zeg maar.

Nou en? Als het zo simpel was, zou iedereen zich aan die regeltjes houden en zou alle muziek dezelfde kwaliteit hebben. Kijk naar de reacties, die spreken voor zich toch? :halleluja
 
Vind 'm leuk/lekker!! :biertje:

Op wat geluidjes na, maar ach...

(rhythmgitaartje vind ik echt zonde/irritant klinken sorri ;) )
 
Back
Top