Tubs variable end - Mi Via Mice

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.630
Nieuw gratis trakkie van de firma demian, ben ik nu een echte muzikant? :W
 

Attachments

  • tubs-variable-end.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 27
De kick, maar vooral de snare vind ik uit de toon vallen wat sound en compositie betreft (kwestie van smaak denk ik). De trommeltjes passen veel beter, maar mogen van mij toch ook meer een verhaal vertellen. Daar bedoel ik niet mee dat het drukker en actiever moet. Lastig uit te leggen, maar misschien snap je wat ik bedoel.

Verder vind ik het een heerlijk stukje muziek. Sleurt je helemaal mee. Heeft ook iets Phil Collins achtig. Soundwise zit ie ook prima in elkaar. Ik ben onder de indruk

Van mij krijgt ie een 9 op een schaal van 10.
 
Ha,

Die kick en snare zitten er in omdat ik perse iets wilde doen met 707 drums..
Maar idd, ze mogen wel vervangen worden door wat anders, ik ga er nog naar kijken.

En ik snap je punt wel qua verhaal, probleem is dat ik deze track geheel zonder toetsen heb gemaakt,
en dan vind ik het nogal lastig om melodiewijs of qua verhaal lijn een beetje te freewheelen, maar je hebt zeker een punt.

Thanks!
 
Nou... vind hem toch aardig Miami vies gelukt. Jan met de hamer :D
 
Ha,

Die kick en snare zitten er in omdat ik perse iets wilde doen met 707 drums..
Maar idd, ze mogen wel vervangen worden door wat anders, ik ga er nog naar kijken.

En ik snap je punt wel qua verhaal, probleem is dat ik deze track geheel zonder toetsen heb gemaakt,
en dan vind ik het nogal lastig om melodiewijs of qua verhaal lijn een beetje te freewheelen, maar je hebt zeker een punt.

Thanks!

Niks mis mee met die tr-707: gewoon zo laten... misschien alleen een filter op de delayed snares om het net wat meer karakter te geven. Maar het Miami Vice sfeertje is erg goed gelukt vind ik.:okdan:
ik zoek even mijn bootschoenen en bandplooibroek colbertje met opgestroopte mouwen, en dan zet ik m nog een keer op :)
 
Haha, mooi dat het Miami Vice sfeertje een beetje overkomt.. :okdan:
 
bij dat eerste akkoord moest ik meteen denken aan

 
Euhm.. ok..

Geen idee wat het met mijn track te maken heeft verder, maar ok.
 
niks mis met 707 drums
ik vind de 707 snare eigenlijk 1 van de vetste snares.. mits een beetje gruisig toegepast natuulk
ik vind dit wel een lekker sfeertje
drums zouden iets interessanter geprogd mogen worden wat mij betreft, maar dat ken een smaak dinkie zijn natuurlijk
 
anagram voor Tubbs and Valerie? ;)

als we het ff vanuit het 'jan hammer immitatie' standpunt bespiegelen dan klinken de sounds wel redelijk authentiek maar het arrangement heeft net iets te weinig variatie qua thema... een echte JH lead melo is nutuulk ook met een redelijke dosis human feel want dit is toch wel vrij strak... ik vond de 707 eigenlijk niet heel erg passen... maar enfin... smaak :mega:
 
Dank.

De human feel lead moet ik toch echt met de hand inspelen, en bij gebrek aan keys hier is dat wat lastig, maar 't is idd een beetje strak zo.

Heb de drums nog iets uitgebreid achterin de track zodat het iets meer los komt, verder laat ik 'm zo.

Oja, en de 707 snare is idd ook een van mijn favo snares.. :W
 

Attachments

  • tubs-variable-end.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 100
Back
Top