Doe je zelf een lol en luister...live modular en drums

Jena_mu6

Ouwe rot
Lid sinds
27 februari 2002
Berichten
3.527
Locatie
Rotterdam
Een nieuwe Jena en Jenoer track.

Live eurorack improvisatie met een heerlijke drumgroove van Jeroen.
Wel ff op goede speakers/hoofdtelefoon luisteren.

http://jenamu6.muffwiggler.com/songs/let us guide you.mp3


Laat ff weten wat je er van vindt.

We gaan met deze show on the road.....dus boek ons :)
 
Ik vind het echt heel erg gaaf! Ik ben zelf drummer en vind het heel leuk gedaan! Helaas heb ik op dit moment geen goed speakers, dus echt heel goed heb ik het niet kunnen luisteren jammergenoeg. Al weet ik niet of ik dit een heel optreden vol zou houden... Ik vind dit heel erg gaaf klinken, maar gebruik je maar 1 patch? Ga je nog wat dynamiek in brengen i.c. Met de drums?
 
@Krek
Thanks....

We zij elkaar nog aan het aftasten, dus het op elkaar ingespeeld zijn we nog niet. Maar die dynamiek gaat ook nog wel komen. Wel zijn we van plan om meerdere invalshoeken van electronische muziek te gaan pakken....ambient, hiphop, noise, electro, jazz.....dus dan moet je het makkelijk een uur trekken :)

Dit is 1 patch.....daar kan ik ongeveer 3 a 4 composities mee spelen.....dan zal ik live een andere patch opbouwen.....maar er komt ook zeker 1 noise stuk daar gebruik ik dan een andere synth voor.


@Skeletvm.....bedankt voor het luisteren.....geef niet op, volgende is misschien meer jou cake :)
 
5 minuten met één grondtoon?

uh....ja?
Het is een modular he.....zon'n ding met draadjes,zonder toetsenbord. Gepatched en bespeeld door iemand die niet gehinderd wordt door enige muziek theorie.

Maar wellicht heb je een wat uitvoeriger, opbouwender commentaar.....zodat ik er wat mee kan in het vervolg?
 
5 minuten met één grondtoon?
klinkt wellicht een beetje raar, maar ik vind het juist te veel variatie, waardoor de drumpartij en/of de modular minder tot zijn recht komen; door een beetje meer op elkaar in te spelen zouden beide beter tot zijn recht komen
 
uh....ja?
Het is een modular he.....zon'n ding met draadjes,zonder toetsenbord. Gepatched en bespeeld door iemand die niet gehinderd wordt door enige muziek theorie.

Maar wellicht heb je een wat uitvoeriger, opbouwender commentaar.....zodat ik er wat mee kan in het vervolg?
Excuses, ik had gewoon mijn mond moeten houden, ik denk dat het gewoon niet mijn ding is :P
 
:)

Die van Bami, ik wil serieus weten wat hij bedoelt.....ik wil leren

....jou reactie begrijp ik......we zij nog zoekende, maar willen graag een groter publiek bereiken dan alleen modularfreaks, vandaar wellicht teveel afwisseling.

Live zal het natuurlijk meer uitgesponnen zijn.
 
......we zij nog zoekende, maar willen graag een groter publiek bereiken dan alleen modularfreaks, vandaar wellicht teveel afwisseling.
ik vind dat het publiek zich maar moet aanpassen ipv andersom en dat betekend niet persee dat je dan geen groot publiek kan bereiken

 
Het probleem is denk ik dat ik anders denk over hoe een stuk in elkaar moet zitten. Ik mis opbouw, er worden geen filters open getrokken en binnen de 5 minuten hoor ik alleen rond 3:00 een echte variatie. Misschien ligt dat ook aan mij, want na het luisteren blijft mij dit het meeste bij: (en niet de andere bliepjes).
 

Attachments

  • untitled.mp3
    147 KB · Bekeken: 33
Ik zou niet teveel muziekgenres achter elkaar pakken dan wordt het zo van de hak op de tak. Ik zou wel een beetje een richting kiezen en daarin varieren. Bijvoorbeeld Jazz, daar kan je heel veel mee, en daarin kan je uitstapjes maken naar wat pop of electro of je pakt er een beetje hiphop bij. Maar ga uit van een basis. Het is wel gaaf om live een patch op te bouwen... kan je er niet een basispatch pakken (een drone) en dan overstappen op een gesequencede patch? Het is juist heel stoer om alleen je modulair te gebruiken om te laten zien wat je er allemaal mee kan en zo is het ook nog leuk om naar te kijken. Zet er een camera op... beamer erbij en je bent ook nog je eigen VJ... sorry ik draaf door. Heb dit namelijk ook een keer gedaan, maar dan niet met live drums, maar drums uit een tr-606 en MC-505
 
cool man.. dit kan echt wel wat worden. Ik wil iig wel meer horen.
Gaat een beetje in de richting van Silver Apples alleen dan zonder zang
 
Hier stond aanvankelijk iets dat ik wijselijk heb geschrapt. 8)
 
Laatst gewijzigd:
Maar hoe ga je jazz maken dan?

Ik hoor hierin een apparaat en een muziekant trouwens, geen 2 muziekanten.
Waarom neem je niet stukken op?
Knippen en editten
Mooie tracks bouwen met structuur.. Meer gevoel etc. t raakt me niet. Ik luister naar een vorm ipv een overtuiging. Kvind t muzikaal gezien niet erg interessant
 
Back
Top